Vraag

Telefoonnummers

  • 7 November 2017
  • 7 reacties
  • 2100 Bekeken

Hoe kan ik mijntelefoon nummers op mijn nieuwe gsm krijgen?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ter info
https://www.telefoonabonnement.nl/keuzehulp/veelgestelde-vragen/hoe-kan-ik-mijn-contacten-overzetten-naar-een-nieuwe-telefoon/

Eventueel kunnen Px of andere forumleden je beter helpen wanneer je meegeeft van welk toestel (A) naar welk toestel (B)
Hoe kan ik mijntelefoon nummers op mijn nieuwe gsm krijgen?
Heb je geen Backup van je oud toestel, bij smartphones zoals voorbeeld bij een samsung waar je bv een account aangemaakt hebt, worden die gebackupt en kan je die gewoon naar een andere samsung gsm importeren.
Reputatie 4
Badge +1
Als je oude GSM nog werkt (en dezelfde SIM kaart heeft) is het simpel:
Steek je SIM terug in oude GSM
Copieer de adressen van GSM geheugen naar SIM (zitten blijkbaar in je oude GSM in het GSM geheugen)= optie bij SIMkaartbeheer
Steek je SIM dan in nieuwe GSM
Je hebt nu alle adressen op SIM, en kan ze eventueel naar het GSM geheugen verplaatsen (= optie in SIM kaart beheer
Als je ze gewoon copieert naar GSM geheugen zie ja alle adressen 2x, tenzij je de optie hebt "alleen GSM adressen " gebruiken.
Je kan uiteraard ook altijd met adresboek op SIM werken, dan blijven ze , ook als je SIM in andere GSM steekt, altijd bereikbaar.

Als de SIM kaarten verschillen, of je oude GSM defect (in laatste geval = adressen verloren !), dan heb je een probleem.
Dan lijkt mij het eenvoudigste ze manueel in te geven in je nieuwe GSM (op de oude, indien nog werkend), moet je die zo kunnen oproepen
Andere methodes weet ik niet of dat kan : - bluetooth ??,(ook hier moet je SIM niet in de oude GSM geplaatst worden) weet niet of die adresboek kan selecteren, en waar komen ze tan terecht op nieuwe GSM ???
Als je oude gsm vervangt met een nieuwe is het nogal dikwijls dat je een ander sim formaat nodig hebt en als de telefoonnummers op je oude simkaart staan dan kan je gewoon in een proximus center of proximus partner uw sim kaart laten omruilen naar nieuw formaat bv van gewone sim naar nano-sim of naar µ-sim, dan kan je daar gewoon vragen om de data van je oude kaart naar de nieuwe simkaart te laten kopieren en als je daar bvb goeie klant bent bv bij een proximus partner winkel dan doen die dat zelf gratis in een officieel proximus center durven ze wel soms 5€ vragen om data te kopieren het omruilen alleen (zonder het moeten kopieren van data) van oude sim naar nieuwe sim is altijd kosteloos.
Reputatie 7
Badge +4
Een voorbeeld van hoe contacten overzetten via bluetooth voor Nokia
https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/nokia/220/topic/contacten-en-data/contacten-overzetten-via-bluetooth/1
Het probleem is en blijft evenwel wat is toestel A en wat is toestel B...
P.S.
Desgevallend beroep doen op een Px center (indien je "geen risico's" wil lopen en niet direct vertrouwd bent met informatica), misschien vragen ze er echter wel 10 € voor
zoals ik hier juist boven uw post al vermeld heb, in veel gevallen slechts 5 € en zelfs soms gratis als ze u daar al goed kennen als regelmatige klant. (spreek ook namelijk uit eigen ervaring)
Reputatie 7
Badge +4
Sorry Martin post hebben elkaar gekruist (ik zocht tevergeefs bij Px wat bij Tnt & Kpn vrij snel terug te vinden is)

Reageer