telefoongesprek wordt automatisch naar 90 minuten gestopt

  • 22 February 2015
  • 17 reacties
  • 1527 Bekeken

Tijdens lange gesprekken met mijn iPhone wordt het telefoongesprek automatisch afgebroken op precies 90 minuten bellen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik dit oplossen?

17 reacties

vraag het eens aan 'Onze medewerkers' ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


Misschien zijn ze op de hoogte van dit probleem.
Reputatie 2
Badge +1
Klopt idd. Zit met hetzelfde probleem (regelmatig conference calls die stuk langer duren en waar ik dus telkens opnieuw mag inbellen. Vooral een probleem als jezelf de call leidt en alle deelnemers er dus ook uitliggen omdat jij als leader de call verlaat...)


Heb dit jaren geleden al gemeld en bleek te gaan om een voorzorgsmaatregel en is NIET aan te passen.


Dat lijkt mij inderdaad toch een beetje logisch want daar had ik ook eerst aan gedacht, anders zou je wel eens kunnen verschieten van de rekening.


Maar dan zal het niks met de iPhone te maken hebben en mss willen ze u er nog eens op duiden dat het niet gezond is van lang te gsm'en


Hebben ze dan niet vertelt wat hun voorzorgsmaatregel eigenlijk was.
@Marius

moesten de medewerkers antwoorden, laat dan eens weten wat juist hun uitleg was, dank u.
Het is inderdaad met lange conference calls zoals bij axs, dat ik dit problem heb. Aangezien ik een koptelefoon gebruik heb ik niet zoveel last van eventuele straling. Ik zal eens met de medewerkers contact opnemen. Bedankt voor jullie reacties
Reputatie 2
Badge +1
Moesten ze jou een oplossing kunnen aanbieden hoor ik het graag!

Zou verschillende mensen helpen ;)
Inderdaad axs daarom dat ik het ook aan marius gevraagd heb om hier eens te posten wat de medewerkers gezegd hebben.


marius, zelf met een koptelefoon krijg je nog altijd straling , ik heb wel jaren geleden eens het spectrum gemeten wat op die koptelefoon komt en dat schilt bijna niks naast de gsm antenne, hopelijk zijn de koptelefoons jaren later ook veel beter op dit gebied,

maar dit is weer een gans andere discussie!
Beste,

Het is standaard dat een oproep na 90minuten automatisch zal worden afgebroken, dit door de fair use policy. Deze is van toepassing op zowel mobiele als vaste lijnen.Na 90minuten dient de oproep opnieuw aangevraagd te worden.

Met vriendelijke groeten,
Inge
haha.... nu weet ik waarom er sommigen ineens worden afgebroken als ze naar de helpdesk bellen (lol)


Bedankt voor de Info Inge,

dan zullen we er moeten leren mee leven.


Groetjes,


Elsa


Volgens mij kun je bij andere operatoren een aanvraag doen om dit uit te zetten. Zeker voor gratis nummers zoals 0800. Het is beter om fair use van toepassing te laten zijn op een vastbedrag per gesprek, zoals dat nu ook van toepassing is bij data roaming op je mobile, of bij pre-paid gesprekken. Niet op basis van tijd, deze policy komt voor uit de oude tijd.
Reputatie 6
Badge +2
Als die 90 minuten om zijn krijgt men als boodschap te horen: 'Game over!' zoals in de lunaparken.duivel
Beste,
Er is geen mogelijkheid om deze tijdslimiet van 90 minuten uit te zetten. Ik geef je feedback alvast door aan de bevoegde dienst.
Met vriendelijke groeten,
Inge
Beste Inge,


Bedankt voor het doorzetten van het verzoek. Technisch moet dit geen probleem zijn omdat je in principe elke tijdslimiet in de centrale kunt plaatsen voor een telefoonnummer. Mogelijkerwijs bestaat er nog geen process binnen jullie organisatie om dit te organiseren. Het is een kwestie van doen.


Met vriendelijke groeten,


Marius
Reputatie 2
Badge +1
Oh wat zou ik (en mijn medewerkers) tevreden zijn als er een oplossing is!

Echter hebben we dit al reeds diverse malen via onze accountmanager aangehaald, maar steeds van een kale reis teruggekomen.

Nochtans een multinational met 1000-den GSM nummers bij proximus.


Beste marius,
Dat is graag gedaan. Helaas kan ik op dit moment aan deze regel niets veranderen en is het wachten op de bevoegde instanties.
Met vriendelijke groeten,
inge
Heb je enig idee hoelang het gaat duren alvorens je feedback krijgt van de instanties?
Beste Marius,
Voorlopig heb ik nog geen feedback ontvangen van de bevoegde instanties.
Mvg Inge

Reageer