tegelijkertijd kijken en ondertussen ander programma opnemen

  • 22 March 2011
  • 3 reacties
  • 648 Bekeken

  • New user
  • 0 reacties
Ik heb gisteren via internet een pack geactiveerd met o.a. digitale tv. Nu ontdek ik dat als je 1 tv aansluit, je niet tegelijkertijd kunt kijken en een ander programma opnemen. Als dat zo is, hoef ik geen digitale tv. Klopt dit en zo ja, hoe geraak ik van mijn activering af?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Je kunt altijd kijken en opnemen tegelijk, hetzij op de decoder (PVR = op harde schijf) hetzij op het netwerk (nPVR)
De situatie hangt af van de voorziene technologie & het aantal streams dat beschikbaar is, maar zoals sinjoor71 hierboven al vermelde is het inderdaad altijd mogelijk om een programma te bekijken en een ander programma tegelijk op te nemen.

Het verschil zit hem enkel in de manier waarop het word opgenomen, heb je maar 1 stream dan zal je via deze stream je programma bekijken & zal je programma opgenomen worden op de servers van Belgacom (via nPVR). Als je beschikt over 2 streams zal je een programma kijken & het op te nemen programma zal dan opgenomen worden op de decoder. Bovendien heb je dan nog altijd de mogelijkheid een 2e programma op te nemen via nPVR. Voor 3 streams hetzelfde principe, you get the point :)

Mvg
Beste rio,


zoals sinjoor71 en T3D hier reeds aangeven, is het in principe mogelijk van met eender welke technologie minstens 1 programma op te nemen en tegelijk naar een ander programma te kijken.

Er is een verschil tussen cPVR-opnames (opname op de harde schijf vd decoder) en nPVR-opnames (netwerk-opname).

Indien het gaat om een nPVR-opname, kan u altijd tegelijk naar een ander programma kijken dan hetgeen u opneemt. nPVR is momenteel nog niet mogelijk op alles zenders, maar wel op de meest frequente zoals Één, Canvas, VTM, VT4, KA2, Vitaya, ...

nPVR-opnames herkent u aan het aantal dagen dat de opname nog beschikbaar is (naast de opname zelf).

Als het om een cPVR-opname gaat, is het in sommige gevallen niet mogelijk om een opname te doen en tegelijk naar een andere zender te kijken. vb een programma in HD opnemen en ondertussen naar een andere HD-zender kijken.


Hopelijk heeft deze info u wat geholpen.


Mvg

Eva van Belgacom

Reageer