technische vraag BBox2 - NAT loopback

  • 18 September 2014
  • 15 reacties
  • 505 Bekeken

hallo,


de Bbox2 ondersteunt geen NAT loopback m.a.w. ik heb via mijn intern LAN netwerk geen toegang tot mij extern IP adres ( ik heb dit nodig om mijn beveilingscamera-DVR te kunnen bereiken...ik moet nu telkens overschakelen op 3G voor gsm toegang)...ik las dat de BBox3 dit wel lukt...


Is er een oplossing hiervoor? kan ik bij Belgacom desnoods omruilen voor een BBox3?


Mvg


Gaetan

15 reacties

Eens aan Eva vragen of je hem moogt omruilen


Privé bericht aan Eva doorsturen ⚊▶ Eva van Belgacom en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom'
ok thx
't zal wel niet lukken maar als je dit eens probeert wie je wifi-fon van je bbox2 of ontvang je geen van de buren
nee, geen buren met belgacom en via de FON gaat het ook niet want is hetzelfde IP adres als de gewone wifi


Reputatie 2
Badge +1
3 oplossingen:




  • je camera's aanspreken via het LAN IP adres
  • IP tables instellen en zo deze aanspreken
  • BBOX 3
1ste punt : daar gebruik je toch geen NAT dus dat is geen echte test voor wat TS wilt doen of begrijp ik het verkeerd !!

en punt 3: dat is al bekend en kan hij proberen om dit via Eva eventueel tte bekomen.


IP tables instellen en zo aanspreken kan je daar wat uitleg over geven en hoe kan TS dan zijn Extern IP hiermee testen ?
Door de IP tables aan te passen zal hij zijn camera kunnen bereiken vanop zijn LAN met het externe IP adres.


Effectief testen of hij van buitenaf bereikbaar is, is op die manier niet mogelijk (het zal namelijk altijd werken), maar dat was ook zijn vraag niet.
dat was inderdaad wat ik dacht en niet begreep hoe dit een goeie test was voor TS !
Reputatie 2
Badge +1
Maar het lijkt me - uit de vraagstelling - dat hij (verkeerdelijk denkt) zijn IP camera's enkel via zijn extern adres zou kunnen bereiken, zoals meestal ook enkel beschreven in de handleidingen van die dingen (cfr: ik moet steeds overschakelen op 3G om mijncamera te bereiken)

Vermoedelijk weet de TS niet dat hij ze ook via het interne IP adres kan bereiken, wat ook meteen zijn probleem oplost.




Wil hij echter enkel het externe adres gebruiken (zie ik eigenlijk geen reden voor zolang je op hetzelfde netwerk zit) dan moet de TS een router

aanschaffen die NAT Loopback ondersteun (BBOX3?) of de iptables hostfiles aanpassen op de PC waarmee je toegang wil.









Ja in ieder geval TS zal nu wel genoeg info hebben en eigenlijk zou hij beter proberen van een BBOX3 vast te krijgen dan zijn dat twee vliegen in één slag knipoog
hallo allemaal, ja ik weet dat ik via mijn intern ip adres 192.168.1.xx mijn CCTV DVR kan bereiken maar dat is niet praktisch omdat ik dan de app op mijn gsm telkens anders moet instellen....bij mijn collega met een bbox3 lukt het dus wel....maar ik ben bang dat ik mijn bbox2 ga omruilen voor een bbox3 mijn downloadsnelheid terug zal zakken naar de standaardsnelheid van 30 mbps....ik ben dit al een tegengekomen na omruiling van een defecte bbox2 voor een nieuwe....ik heb toen 5 maand moeten wachten om terug mijn 60 mpbs te hebben...ze kunnen daar bij Belgacom niks aan doen zeggen ze, die snelheidsverhoging wordt automatisch toegepast na veelvuldige lijntesten ...(automatisch)
Op Android (zal ik maar even van uitgaan) kan je ook het hostbestand aanpassen.

Voor iOS of WP weet ik het niet --> google is uw vriend


En als dat de enige reden is waarom je niet overschakelt naar een bbox3... je zal er niet van doodgaan om enkele weken op 30 Mbps te zitten. Tijdens het surfen zal je het niet merken, en als je wilt downloaden (en als de pijp van de uploadserver breed genoeg is) neem je nog een tweede tas koffie. Normaalgezien duurt het ook geen vijf maanden, ik heb onlangs 6 weken moeten wachten op een DLM-verhoging na een technische interventie op mijn lijn.
Google is iedereens vriend, wil je zeggen zeker, maar dan moet je (heel) veel tijd hebben,

in dit geval is een forum de ideale oplossing, toch als er iemand de oplossing kan geven ;-)


@gaetan,


Je moet absoluut geen schrik hebben om even terug te vallen op je basis VDSL2 profiel, vroeger kon je soms 7 maanden moeten wachten op een verhoging en tegenwoordig heb je zeker al verhoging binnen een maand en de meesten zelf al in een week.


Dus op dit gebied is het wel degelijk veel verbeterd, ik heb al regelmatig testen gedaan daarop en ik ben er wel nog nooit in gelukt om binnnen de week een verhoging te krijgen. Vroeger moest ik zelf 7 maanden wachten en latere testen was het 6 weken , de laatste keer na 4 weken.


@ gaetan,

als het je interesseert kan je hier wat specs vinden van de BBOX3 , surf naar ►bb3s pecs


groetjes, Elsa
@gaeton , als je met een vast Ip adres werkt 192.168.1.200 bv en een favoriet maakt , dan is dit ook gemakkelijk om te bereiken , kan je het zo niet doen

Reageer