Technieker plaatst ongevraagd een BBox2

  • 26 November 2012
  • 1 reactie
  • 538 Bekeken


Weeral een maagzweer in de maak:




Zaterdagmorgen heb ik een factory reset gedaan, met als gevolg dat alle instellingen in het Frans stonden. Omdat ik niet zo direkt vond hoe ik alles terug in het Nederlands kon zetten, belde ik de helpdesk. Die jongeman luisterde blijkbaar maar half, want hij zat heel de tijd te zeggen dat we een storing op onze lijn hadden, dat er een technieker moest langskomen want dat we kans hadden dat ons beeld uit zou vallen, en die zou dan ook die taalinstellingen kunnen oplossen. Ik bleef maar zeggen dat ik enkel de instellingen terug in het Nederlands wilde hebben, dat dit niets met een slechte lijn te maken had, voor de rest hadden we niet echt veel problemen, maar hij bleef volhouden dat we zonder tv zouden komen te zitten.


Dus een afspraak gemaakt voor een technieker, wat typisch enkel onder de werkuren kon, zodat zowel ik als mijn man niet aanwezig konden zijn. Gelukkig konden we beroep doen op mijn schoonouders om deze man binnen te laten.

Heel de namiddag heeft mijn man op een bericht zitten wachten van die technieker, want die zou een half uur op voorhand bellen, niets gehoord. Blijkbaar was er ook nog iets mis met de proximus lijnen.




Toen we thuiskwamen bleek dat onze oude BBox gewoon vervangen was door een BBox 2, zonder ons daar toestemming voor te vragen!!!! Hij had gemakkelijk naar de GSM kunnen bellen. Dit is ongehoord, want ik vermoed dat Belgacom ons daar de rekening voor wil presenteren, maar dit is dan pure oplichterij. We hebben al kennis kunnen maken met de dubieuze manier van klanten winnen van Belgacom (zie bij 'TV overal' bij 'Gratis Digitale TV is niet gratis' 20/09/2011), maar dit is er echt over: eerst een technieker opdringen, en dan plaatst die ongevraagd een toestel, terwijl wij helemaal geen klachten hadden over het oude. Zoiets mag men toch niet doen zonder de toestemming van de klant?!




Dus om 18h gebeld naar de klantendienst, want blijkbaar kan je bij Belgacom, dat toch een topper moet zijn op gebied van communicatie, geen klacht indienen via mail of de site, enkel via de telefoon of per aangetekend schrijven.

Zoals gezegd, om 18h gebeld, om 18h45 nog altijd geen gehoor aan de andere kant, opgelegd, opnieuw gebeld en de afdeling storingen gekozen. Daar namen ze wel op, maar die persoon wist er ook niet veel van, zei wel dat we de dienst facturatie enkel tussen 9h en 16h30 konden bereiken, als dit waar is, is dat hemeltergend, maar zojuist zag ik precies dat het van 8h tot 18h30 is, dus waarom namen ze niet op?




Deze persoon is dan informatie gaan winnen bij collega's, en die wisten te zeggen dat wij de BBox2 zouden moeten betalen (85€!!!) en de uren van de technieker. Mijn man heeft dan vanavond zijn vrienden nog gezien, en daar wist er eentje van te vertellen dat dat de nieuwe truuk is om geld uit de klanten hun zakken te kloppen: bij hem was ook een technieker geweest, en die zei dat hij eigenlijk de BBox 2 zou moeten installeren, maar als ze die gewoon in de winkel zouden inwisselen was dat gratis.

Ik benadruk nogmaals, die technieker heeft GEEN contact met ons opgenomen om te vragen of hij onze oude box mocht vervangen, dus dit is pure oplichterij als ons dat wordt aangerekend.

Hopend op ditmaal een goede afloop,

Simonneke

1 reactie

Reputatie 7
Badge +1


Best toch eens opnemen met Eva in even privébericht met je gegevens. Vervangen van een b-box2 is geen ramp want die krijg je toch gratis in bruikleen. Maar de kosten van een technieker kan je altijd betwisten als het enkel het vervangen van een b-box2 is, want die is eigendom van Belgacom. Wat die technieker nog meer gedaan heeft is echter niet duidelijk. Die 85€ kunnen echter NIET voor de b-box2 zijn, want die is, ik herhaal, gratis. Vervangen van een defecte gehuurde decoder is trouwens ook gratis, mar daar moet je best oook geen technieker voor laten komen ! De helplijn is bij Telenet trouwens niet gratis, bij Belgacom wél, maar je moet dan wel de juiste persoon krijgen, want die zij niet allemaal even bekwaam. dat is trouwens zo met alle helpdesks.

Reageer