Skip to main content
onze modem (bbox3) was al enkele maanden (lees: al van voor de zomer) raar aan het doen. De wifi verbinding viel regelmatig uit, gaf melding dat het paswoord niet correct was, kon niet opnieuw verbinden ed... In het begin zelden maar het nam naar mate van tijd toe. Ik ben iemand die nogal mijn plan trekt. Als de wifi het niet doet, dan gebruiken we maar een lan-verbinding of surfen we via het fon-netwerk. Die deden het nog perfect.

Na een tijdje begonnen deze ook meer en meer weg te vallen dat het hoog tijd was om proximus in te lichten (ik had dat enkele weken al gedaan maar moest eens resetten en dan weer even aanzien).

Uiteindelijk neem ik de telefoon om naar proximus te bellen. De telefoon deed het niet. Mooi totaalpakketje. Telefoon doet het niet, modem stuk en digibox (v4) hopeloos verouderd en harde schijf 18% beschikbaar als alle opnames gewist zijn.

Ze zouden een technieker langssturen tussen 8 en 12. Om 14 u komt die man er eindelijk door (geen probleem mee want ik weet dat ze het druk hebben, maar toch even vermelden)

Die technieker vervangt de modem en v4 decoder. Internet werkt onmiddellijk, tv (verbonden met wifi-bridge niet (Hoewel dat dit voordien geen probleem was). Hij wil dus mijn decoder met een lan-kabel verbinden die uit mijn switch komt. Werkt niet!

De lan-kabel rechtstreeks werkt wel. Via switch niet. Dus zijn conclusie: het is de schuld van je switch. die is stuk en moet vervangen worden.

Uiteindelijk is hij vertrokken zonder dat het in orde was. we konden kiezen: ofwel kijken we TV met de lan-kabel in de decoder. Ofwel hebben we internet in de living met de lan-kabel in het access-point. Niet beiden. Technieker vertrekt ----> dus los het zelf maar op!

Nadat de technieker vertrokken is heb ikzelf nog wat zitten "prullen". resultaat ---> alles werkt. Zowel internet als TV. Die switch was helemaal niet stuk want hij doet het nu al bijna 3 dagen zonder problemen.

Ik blijf bij mijn besluit: DE MODEM WAS STUK! en niets anders!

Het telefoonprobleem heeft zichzelf na enkele uren opgelost. Daar heeft de technieker zelfs niet naar moeten kijken. Dat was geen probleem hier maar wel bij proximus zelf veronderstel ik.

Tegenwoordig kunnen zij toch alles uitmeten. Hoe komt dan dat proximus dat niet gezien heeft???

Nu na enkele dagen krijg ik een brief in de bus: kosten technieker: 85 euro.

Is dat normaal???

Het probleem was puur de modem en niks anders

Waarom betalen wij abonnement, huur, kosten,... als we dan ook nog eens de herstellingen moeten betalen?

Waarom krijgen we niet de optie om het zelf de vervangen en zeggen zij onmiddellijk: we sturen wel een technieker.

Het grote probleem is ook dikwijls (hoewel ik het bij deze technieker niet ervaren heb) Ik ben MAAR en vrouw en ik ken er niets van. Niets is minder waar! Ik ben een vrouw en ken er verdomd veel van. Veel mannen kunnen nog wat van me leren.

Het is ongelooflijk hoe dikwijls je het gevoel van "MAAR een vrouw" krijgt als je met proximus aan de lijn bent.

Is het daarom dat ik niet voorgesteld heb gekregen om zelf de vervanging te doen? omdat ik een vrouw ben?

Moraal van het verhaal? Moet ik betalen omdat ik een vrouw ben of is dit een beetje tekort door de bocht?
Ik hoor dit van anderen ook en de uitleg is dikwijls dat dit voorvalt dat er aangerekend wordt,

omdat een fout / probleem vast gesteld wordt na de into van proximus (binnenhuis installatie)

en zeker als je met apparatuur werkt die niet van Proximus is waar er geen support op gegeven wordt.

Enfin, best het antwoord van Proximus afwachten wat de reden is dat ze aangerekend hebben.

Als dit echt ten onrechte is zullen ze u wel crediteren.
Indien hier vandaag of morgen geen reactie komt van Px medewerkers, misschien best uw factuur betwisten bv. via onderstaande link

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html

opties; vraag over mijn factuur - een klacht indienen - mail ons -
Of zoals hier aangegeven:

• zie hiervoor naar de screenshots (het voorbeeld gaat hier omtrent vraag ivm Factuur) , via onderstaande link:
    "Mail Ons"
  • ******************************************************************************
  • komt hierop neer :
    surf naar https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html .
  • klik achtereenvolgens op: "ja" >" ik ken mijn Telefoon nummer" > "OK" > voer nummer in > "Ik heb een vraag over mijn factuur" >
    "klacht indienen" > scroll naar beneden > Klik op "Mail Ons" >
    Vul de voorzien tekstvakken in en klik op "Verzenden"
  • ******************************************************************************
  • Onderaan deze screenshots staan ook al de andere mogelijkheden om proximus te contacteren.
    zoals onder ander een privébericht sturen aan Proximus hier op 't forum en ook op twitter en facebook
  • En (bv. voor formele klachten) kan het kan ook altijd per aangetekende brief naar
    Proximus - Klantendienst
    Koning Albertlaan 27
    1030 Brussel Of zoals hier aangegeven:

Reageer