Vraag

Te weinig internet dan beloofd

  • 22 oktober 2016
  • 10 reacties
  • 299 Bekeken

Goedendag,

Wij hier thuis hebben het maxi pakket voor het internet, helaas hebben wij hier geen glasvezel in de straat en blijkt uit de test dat glasvezel hier onmogelijk is. Dit vinden wij geen problemen, alhoewel ons internet niet al te goed is. We verwachten toch wel wat meer internet dan wat we nu krijgen. Uit een internettest op het web hebben we ondervonden dat we 0.88Mbps download hebben en 0.44Mbps upload. Kan hier iets aan verbeterd worden, op welke manier dan ook?

Alvast bedankt!

10 reacties

Reputatie 2
Wat zeggen ze dan bij technisch support op 080022800.
Badge +3
Brecht kijk even op volgende link welke snelheid haalbaar (max en min) is voor uw adres en kopieer resultaat hier

http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html
Brecht kijk even op volgende link welke snelheid haalbaar (max en min) is voor uw adres en kopieer resultaat hier

http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html


Ik heb dit even gedaan, en kwam zoals verwacht een hoger resultaat uit dan we daadwerkelijk krijgen:

Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max.: 7,94 Mbps download - 497 Kbps upload

Min.: 7,94 Mbps download - 497 Kbps upload

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max.: 7,94 Mbps download - 497 Kbps upload

Min.: 7,94 Mbps download - 497 Kbps upload
Badge +3
Oei blijkbaar zit jij dan nog op Adsl terwijl al veel mensen Vdsl2 hebben met vectoring (100 Mbps), uw max is slechts 8 Mbps :S
misschien kan een medewerker zien of er nog Vdsl gaat komen of niet.
Reputatie 4
Dat was al heel duidelijk ;)
Maar wanneer er VDSL zal beschikbaar zijn, zal veel minder duidelijk zijn 😉
Dat was al heel duidelijk ;)
Maar wanneer er VDSL zal beschikbaar zijn, zal veel minder duidelijk zijn ;-)

Ik heb dit uiteraard even getest. Helaas zal VDSL hier blijkbaar niet beschikbaar zijn, is er niets anders dat wij kunnen doen?
Reputatie 4
Je kan alleen maar bevestiging vragen aan Proximus eventueel in een privé bericht zodat ze dit aan de bevoegde dienst kunnen vragen en hopen dat ze toch min of meer een datum kunnen op plakken indien VDSL in de nabije toekomst voorzien is, wat zeker niet altijd het geval is!
Om Privé bericht aan 'Het Proximus Team' te sturen, klik je op deze link
Badge +3
Dat was al heel duidelijk ;)
Maar wanneer er VDSL zal beschikbaar zijn, zal veel minder duidelijk zijn ;-)

Ik heb dit uiteraard even getest. Helaas zal VDSL hier blijkbaar niet beschikbaar zijn, is er niets anders dat wij kunnen doen?

Als er geen Vdsl beschikbaar moest komen, dan zal je uw conclusies moeten trekken en desnoods denken aan een overstap naar een kabel provider zoals Orange of telenet om sneller internet te hebben, want nu zoveel betalen aan deze heel lage snelheid is niet te doen.
Reputatie 3
Badge
Brecht.
Zelfs zonder VDSL zou u conform de Proximus site het !! tienvoudige moeten halen.
Ik meen dat Proximus vooreerst uw héél lage ADSL snelheid serieus moet verhogen van ongeveer 0,8 Mbps naar 8Mbps.
Badge +3
Er kan ook iets mis zijn met de bekabeling, oxidatie op de draadjes etc.....

Reageer