Skip to main content
Hallo,

Wauw het forum werkt dus wel.

Ik wou weten hoe Proximus het telefoneren aanrekend, ik heb het tariefplan Pay and Go International via GSM, dat is dus een tariefplan van enkele jaren terug.

Ik betaal 0,29 eurocent per minuut naar alles binnen het land.

Normaliter wordt toch altijd 1 min. aangerekend voor alles onder de minuut en als je daarboven zit per seconde of niet ?!

Ik heb dus vandaag eens gekeken en dat verschilt dus, als ik 5min. en 5s bel betaal ik 1,548 euro en als ik 6min40s bel betaal 2.03 euro wat dus voor 7min. is.

Per seconde kost het dus 0,0048333333 Euro; dat zou dan voor 5min.5s 1,474166667 euro zijn en voor 6min.40s 1,93 euro.

Dus op de rekening betaal ik voor iets minder dan 6 min. en de andere keer betaal ik voor meer als 7min. ?

Hoe wordt de beltijd dan aangerekend op dit moment of via het tariefplan dat ik al jaren gebruik ?

Zijn de afrondingen van Proximus compleet verkeerd ?

Deze oproepen zijn naar een vaste lijn via mijn GSM binnen België.

Dank

Sebastian
Hmmm, na 45min. klantendienst die niets konden doen, 5 e-mails waarin ze het probleem niet zagen is het dan toch gelukt om duidelijk te maken dat er iets schort aan de afrekening na mijn laatste herlaadbeurt. Dat er simpele mensen werken op sommige plaatsen wist ik al; maar zo erg, ...

Het blijkt een procedure fout te zijn die wordt rechtgezet en ik heb een vergoeding gekregen voor het leed.

Reageer