Switchen tussen Canal Digital en Proximus

  • 13 January 2017
  • 7 reacties
  • 487 Bekeken

Ik heb een decoder van Canal Digital en een decoder van Proximus.
Daardoor heb ik 2 afstandsbedieningen.

Mijn vraag is:
Welk knopje op mijn afstandsbediening moet ik indrukken om van Canal Digital naar Proximus te gaan,
en 2e vraag, hoe kom ik dan weer terug op Canal Digital.

Hartelijk dank, bij voorbaat
MD

7 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Volgens mijn bescheiden mening kan je dat enkel via de TV afstandbediening , door beurtelings de HDMI ingang van Proximus of die van Canal digital te kiezen (HDMI-1 of HDMI-2, tenzij je andere ingangen gebruikt op je TV)
Als je beide decoders uit zet, KAN het zijn (niet zeker), dat bij inschakelen van de gewenste, de TV die automatisch verbindt, zodra TV het nieuwe signaal detekteert op die zijn HDMI ingang, maar dat is omslachtiger dan de keuze ineens op TV te maken
Beste Fonz,
Welbedankt voor je reactie.
Inderdaad kan ik het enkel doen via de TV afstandsbediening.
Maar welke knop is de HDMI ingang?
Op de afstandsbediening van Proximus staat bovenaan TV, of EXT of PROXIMUS.
Is het een van deze knoppen?
Hartelijke groet,
MD
Eerst "EXT" knop drukken en lossen
(op het scherm komen je externe TV aansluitingen, zoals HDMI ingangen, te voorschijn)
Dan direct op knop onder rechts "TV Mode" blijven drukken tewijl je met de grote ronde toets met pijtjes op , de pijl naar beneden of naar boven drukt om de HDMI ingang te kiezen, en dan de beide toetsen lossen.
Dank je wel Martin,
Ik ga het meteen proberen.
En hoe kom ik dan weer terug bij Canal Digital?
Op identiek dezelfde manier maar dan de ingang (HDMI ingang) van je TV kiezen waar Canal Digital op aangesloten is.
Eerst "EXT" knop drukken en lossen
(op het scherm komen je externe TV aansluitingen, zoals HDMI ingangen, te voorschijn)
Dan direct op knop onder rechts "TV Mode" blijven drukken tewijl je met de grote ronde toets met pijtjes op , de pijl naar beneden of naar boven drukt om de HDMI ingang te kiezen, en dan de beide toetsen lossen.


PS: Je mag ook direct van in het begin (de ganse tijd) de knop onder rechts "TV Mode" blijven indrukken en dan "EXT" om vervolgens pijl op of pijl neer te gebruiken om de juiste TV ingang te kiezen, dan mag je ook op de "OK" knop drukken om uiteindellijk de knop onder rechts "TV Mode" los te laten.
Reputatie 6
Badge +3
als je de proximus afstandsbediening wenst te gebruiken (zoals uitleg hierboven) dan moet je wel eerst de afstandsbediening van proximus "universeel" maken.
zie hier:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html

Daarnaast, als je de afstandsbediening van de TV zelf wenst te gebruiken, dan moet je in de handleiding van de TV kijken hoe je van ingang verandert.
Inderdaad deze onderstaande uitleg gaat er vanuit dat de Proximus afstandsbediening reeds universeel werd gemaakt om beiden te kunnen bedienen, zowel Proximus decoder en TV, waar ik vanuit ging dat het bij mdwolk reeds het geval was en uit zijn uitleg te zien deze proximus afstandsbediening bedoelde en niet deze van zijn TV zelf .
- Remote-universeel-maken-procedure
- bij problemen met universeel maken, lees dan ook eens wat er staat onder "Opgepast", hier
- Youtube filmje: Afstandsbediening universeel maken
Op identiek dezelfde manier maar dan de ingang (HDMI ingang) van je TV kiezen waar Canal Digital op aangesloten is.
Eerst "EXT" knop drukken en lossen
(op het scherm komen je externe TV aansluitingen, zoals HDMI ingangen, te voorschijn)
Dan direct op knop onder rechts "TV Mode" blijven drukken tewijl je met de grote ronde toets met pijtjes op , de pijl naar beneden of naar boven drukt om de HDMI ingang te kiezen, en dan de beide toetsen lossen.


PS: Je mag ook direct van in het begin (de ganse tijd) de knop onder rechts "TV Mode" blijven indrukken en dan "EXT" om vervolgens pijl op of pijl neer te gebruiken om de juiste TV ingang te kiezen, dan mag je ook op de "OK" knop drukken om uiteindellijk de knop onder rechts "TV Mode" los te laten.

Reageer