Skip to main content

switchen 'gewone' simkaart & micro simkaart

Ik heb een iphone gekregen en zou dus van mijn gewone simkaart moeten overstappen naar een micro sim. Dit is perfect mogelijk en zelfs heel makkelijk, daar ben ik me van bewust.

Maar nu vraag ik me af: als ik een nieuwe micro simkaart laat acitveren en ik heb ooit problemen met de iphone, waardoor ik mijn vorige telefoon (die nog perfect werkt) terug zou willen gebruiken. Kan ik dan gewoon mijn oude simkaart nog gebruiken? Of zal ik dan terug moeten omschakelen?

Alvast bedankt!
This topic has been closed for comments

13 reacties

Elsa
  • 27742 reacties
  • 8 december 2014
Neen dat gaat niet twee simkaarten met zelfde nummer

er is wel een betalende mogelijkheid om met twee simkaarten te kunnen werken met zelfde nummer

eventueel met een http://www.dx.com/nl/p/micro-sim-card-to-standard-sim-card-adapter-black-41528?tc=EUR&gclid=CJa-vc3ZtsICFYbKtAodfyoAiA#.VIW7mU10ytU" target="_blank van micro-sim naar gewone sim , kan je die in beide toestellen gebruiken.

Elsa
  • 27742 reacties
  • 8 december 2014
ter info post van vroeger:

Ik wil twee simkaarten voor hetzelfde oproepnummer. Is dit mogelijk?

ProxiDuo-simkaarten klik ? http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/11780" target="_blank

Tweede sim voor gsm is wel mogelijk*.

Enige beperking is dat je niet beide simkaarten tegelijk actief kan hebben staan:

dus als je met gsm1 wilt bellen/gebeld worden,

moet je gsm2 toestel uitgezet worden en vice versa.

Voor de aanvraag van de ProxiDuo-kaart moet je naar een Belgacom verkooppunt gaan

voor het invullen en tekenen van de aanvraag en voor het krijgen van de tweede simkaart.

Binnen de 2 uur staat het dan actief.

Een duo kaart is spijtig genoeg niet combineerbaar in een pack. Opmerking:

(*) een duo kaart is niet mogelijk voor prepaid of automatische herlaadbeurt,

aangezien hier een maandelijkse kost aan verbonden is

(cfr Eva v.BC)

• Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 8 december 2014
Ja dat van die duo-simkaart wist ik, maar dat zou nogal een nutteloze kost zijn, gezien ik wel maar 1 telefoon wil gebruiken. Ik vroeg me gewoon af of ik in nood mijn oude simkaart weer kon gebruiken, maar dan weet ik bij deze dat dit niet kan 🙂

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 8 december 2014
Ik heb mijn datasim in een BCC in een microDIM laten ''knippen' en er een adaptertje bijgenomen,.Ik kan die SIM nu zowel in mijn 4G-tablet als in mijn 3G-USB-stick of in mijn oude smartphone (nog met fullsize SIM) gebruiken met de adapter. Ik heb zo geen extra SIM nodig.

Alexander
Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 121 reacties
  • 8 december 2014
En zou zo'n adapter veel kosten?

Elsa
  • 27742 reacties
  • 8 december 2014
mijn gebuur heeft er zelf ene gratis gekregen, maar ik denk niet dat ze daar een gewoonte van maken !

je zal er zeker al onder de 2 € vinden

Elsa
  • 27742 reacties
  • 8 december 2014
Tip: in de eerste post hierboven die ik geplaatst heb, klik op 'adapter'

Forum|alt.badge.img
  • Motivator
  • 76 reacties
  • 29 maart 2015
hallo iedereen,

vorig jaar heb ik in de BGC-winkel een simkaart cadeau gekregen (400 nummers + 300 sms)

inmiddels heb ik een I Phone en zou ik deze kaart kunnen gebruiken, ik ben PAY&GO klant.

Was van plan over te schakelen naar deze kaart zodra mijn huidig belkrediet opgebruikt is.

Vraag : is dat mogelijk en kan ik dan alsnog zodra het kadootje opgebruikt is terug overschakelen naar Pay&Go?

Alvast bedankt voor reactie, vriendelijke groetknipoog

Linda

Elsa
  • 27742 reacties
  • 29 maart 2015
voor alle zekerheid vraag je dit best via een privé bericht aan 'Onze medewerkers' ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'

Forum|alt.badge.img
  • Motivator
  • 76 reacties
  • 29 maart 2015
bedankt Elsa, heb dit inmiddels gedaan.smiley

zal ik antwoord hier posten?

Elsa
  • 27742 reacties
  • 29 maart 2015
Dat mag je altijd doen, want er kunnen nog mensen zijn die dit nuttig vinden.

Mvg,

Elsa

Forum|alt.badge.img
  • Motivator
  • 76 reacties
  • 30 maart 2015
ondertussen heb ik de nummer v/d kaart doorgegeven, blijkt dat de kaart actief is sinds 13/3/2014

ik heb de simkaart kado gekregen in juni 2014 in BGC winkel.

wordt dus nog vervolgd Onze Medewerkers, zijn ermee bezig.

Forum|alt.badge.img
  • Motivator
  • 76 reacties
  • 31 maart 2015
dit was het antwoord van Onze Medewerkers

quote:

Dag Linda,

De simcard met het nummer 2100189952882 is al in gebruik voor mobile internet.

Met deze kaart kan niet gebeld worden.

Indien u gebruik wenst te maken van onze promoties nodig ik u graag uit in onze Shop.

Mvg,

Heidi

unquote

waarom heb ik die kaart destijds gekregen, blijkbaar bestaan er meerdere nummers voor 1 kaart.

verrassing