Vraag

Swipebox van Proximus


  • Apprentice
  • 7 reacties
Waar kan ik een degelijke handleiding vinden voor de swipebox van Proximus ? De bijgeleverde handleiding dient enkel om de swipebox te installeren. De afstandsbediening bevat een aantal knoppen. Waarvoor dienen ze ?. Wat betekenen de twee lampjes op de box?

19 reacties

Ik weet niet of deze video hierin een stap verder helpt maar ik geef die toch maar mee:
https://youtu.be/MTG7Kh1nUgo
Dank voor de moeite. Deze video had ik ook al bekeken, maar helpt me niet verder. Zou er een reden zijn dat Proximus er geen uitgebreide handleiding bij levert?
Oei kan ik mij moeilijk over uitspreken maar ik zou eerder denken dat ze er alle belang bij hebben om dit wel te doen, ik heb nu nog niet in detail gezocht op hun site of gegoogeld om te zien of er ergens een gebruikershandleiding te vinden is.
Maar de Px medewerkers kunnen u hier mss verder mee helpen of iemand anders die er ervaring mee heeft.
Je zal nergens geen handleiding vinden ave over de Swipebox gewoon omdat er dan in staat dat de box niet alle formaten ondersteund en PX is niet eerlijk op dat gebied.

Genoeg voorbeelden op het forum hier dat dit toestel zijn geld niet waard is .
Een meerwaarde is de box niet wat je ermee kan doen kan ik nu ook met de app van mijn tv en die is gratis en heb een extra stroom verslinger nodig
gewoon omdat er dan in staat dat de box niet alle formaten ondersteund.

Je bedoelt waarschijnlijk : gewoon omdat er dan NIET in staat dat de box niet alle formaten ondersteund
zie hieromtrent => http://bgctv.skynetblogs.be/#SWIPEBOX
ja dat bedoel ik Elsa ben beter om het uit te leggen met mijn tong dan met schrijven 🙂
Maar je ziet dat we toch weten wat je wel bedoelt 😉
Dit ontving ik vandaag na mijn vraag:

We hebben uw bericht goed ontvangen.
Jammer genoeg zijn er geen handleiding beschikbaar voor de SwipeBox.
Via deze link kan u wel al heel veel informatie terugvinden voor de SwipeBox:

http://www.proximus.be/nl/id_search-private/particulieren/p-orphans/zp-part.html?q=swipebox

Met vriendelijke groeten,
Andy
Het Proximus-team
Ik had inderdaad ook zo op de prox site gezocht en ook niks gevonden met meer gedetailleerde uitleg ‼
Met jullie antwoorden op de vraag weet ik nu dat ik niet verder hoef te zoeken naar een handleiding. Heb eergisteren een swipebox gekocht en zit bijgevolg nu in de faze 'zoek het zelf maar uit' :? Het instaleren op zich is gelukkig vlot verlopen.
Dat doe ik ook altijd en dan leer je het toestel beter van kop tot teen kennen :)
Heb met de swipebox totaal geen ervaring, ik zou mij beter er ook ene aanschaffen want 't zal hier toch niet anders meer zijn dan voetbal en zal tijd zat hebben om alles uit te vissen 😉
Met te googlen op MediaQ M220 (dat is het model zoals op de doos staat) heb ik een engelstalig document "M220 V100R001C203B210 Release Notes 1.0" gevonden en opgeslagen, tussen een heleboel japanse documenten. Maar meer ben ik er niet wijzer van geworden. Dat vind ik nu wel niet meer terug op het internet.
ik dacht dat er hier => http://bgctv.skynetblogs.be/#SWIPEBOX ook een link naar een pdf stond.
maar ja dat zijn ook maar wat specificaties en meer niet.
Is toch eigenlijk zeer droevig dat de klanten zich zot zoeken achter een gebruiksaanwijzing en dat die nergens terug te vinden voor een toestel bij PX.

Nu al 2 jaar dat die bestaat de swipebox en die werk nog altijd niet ondanks de beloften van PX dat het met de volgende update in orde komt, intussen al 14 updates geweest volgens mijn rekening.

En volgens mensen die ik ken waarvan er zijn waarvan hun job informatie is, zal het nooit werken omdat de hardware het niet aankan. Zeggen tegen mij met dikke lol zouden beter kijken naar Chromecast als voorbeeld.
zal wel in grote lijnen overeenkomen met wat hier staat
=> User Guide
WAW Elsa je heb na opzoekingswerk iets gevonden, eindelijk iemand die de gebruiksaanwijzing gevonden geeft.

Zit er zeer goed uit maar snap er geen bal van het is in Engels. Jullie hebben nu een gebruiksaanwijzing PX nu nog vertalen in de 3 landstalen Duits Frans, Nederlands dan zijn jullie in orde betreffende de wet over de landstalen en hebben jullie klanten een gebruiksaanwijzing .

N.B is echt droevig PX dat de klanten het moeten opzoeken.
Reputatie 6
Badge +3
Het is een swipebox. Als het niet duidelijk is hoe het werkt, dan
1) is het niet goed gemaakt
2) de gebruiker probeert niet.

Bij een smartphone zit toch ook geen handleiding?

Dit soort types van toestellen verandert voortdurend (zoals hierboven gezegd reeds 14 updates). Een handleiding kan dit nooit volgen. Dit soort toestellen moet je kunnen bedienen zonder handleiding door het zelf te ontdekken. Indien dat niet lukt is het geen goed toestel. (in mijn ogen dan toch).

Dus: mijn raad: installeer het, instaleer de app op je telefoon en speel er een beetje mee.
Inderdaad Elsa, proficiat 🙂 ik heb het PDF document bewaard en ga het later nog eens rustig doorlezen. En bij de eerstvolgende gelegenheid ga ik dit ook doorgeven aan de mensen van suport-team. Misschien nuttiger voor hun medewerkers ipv één of andere workshop-verkoop. 🙂
Dit: https://www.belgacomcloud.be/?shareObject=ada6d296-f7f1-a81b-0c92-40c3e03a5a6d is de documentatie van de M220 van Huawei, speciaal aangepast voor Proximus (staat in de Release). Ik vond het op het internet, maar nu niet meer, en heb het dus op mijn cloud gezet.

Reageer