SwipeBox BUG voor mp4 filmkes, res 1920x1080

  • 28 oktober 2015
  • 41 reacties
  • 1343 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Practitioner
  • 379 reacties
Ik had mij recent de Swipebox aangeschaft die zoals aangekondigd gebruiksvriendelijk is en ook goed werkt voor foto's, YouTube etc.


Enkel voor het Swipen van zelf opgenomen filmkes van enkele minuten werkt het Swipen helaas niet. Ik krijg wel geluid en om de 30sec. een volgend beeld uit het filmke.


Via 080022800 heb ik gisteeren een storingsnummer gekregen waarmee ik de Swipebox meteen kon inleveren in de Proximusshop van aankoop. Het volledige bedrag werd meteen terugbetaald.


Ook op de Demo-Swipebox, met Smartphone van de shop, werkt alles behalve het Swipen van filmkes.


Vandaag kreeg ik tel. feedback dat er een onderzoek opgestart wordt en ik eerstdaags feedback zal krijgen.


Ik hou het forum op de hoogte van zodra ik iets zinvol verneem.


Soms nog iemand met zelfde (BUG)ervaring?



41 reacties

Inderdaad zijn er nog die dit al gemeld hebben en gevraagd hebben welke formaten van video en audio er ondersteunt worden, maar nog geen antwoord gekregen daarop. Natuurlijk is het weer de vraag tegen wanneer dit zal opgelost zijn !
Reputatie 4
Badge +1
Het belangrijkste is dat ze't apparaatje, mits storingsnummer, meteen kosteloos terugnemen.


Ook via UTP verbinding had ik hetzelfde probleem.
Als je online bestelt zijn ze binnen de 14 dagen verplicht van terug te nemen, gewoon als je ontevreden bent bv.

Dat er nog problemen zijn met nieuwe toestellen en software, dat mag een Belgacom/Proximus kenner, zeker niet verwonderen knipoog


NB: als ik koop in het Proximus center, heb ik ook nog geen probleem ondervonden met terugnemen,

maar volgens ik hoor van anderen hangt het een beetje af van winkel tot winkel en doen ze dit niet allemaal !
Reputatie 4
Badge +1
Sinds de terugname op 28/10/2015 van mijn aangekochte Swipebox kreeg ik nog geen feedback dat de BUG (zelf opgenomen HD filmkes met Samsung S5 Swipen) opgelost is.
Ook nog nergens klachten hieromtrent gevonden, mss hebben ze er geen verkocht duivel
Snor ,
De volgende video formaten zijn ondersteund door de swipebox.
AVI , MPG/MPEG , MKV, TS/TP/M2T , MP4, MOV, M2TS, WMV/ASF, FLV , WebM, RM
Codecs
- AVC/H.264/x.264(1),, Xvid
- MPEG-1/2(2), MPEG-4(3)
-VC-1, WMV (1/2/3), VP8, Real Video (8/9)
De video die je wil afspelen maakt gebruik van een van deze formaten en Codecs?
Mvg,
Robrecht
FYI: ▬► swipebox video formaten
Reputatie 4
Badge +1
T.a.v. 'Onze Medewerkers' Robrecht


Sorry, ik had ook op het forum moeten posten dat mijn zelf opgenomen filmkes (Samsung S5) allemaal volgend formaat hebben:


  • Formaat: video/mp4
  • Resolutie: 1920x1080
  • Audiokanaal: Stereo
  • Bestandsgrootte: varieren tussen 10MB en max. 1GB

Ook op de Swipebox in de PX-shop kunnen er géén mp4 video's geswiped worden.


Idem voor mp4 op de Swipebox van de medewerker thuis.


Omdat de Swipebox NIET compatibel is voor mp4 heeft de shop-verantwoordelijke het ook als BUG intern doorgegeven en mij meteen terugbetaald.


nb: voorafgaand de mp4 filmkes converteren/comprimeren naar een functionerend formaat vind ik geen optie.
Reputatie 4
Badge +1
Robrecht (onze medewerkers)


zie mijn antwoord op uw bijkomende vraag en wacht op uw feedback.


Samengevat: De 'Swipebox zou mp4 compatibel moeten zijn' conform de specifikaties doch is dit NIET (ook de demo-Swipebox in PX-Shop werkt niet).
Dag Snor,
Ik bekijk dit even met de desbetreffende dienst en hou je zo snel mogelijk op de hoogte.
Met vriendelijke groeten,
Andy
Dag Snor,
Ik heb net de bevestiging gekregen dat er problemen zijn met MP4.
Dit zal opgelost worden met een software update die beschikbaar zal zijn tegen het einde van dit jaar.
Met vriendelijke groeten,
Andy
Reputatie 4
Badge +1
Bedankt voor de duidelijke feedback.


Aangezien ik alles opneem in 'mp4 resolutie 1920x1080' en geen kwaliteit wil inboeten werk ik ondertussen verder op de omslachtige oude manier (kabelke of Screen Mirroring waar beschikbaar).
Reputatie 4
Badge +1
Ik zal na de beloofde de-BUG in de loop van jan 2016 de Swipebox !!hertesten in een willekeurige PX Shop op videoformaat mp4 met resolutie:
- mp4 Full HD 1920x1080 (16:9) ==> gangbaar formaat voor medium Smartphone
- mp4 UHD 3840x2160 (16:9) ==> future proof formaat beschikbaar op elke Top-Smartphones & UHD TV
Ok 'k ben ook benieuwd of dan wel gaat lukken

NB: Ik weet niet waar ik het ergens anders juist kan posten, maar bedankt PX om het probleem met ==> opgelost te hebben (stel ik in bovenstaande post vast.
Reputatie 4
Badge +1
Ik kreeg nog geen feedback m.b.t. de BUG voor "MP4 videoformaat (HD)" die volgens Andy tegen eind 2015 van de baan had moeten zijn.
Bij mijn bezoek in een PX Shop om te informeren naar de vordering was de persoon vol enthousiasme dat hij kon melden dat het probleem van de baan was.
Na mijn vraag voor demo met zijn Samsung S6, via de Swipebox met nieuwe software, bleek dat het nog steeds NIET werkt.
Gangbare MP4 (HD) Videofilmkes Swipen naar TV blijft dus tot tegenbericht onmogelijk.
Er werd een BUG-storingsticket opgemaakt en hoop op feedback.
Reputatie 4
Badge +1
Vandaag opnieuw getest in Proximus-shop.
Nauwelijks te geloven maar de Swipebox werkt nog steeds NIET voor videoformaat mp4 Res. 1920 x 1080 (HD).
Wat had je nu gedacht ! Ik zou het nauwelijks geloofd hebben moest je gezegd hebben dat het wel werkte 😃
Reputatie 4
Badge +1
Ik ben beslist niet de enige die niet kan vatten dat een Proximus-productmanager het aandurft om een apparaatje te commercialiseren die van bij de lancering !!!géén HD formaat kon Swipen.
Tot op vandaag blijft het helaas een wegwerp-apparaatje van het povere achterhaalde ADSL ( SD formaat) niveau.
Van een innoverend bedrijf verwacht ik beter (HD resolutie)
Snor heb lol nu met je opmerking.

Wissen al voor al de blabla en reclame van PX dat de swipebox achterhaald was.
1) Ondersteunt niet alle formaten.
2) Weer extra stroomstekker terwijl al de andere collega's werken via usb.
3) beloven nu al dik jaar dat het in orde komt met de volgende update en het werk nog altijd niet.

Graag eens woordje uitleg van de PX medewerkers erover?

Heb ook chromecast en daar werkt het wel 100% en ondersteunt al de formaten en is stukken goedkoper dan PX.
Eerlijk gezegd snap ik niet hoe ze in Brussel redeneren.

18 maanden na de lancering de swipebox werk het nog altijd niet. Leg ons A.U.B even uit PX waarom het zolang duurt?
Simpele vraag :-)

Ik weet het hoor waar de fout is de swipebox kan het gewoon niet aan omdat er niet de juiste hardware in zit. Ga het maar eens gaan opzoeken op Userbase
quote: Heb ook chromecast en daar werkt het wel.... /quote

Spijtig genoeg werkt dit ook nog altijd niet in de PXTV-app
Reputatie 4
Badge +1
Bij elk bezoek en dito test in verschillende Proximus-Shops waren ze'r telkenmale stellig van overtuigd dat de Swipebox wél werkte voor mp4. Telkenmale ondervond ik dat ze'r zelfs niet bij stil stonden of het in SD (resolutie 1280x720) of HD (Resolutie 1920 x 1080) was dat het werkte.
Na de ontnuchterende bevestiging werd mij gegarandeerd dit intern te rapporteren aan de Swipebox-productmanager. Ik neem aan dat hij het verschil tussen SD en HD kent en op zijn minst kan antwoorden als de Swipebox ooit "mp4 HD 1920 x 1080" compatibel wordt.

Elsa, omdat ik !!100% zekerheid wil m.b.t.Chromecast HD-compatibiliteit:
1) kan u het "Formaat én vooral de Resolutie" meegeven van uw filmke die u vanaf uw Smartphone kon Swipen naar uw HD TV?
2) duur van het filmke (medebepalende parameter voor HD 1920 x 1080)
Wat droevig is dat PX hier maar blijft zwijgen en dat zoals een oud spreekwoord zegt "Veel beloven doet de zotten in vreugde leven"

Wees eens eerlijk en zeg het gewoon dat dat dit toestel een verkeerde keuze was. En dat jullie het niet kunnen oplossen omdat die hardware het niet aankan.

Ben ik verkeerd in mijn reddering zeg het mij a.u.b.
Ben nieuwsgierig naar jullie antwoord en andere lezers ook.
Sommige MP4 filmpjes geven bij mij geen probleem. Andere tonen enkel het beginbeeld, terwijl de klank verder loopt.
Mijn AVCHD opgenomen filmpjes converteer ik naar MP4 met FormatFactory (gratis - internet), en die willen niet werken met de swipebox. Wanneer ik ze dan exporteer naar MP4 met het programma PinacleStudio19 (betaalde software) worden de feilloos afgespeeld.
Ja als je nog al die tussenstappen moet maken als je iets op je smartphone opgenomen hebt, dat kan toch de bedoeling niet zijn.

Reageer