Beantwoord

Surround systeem van Philips geeft enorme echo met het systeem van Proximus.

  • 15 November 2016
  • 3 reacties
  • 393 Bekeken

Hallo iedereen. In ben onlangs overgestapt van Telenet naar Proximus. Nu zit ik met een vervelend probleem en heb al van alles geprobeerd om het op te lossen maar het lukt niet.
Zowel bij de vroegere Telenet Digicorder als het huidige toestel van Proximus was er een verbinding met een witte en rode kabel van het surround systeem naar de box. Dit heb ik nu samen met de installateur ook gedaan. Naar de TV (Panansonic) loopt er een scart kabel die met een omvormer een HDMI aansluiting vormt.
Wat is nu het probleem. Het geluid dat nu geproduceerd wordt via Proximus zit met een enorme "echo" zodat het eigenlijk onbruikbaar wordt. Alle aansluitingen zijn gebleven zoals bij Telenet.

Heeft er iemand onder jullie een oplossingen hiervoor? (niet bepaald koop alles nieuw, want via Telenet werkte dit perfect.)

Met dank bij voorbaat,

Jonny
icon

Beste antwoord door AndyM 16 November 2016, 13:29

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
bedoel je dat er nu een witte en rode kabel loopt van je decoder naar je surround systeem? én dan nog eens een scartkabel van je surround systeem naar de tv via koppelstuk hdmi? Als dat zo is dan verschiet ik er niet van dat je een "echo" hebt want je geluid is nu feitelijk 2x verstuurd naar je tv. 1x via hdmi van decoder en 1x via scart van surround systeem.

Beter je decoder aansluiten met je tv via hdmi en dan rood en witte kabel audio out van tv, naar je surround systeem
Reputatie 5
Badge +4
Dag Jonny1955,

check even naar deze forum post :

https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/dolby-surround-sound-28037

Mvg,

AM
Bedankt voor alle snelle reacties. Morgen als ik nog iemand bij mij heb om de tv vast te zouden zal ik jullie oplossingen eens proberen.

Nogmaals bedankt,

Groetjes Jonny

Reageer