Skip to main content
Beste forumleden,



Recentste update:

Na een software update van Microsoft kunt u problemen ondervinden met surfen op uw toestel met Windows 10.

Om het probleem op te lossen, dient u uitzonderlijk een geforceerde hard restart te doen op uw toestel. We raden u aan om eerst al uw openstaande documenten op te slaan en alle programma’s af te sluiten. Volg dan de onderstaande stappen om u de internetconnectiviteit te herstellen:

U kan deze geforceerde hard restart uitvoeren door gedurende enkele seconden de aan/uit knop van uw toestel ingedrukt te houden tot deze volledig is uitgeschakeld.

Zodra uw toestel volledig is uitgeschakeld, wacht u enkele seconden vooraleer het opnieuw aan te zetten.

Na deze herstart zal uw toestel opnieuw verbinding kunnen maken met het internet.

Is uw probleem nog niet opgelost? Contacteer dan Microsoft op het nummer 02 503 31 13 of consulteer de oplossingen op de website van Microsoft.






Sedert gisteren hebben we problemen met klanten die niet meer kunnen surfen via hun ethernetverbinding.

Deze klanten werken allemaal met een windows10 pc, en krijgen geen ipadres meer van de modem (wel 169.x.x.x)

Via WIFI kunnen de klanten wel surfen.

Microsoft bevestigt dit probleem.



Je kunt het probleem proberen oplossen, door onderstaande stappen uit te voeren:

In een notendop:

• Reboot modem, indien niet oke

• CMD opstarten via zoekbalk, aanklikken commandprompt

• Commando ingeven: ipconfig /release

• Commando ingeven: ipconfig /renew

Daarna krijgt de pc correcte ipadres van de modem (192.168.1.X) en kan de klant opnieuw surfen.

Op onderstaande link vind je de info met screenshots.



http://www.wikihow.com/Refresh-Your-IP-Address-on-a-Windows-Computer



Met onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Mvg,

Wim

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

We hebben een FAQ aangemaakt op onze support pagina's rond dit onderwerp. Deze vind je hier.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Aanvulling:

We hebben meer informatie en een alternatieve oplossing na overleg met Microsoft.

De problemen kunnen voorkomen na het installeren van de Windows update KB3200970. De problemen kunnen zowel een bedrade of draadloze verbinding beïnvloeden.

De toestellen die hier last van hebben krijgen een 169.x.x.x adres in plaats van het 192.168.1.x dat normaal is bij onze modems.

Naast de oplossing hierboven vermeld kun je ook het volgende doen:





Aanvulling (2):

Microsoft heeft ons ondertussen nog een extra stap doorgestuurd die zou moeten helpen indien de bovenstaande methods onvoldoende zijn: het herstarten van de netwerkverbinding:

Proximus is niet alleen: https://tweakers.net/nieuws/118723/windows-10-update-zorgt-voor-internetproblemen-bij-sommige-gebruikers.html
Het is inderdaad maar bij sommigen, ik heb er in ieder geval geen last van.
Beste



We hebben meer informatie en een alternatieve oplossing na overleg met Microsoft.



De problemen kunnen voorkomen na het installeren van de Windows update KB3200970. De problemen kunnen zowel een bedrade of draadloze verbinding beïnvloeden.

De toestellen die hier last van hebben krijgen een 169.x.x.x adres in plaats van het 192.168.1.x dat normaal is bij onze modems.



Naast de oplossing hierboven vermeld kun je ook het volgende doen:


Normaal moet je automatisch deze update KB3200970 al hebben onder windows 10 !
Bij mij is deze ook reeds geinstalleerd sinds 9/11/2016. Waarom er nu de laatste dagen problemen mee zijn is nog niet duidelijk. Ik vermoed dat we morgen wel meer info zullen hebben.
?? waarom zouden er nu plots problemen moeten zijn ? er is sindsdien aka 8/11, geen enkele update patch meer verschenen voor W10 ? tenzij uw anti-virus geupdated werd en delen van de patch als "bedreigend" uitgesloten heeft ?



https://mspoweruser.com/microsoft-releases-windows-10-build-14393-447/

http://www.gratissoftwaresite.nl/windows-10-1607-updates-geschiedenis
Als ze ineens op verschillende media op het internet beginnen klagen hierover zou men toch geneigd zijn van te zeggen waar er rook is is er vuur 🙂 wat er inderdaad niet bij staat is of ze deze update al dan niet hebben of om één of andere reden niet gekregen hebben, in ieder geval bij mij is het in orde en heb dit probleem niet, ik heb ook deze update staan in de geschiedenis die ik opvraag onder windows 10 updates, en nu is het terug aan u 🆒
https://tweakers.net/nieuws/118723/windows-10-update-zorgt-voor-internetproblemen-bij-sommige-gebruikers.html?mode=nested&niv=0&order=desc&orderBy=rating&page=2#reacties



https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=8&t=48930
Microsoft heeft ons ondertussen nog een extra stap doorgestuurd die zou moeten helpen indien de bovenstaande methods onvoldoende zijn: het herstarten van de netwerkverbinding:




Kan u even aangeven waar en hoe Microsoft deze aanbevelingen geeft ? Zoals of de tweakers site bevestigt wordt zegt men op het proximus forum dat de update KB3200970 is .. ah ja dat is wat men cyclische bewijsvoering noemt ... en iedereen danst vrolijk mee ! Er IS GEEN UPDATE/PATCH MEER GEWEEST VAN MICROSOFT NA 8 NOVEMBER ! verstaat er iemand dat wel degelijk ? Waarom zou een diesnt weigeren te werken EEN MAAND na release datum ? juist ja ... misschien zijn ondertussen jullie drivers van de netwerkkaart wel FUBAR !



PS als er een OS probleem is dan kun je je netwerk resetten tot je blauw ziet, het zal niet helpen, er is geen reden om aan te nemen dat een "reset" de oorzaak weg neemt, als die fout is of als die er al is !
Beste Regulus.



Kan u even aangeven waar en hoe Microsoft deze aanbevelingen geeft ?




We hebben over dit probleem in de laatste twee dagen met Microsoft bijna voortdurend in overleg geweest. Dit is de info die wij gekregen hebben rechtstreeks van Microsoft (zoals eerder aangegeven).



Met Vriendelijke Groeten
Beste forumleden



We hebben een FAQ aangemaakt op onze support paginas rond dit onderwerp. Deze vind je hier.
Ook op de homepage van onze website hebben we volgende mededeling geplaatst:



Mvg,
Eindelijk een echte officiële bevestiging ?



Zoals in het eerste artikel aangehaald kletsen gebruikers weeral een wild eind voor zich heen uit ... KB3201845 kan de schuld niet zijn aangezien die in Europa pas gisteren beschikbaar was ..



http://windowsreport.com/windows-10-internet-connection-issues/

http://betanews.com/2016/12/10/windows-10-suddenly-killing-internet-connectivity-for-some-users/



PS: Tot spijt van wie het benijdt en tot verdere orde .. ik heb met mijn 4 actieve PC's geen enkel probleem gezien .. ;)



Edit Wim: post van Regulus naar hier verplaatst

Ik ook niet, maar ik denk dat het hier op het forum in eerste instantie de bedoeling is van al deze verder te helpen of in te lichten die wel problemen ondervinden.
Ik ook niet, maar ik denk dat het hier op het forum in eerste instantie de bedoeling is van al deze verder te helpen of in te lichten die wel problemen ondervinden.

Zo is dat :8
FWIW ... Microsoft heeft de DHCP netwerkfout gepatcht in een "bijkomende" update op 13 december onder nummer KB3206632.

Geen idee of dat de zaak ook oplost omdat ik er nooit last van had.



https://www.ghacks.net/2016/12/14/kb3206632-fixes-windows-10s-connectivity-bug-apparently/

https://support.microsoft.com/en-us/help/4004227/windows-10-update-kb3206632
Update is bij mij ook al binnen gekomen maar of het iets aan het hier voogesteld probleem iets oplost kan ik ook uiteraard niet weten om de zelfde reden.
FWIW ... Microsoft heeft de DHCP netwerkfout gepatcht in een "bijkomende" update op 13 december onder nummer KB3206632.

Geen idee of dat de zaak ook oplost omdat ik er nooit last van had.



https://www.ghacks.net/2016/12/14/kb3206632-fixes-windows-10s-connectivity-bug-apparently/

https://support.microsoft.com/en-us/help/4004227/windows-10-update-kb3206632




Ik heb zojuist een update nr KB3206632 binnengekregen en er wordt gevraagd van mijn laptop opnieuw op te starten teneinde de installatie te voltooien, ik ga dat direct doen.
Hoi Alexander,

Ondervond je dan ook die problemen?
Hoi Alexander,

Ondervond je dan ook die problemen?




Neen, gelukkig niet.
Ik heb hetzelfde probleem maar met mijn xbox one. Als ik mijn console opstart verlies ik mijn verbinding met xbox live. Als ik naar netwerk settings ga krijg ik de volgende foutmeldingen kan niet connecteren met dhcp server en kan niet connecteren met automatisch ip adres. Het enige dat helpt is de internet kabel uit de modem trekken en terug insteken om een ip adres te krijgen.
Ik heb hetzelfde probleem maar met mijn xbox one. Als ik mijn console opstart verlies ik mijn verbinding met xbox live. Als ik naar netwerk settings ga krijg ik de volgende foutmeldingen kan niet connecteren met dhcp server en kan niet connecteren met automatisch ip adres. Het enige dat helpt is de internet kabel uit de modem trekken en terug insteken om een ip adres te krijgen.



Dit lijkt me een verschillend probleem te zijn, daar dat de problemen hier besproken éénmalig lijken te zijn. Maar misschien toch het volgende testen: zet je xbox eens hardhandig uit: lang op de power knop drukken, of de stekker uittrekken. Dat lijkt voor de Win10 computers te helpen. (Xbox One draait ook een versie van Win10).

Indien je problemen blijft hebben kun je altijd eens een vast IP adres proberen in te stellen in je xbox (voorbeeld 192.168.1.200)
Allemaal geprobeerd hard reset fixed ip adres dmz. Fixed ip gaat maar tot 36. Netwerk settings xbox one geeft ook aan verbonden met ipv4 en ipv6 en bij mijn weten geeft proximus geen ipv6 adres aan de lan kant.

Reageer