Ik haal heeel soms een max snelheid van 25 Mbps, en dan bedoel ik echt heel soms.
Het grote deel van de tijd haal ik nog geen 10Mbps.
Ik heb hier al een leger aan techniekers over de vloer gehad en ook zij krijgen het blijkbaar niet klaar om een deftige en stabiele verbinding te leveren. Bel ik de klantendienst zeggen ze alles is perfect van hieruit.
Dit is intussen al jaren aan de gang dat ik telkens met hetzelfde probleem blijf zitten.
Ik heb al zeker een 10 nieuwe Bbox3’s gekregen (want dan zou het probleem moeten opgelost zijn),
Resset’s van de modems, nieuwe poort in de centrale, straat open gebroken en op en nieuwe lus gelegd enz... . Niet zo lang geleden kwam er zelfs een technieker over de vloer die het ook niet echt kon verklaren blijkbaar en deze zei doodleuk “ het licht misschien aan uw visbak meneer”,( het was niet eens 1 April).
Ik heb internet maxi en zit op VDSL2 en woon blijkbaar 600m van de centrale, wat me toch niet zo ver lijkt te zijn.
Mijn modem staat in dezelfde kamer op een +-5m vanwaar ik mijn draadloos internet gebruik.
Mijn ouders hebben ook Proximus en halen 80Mbps.
Mijn schoonouders zitten bij de concurrentie Telenet en halen wifisnelheden tot wel 108Mbps.
Als je mijn snelheden dan bekijkt dan denk ik dat de flinstones zelfs nog sneller internet hadden om eerlijk te zijn ;)
Beste antwoord door Martin
Welke snelheid haal je wanneer je de speedtest doet met je pc/laptop/.. als die verbonden is met een utp netwerkkabel aan de bbox2 (bbox3) en terwijl dat je decoders niet opstaan en er geen cPVR (opnames op harde schijf) opnames zijn op deze eventuele decoders
En deze zou je dan moeten vergelijken met wat ze hier als minimum opgeven > http://proximus.be/internetsnelheid .
Je mag niet vergeten dat je wifi in 2.4 GHz band wel kan verstoord worden door naburige signalen.
En dat je maar max 25Mbps halen als je op 2.4 wifi-g norm werkt (zoals met de bbox2 )
Daarom zou je eens met een (gratis) wifi analyser - app bv moeten kijken als je wifi kanalen nog ergens goed vrij zijn op kanalen 1 of 6 of 11 en daar de beste kiezen op je modem, anders zoveel mogelijk met de wifi-5.0 werken als je toestellen die ondersteunt.
Het vergelijken van Proximus snelheden met Telenert snelheden heeft in feite geen zin, want zolang proximus niet met glasvezel zal binnenkomen zal Telenet hoger zitten. Het als het ware ongeveer het zelfde als dat je op de autostrade hogere snelheden kunt halen dan op een binnenweg. (TN hun netwerk infrastructuur coax = autostrade en Proximus hun koperdraad infrastructuur = binnenweg)
Nu heeft TN al Internetsnelheden van 200/20 Mbps en er is al sprake van 400/40 Mbps.
Aangezien er in priveberichten met de moderators geen printscreens kunnen worden geplaatst (raar maar waar) plaats ik hier maar mijn speedtest die ik net weer heb gedaan
ik heb hier zelf al gelezen van de proximus medewerkers dat ze de printscreens ook niet kunnen zien op het forum!
NB: je spreekt dat je op een centrale zit, dan zal je van de VDSL/vectoring ook niet kunnen genieten.
tenzij je met centrale de ROP (glasvezelkast) bedoelt die naast een KVD kast staat in je straat (omgeving).
Bekijk origineel
En deze zou je dan moeten vergelijken met wat ze hier als minimum opgeven > http://proximus.be/internetsnelheid .
Je mag niet vergeten dat je wifi in 2.4 GHz band wel kan verstoord worden door naburige signalen.
En dat je maar max 25Mbps halen als je op 2.4 wifi-g norm werkt (zoals met de bbox2 )
Daarom zou je eens met een (gratis) wifi analyser - app bv moeten kijken als je wifi kanalen nog ergens goed vrij zijn op kanalen 1 of 6 of 11 en daar de beste kiezen op je modem, anders zoveel mogelijk met de wifi-5.0 werken als je toestellen die ondersteunt.
Het vergelijken van Proximus snelheden met Telenert snelheden heeft in feite geen zin, want zolang proximus niet met glasvezel zal binnenkomen zal Telenet hoger zitten. Het als het ware ongeveer het zelfde als dat je op de autostrade hogere snelheden kunt halen dan op een binnenweg. (TN hun netwerk infrastructuur coax = autostrade en Proximus hun koperdraad infrastructuur = binnenweg)
Nu heeft TN al Internetsnelheden van 200/20 Mbps en er is al sprake van 400/40 Mbps.
Aangezien er in priveberichten met de moderators geen printscreens kunnen worden geplaatst (raar maar waar) plaats ik hier maar mijn speedtest die ik net weer heb gedaan
ik heb hier zelf al gelezen van de proximus medewerkers dat ze de printscreens ook niet kunnen zien op het forum!
NB: je spreekt dat je op een centrale zit, dan zal je van de VDSL/vectoring ook niet kunnen genieten.
tenzij je met centrale de ROP (glasvezelkast) bedoelt die naast een KVD kast staat in je straat (omgeving).