Beantwoord

Supertraag internet


Ik heb super traag internet. Ik weet niet of het aan mij ligt of aan mijn configuratie.
Ik heb internet Maxi en ik zou een snelheid moeten halen van 70 Mbps maar zoals u zelf kunt zien in de bijlage geraak ik maar aan 3.94 Mbps.
Ik heb geen idee waaraan het kan liggen. Ik heb al verschillende keren gebeld naar de technische dienst en zij deden dan een lijntest en zeiden tegen mij dat alles in orde was. Nu ik woon wel midden in een industrie gebied.Misschien dat het daaraan ligt? Mijn klanten nummer is 611588354.
icon

Beste antwoord door Elsa 10 May 2016, 21:21

Bekijk origineel

15 reacties

wat geeft de => snelheidstest wat je kan halen als snelheid want je abonnement geeft geen garantie, het geeft aan wat je kan krijgen van snelheid als je lijnsnelheid dit toelaat en dit hangt af van de afstand en verzwakking van deze lijn waarop je aangesloten bent tot centrale of glasvezelkast.
Beste Elsa, ik kan nergens aflezen wat de maximale snelheid is die ik kan halen.
Ik weet enkel dat toen ze mijn internet kwamen aansluiten ze een stekker met 5 metalen pinnen hebben geïnstalleerd. Ze zeiden toen dat ik gebruik maak van iets wat ADSL noemt. Verder begrijp ik er echt niks meer van.
Sorry er was een fout in de link probeer nog eens en wat geeft dit als resultaat hier => snelheidstest
Beste Elsa

Ik heb de test gedaan die in de link stond. Ik kom onderstaand resultaat uit.

Je internetabonnement Internet Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 95,6 Mbps download - 7,5 Mbps upload
Min.: 45,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload.

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 95,6 Mbps download - 7,5 Mbps upload
Min.: 45,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload.

Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
De aangekondigde snelheid is een maximale, theoretisch snelheid, voor de vaste internetverbinding die in de praktijk niet door alle klanten behaald kan worden. Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze 3 optimaal zijn, kun je genieten van de maximale snelheid. Ook door het gebruik van wifi kan de surfsnelheid verminderen.
Vraag maar vlug een migratie aan naar VDSL2 aan zodat je van die trage ADSL af bent
dit kan je eventueel door te bellen naar de technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Of spring gewoon eens een Proximus center binnen waar ze u hierbij ook kunnen verder helpen.
Beste Elsa, bedankt voor het helpen en het beantwoorden van mijn vragen. Nu ik heb nog twee kleine vraagjes.

- Is deze migratie naar VDSL2 gratis?

-Ik woon op een bedrijf omdat ik daar conciërge ben en wij krijgen internet via het bedrijf. Dus de verbinding komt binnen op de burelen van het bedrijf en gaat dan naar ons huis dat zo'n 35 meter afligt van de burelen. Zou het ook niet hieraan kunnen liggen?
Op die 35 meter telefoniekabel zal het niet aankomen .
Nu of die migratie nu nog altijd gratis is, daar durf ik mij niet over uitspreken want dat durft wel een veranderen, normaal gezien wel en zeker een tijd terug dus veronderstel ik dat dit nog zo is maar je zou dit beter aan iemand van proximus zelf vragen zodat je een officieel antwoord hebt.
Je kan dit eventueel vragen via technische dienst 0800 22 800 (7/ tot 22u)
of via privé bericht aan => Het Proximus Team.
Als je het via één of ander weg te weten komt laat het mss hier eens weten of het nog gratis is zodat andere forumleden er eventueel ook iets kunnen van opsteken.
En hoe gaat zo'n migratie in zijn werk, moet hiervoor een technieker langskomen?
Als je de installatie zelf uitvoert moet er niet altijd een technieker langs komen, enkel komt die dan langs ingeval hij wat abnormaals vaststelt als hij de omschakeling uitvoert van adsl naar VDSL (omleggen van de aansluiting in de ROP == glasvezelstraatkas)
Maar je zou u er ook eerst moeten vergewissen bij Proximus of het "do it yourself" nog altijd mogelijk is want dat durft wel eens veranderen bij proximus net als je nu bijvoorbeeld geen TV decoder meer kunt aankopen en alleen maar huren, om maar te zeggen als het vandaag zo is, is het morgen al anders ;-)
Anders gewoon eens een Proximus center binnen springen om u duidelijk te laten inlichten.
Bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen Elsa.
Zonder dank graag gedaan, hier kan je ook wat lezen omtrent migratie naar vdsl2 en hoe het al geweest is
= > http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2
om maar een beetje een idee te hebben .
Reputatie 5
Badge +1
Zonder dank graag gedaan,
Nou, pure klasse. More is more.
Beste Elsa

Ik heb juist bericht gekregen van het proximus team. De omzetting van ADSL naar VDSL 2 is altijd gratis.
Bedankt Jordy,
om ons op de hoogte te brengen, en nu weten we ook zeker dat de migratie naar VDSL nog altijd gratis is en het "do it your self" pack nog ook altijd bestaat.
groetjes, Elsa
Reputatie 5
Badge +1
Nog eentje minder met ADSL en wij blijven maar zitten..

Reageer