suggestie

  • 17 August 2012
  • 21 reacties
  • 233 Bekeken

beste,

N.a.v. de vele opmerkingen, zou Belgacom er eens kunnen aan denken om enkele nieuwe functies toe te voegen bij het opnemen van programma's.

BGC werkt daarvoor niet met PDC, maar voegt standaard 5min voor en 20min na bij elke opname. Als ze nu eens zouden doen zoals dat bij de meeste DVD recorders en Loewe TV's gaat, kunnen ze aan de groene en de gele knop extra opname-functies geven.

Heel simpel, nadat je doorgespoeld hebt tot het programma begint, kun je dan op de groene toets drukken om te wissen tot aan het begin, dan zijn die extra 5 min weg. En na het einde op de gele knop, om te wissen tot het einde, en de extra 20 min zijn weg. Op die manier heb je bij één opname ongeveer 25 min vrijgemaakt, waardoor je uiteindelijk meer kunt opnemen.

't Is maar een bedenking, maar veel moeite kan dat toch niet zijn?

Groetjes, Eric

21 reacties

Badge
Zou wel een ideale oplossing zijn,maar ik denk dat die uitvoering niet zo simpel is.Anders had het er bij telenet waarschijnlijk al lang geweest want ik denk persoonlijk dat alles daar wat sneller uitgevoerd word, en dat er op dit forum ook enkelingen stiekem meelezen.Trouwens andersom gebeurt dit ook.
Reputatie 7
Badge +1
PDC is om een of andere reden nooit gebruikt bij digitale TV. Is dat om commerciële redenen? ik weet het niet. Automatisch met een knop die 5 resp. 20 minuten wissen lijkt me niet doenbaar; die 5 en 20 minuten zijn er wel voor iets nietwaar. De zenders schuiven soms met die programma's, en dat gebeurt soms "on the spot in real time" en kan dus niet op voorhand in de TV-gids opgenomen worden. Gewoon doorspoelen is nog altijd het veiligste om noch vooraan noch achteraan een stuk te missen. PDC zou het ideaal zijn, maar dat was toch nooit van toepassing bij commerciële zenders, enkel bij de VRT-zenders en de Nederlandse hoofdzenders, dus loont het allicht niet zo de moeite om de software er op aan te passen. Bovendien wordt er dan door de zender tijdens de uitzending een continu signaal meegestuurd, en dat durfde in mijn ervaring al eens onderbroken te worden, waardoor de opname dan stopte. Ook ooit meegemaakt dat de opname al nà 5 minuten stopte. Ik denk dus niet dat dat ooit in voege komt.
Badge
Ik denk dat dit ook meer siencefiction is want die knop weet ook niet hoeveel tijd hij moet wissen.De ene keer neemt hij bv.7 van die 20 in beslag dan weer 3 dan 9.Dus ik denk zoals sinjoor zegt dat dit niet of helemail niet gaat gebeuren.
Reputatie 1
Badge
Dat toestel weet dat met de omschrijving van Eric wel hé : je spoelt eerst door tot het programma begint, en dan druk je op de toets om wat daarvoor komt te verwijderen. Als het programma gedaan is, dan druk je op die andere toets om wat daarna komt te verwijderen. En dus bespaar je 25 minuten opnametijd. Dus science fiction is dat zeker niet.

Ik kan dat op mijn oude Philips DVD video ook doen, hoewel het daar wel iets anders werkt. Daar kan je bv. ook reclameblokken midden in een opname verwijderen (maar dat zal VTM zeker niet toelaten : die hebben nu al problemen met die "gewone" opname-mogelijkheid, en zouden dat graag betalend maken). Die zouden liefst hebben dat we reclame-blokken niet kunnen doorspoelen...
Badge
Ik vind dit wel science fiction want wat zie ik nu dat is dat jij nu hier weer opduikt?En nu begin ik Elsa nog te geloven op de vraag die ze je gisteren stelde.Maar swat ik zie dat jij ook voor alles een passent antwoord klaar hebt.Dus ik hoop dat iemand mij dit dan beter kan uitleggen want ik versta hier geen yota van.Dus als jij dat allemaal normaal vind waarom heeft belgacom en telenet dan nooit op dit zogezegde ludieke oplossing gekomen?
Ja Axana, ik begrijp je maar al te goed, dit heb ik hier en op andere fora al dikwijls vastgesteld dat er ineens iemand opduikt ('k heb het hier nu niet direct op Patrick hoor) die precies al de posten eens aflooopt en op daarop vlug een epistel uitleg schrijft onder het mum van mensen te helpen en dan ineens verdwijnen die voor een lange periode zelf een maand of zelfs langer en opeens zijn die daar terug met uitleg en nog eens uitleg op alles en nog wat ! en dat herhaalt zich zo gedurende jaren...!
Raar maar waar en wat ik dan ook dikwijls vast stel als je aan die mannen die overal eens hun uitleg geplaatst hebben, zelf dan een vraag stelt dan antwworrden die gewoonweg niet meer het is precies zo meer een acte de précense die ze komen van tijd tot tijd opvoeren!

We moeten wel positief blijven en zeggen dat tussen hun epistels ook nog iets staat waar je wel iets aan hebt ;-)

In ieder geval we mogen ons daar zeker niet druk over maken hé Axana, en op een forum komt en gaat iedereen zoals hij wilt en mag hij zijn mening zeggen zoals ik nu doe trouwens.

Profiteer nog van je weekend zou ik zeggen.

groetjes, Elsa
Badge
Bij ons is het nog straffer daar is één en de zelfde persoon.En die figureerd daar onder een 5 tal verschillende nic namen.Maar na verloop van tijd haal je die er wel uit en let je er niet op.Daarom vind ik dat ze dat forum zo snel mogelijk mogen opdoeken,want dat zit ook nog eens vol Engelstalige spam.En er wordt toch niets aan gedaan.Op dit punt is dat van belgacom veel beter.En er zijn ook veel meer berichten bij julie.Spijtige voor mij is natuurlijk dat ik het product niet meer heb en dus moeilijker een uitspraak kan geven over iets wat ik niet zie.
Reputatie 1
Badge
Axana : het is duidelijk dat jij nog nooit met een DVD-recorder met harddisk gewerkt hebt van gelijk welk merk (Philips, Panasonic, ...). Bij elk van die toestellen kan je de opgenomen beelden op eenvoudige manier bewerken en er stukken uit wissen, zodat je enkel het deel overhoudt dat je wil overhouden. Dergelijke toestellen bestaan trouwens al jaren, maar zijn niet bijster populair omdat ze (meestal) geen HD aankunnen.

Vergelijk het met een videobewerkingspakket op PC (zoals een premiere pro of pinnacle, ...) maar dan in heel eenvoudige vorm.

Bij die decoders van Belgacom of Telenet is dat dus niet mogelijk. En ik verdenk er de commerciële zenders van dat dat op hun vraag is, want die gasten verdienen geld met de reclame tijdens programma's. En dan is het voor hen zeker niet interessant dat de kijkers die zaken makkelijk kunnen verwijderen uit hun opnames...

En waarom zou ik hier niet mogen opduiken ? Is dit forum enkel voor jullie 2 bedoeld soms ???
Patrick_V sorry hoor maar je bent wel de eerste die zo arrogant over komt en dat zal wel de reden zijn dat er ineens zo'n reacties komen denk ik

en waarom zouden wij de enige zijn die hier mogen posten we vragen niet liever dat er oplossingen komen,

maar het is de manier waarop en je hebt direct de indruk gegeven van al je kennis af te rammelen

maar als we een vraag stellen dan reageer je met weer te antwoorden met wat je al geantwoord hebt

en jij geeft meer de indruk volgen mij van van het forum ineens te willen over nemen dus je moet de rollen niet proberen om te draaien

en trouwens wij zijn maar kleine legumen want Xenne was hier de poster die het meest actief was op dit forum.

Je kan mss veel weten en veel kennis hebben en dit hier allemaal aframmelen maar ik herhaal het is de manier waarop en 't is niet omdat je denkt dat je de slimmste bent en ook al ben je de slimste dan kan je dit nog altijd op een andere manier doen.

Ik heb de vraag al gesteld in ander post ik vermoed zel dat je onder een andere naam ook al veel gepost hebt op dit forum of op een bevriend forum want ik heb ergens al iemand van jouw stijl van posten tgen gekomen en het stote mij ook soms tegen de borst.

Maar dit gezegd zijnde probeer ik verder van mensen zoveel mogelijk verder te helpen en tips te geven en meer zit er bij mij niet achter.

Ik weet trouwens ook niet voor hoe lang en hoe frekwent ik dit nog verder ga doen en wie weet heb je het forum voor u alleen dus moet je zeker niet beweren dat ik het forum voor mij alleen wil want het is gewoon omdat ik nu veel tijd heb hiervoor maar of dit zo zal blijven dat weet ik niet.

En de mensen zijn niet altijd even dankbaar voor wat je doet maar dat zal menselijk zijn zeker !!

Elsa


Eigenlijk begin ik mij nu af te vragen waar Xenne gebleven is nu ik het hierboven over hem gehad heb denk ik er ineens aan dat hij al een poos niet meer op het forum gereageert heeft.

Hopelijk gaat alles goed met hem.

In ieder geval Xenne als je moest meelezen wil ik je langs deze weg de groetjes doen.

Elsa
Reputatie 1
Badge
Elsa : ik denk echt dat je me met iemand anders verwart, want er zijn niet veel forums waar ik op aktief ben.

En ook op dit ben ik maar op aktief sinds ik terug bij Belgacom zit. Dat is dus van vorige maand. Ik heb hier 1 login, dus zeker geen andere naam...

En als ik een antwoord geef : ik moet er toch niet bijzeggen dat "het eventueel mogelijks zoiets" zou kunnen zijn ? Ik schrijf gewoon wat ik denk erover te kunnen zeggen.

Die suggestie die Eric hier ons van de hand doet is heel logisch, maar blijkbaar vinden sommigen dit science fiction. Nochtans bestaat het al jaren bij die DVD-recorders van allerlei merken (iets wat Eric zelf ook aangeeft).

Maar blijkbaar mag dat niet gezegd worden... Ik ken dat niet, dus dat kan al niet bestaan...
Ok Patrick_V dan zal ik mij vergissen van persoon

en uiteindelijk gaat het erom van mensen op het forum verder te helpen

met hun problemen en vragen en dit volgens de mogelijkheden die we elk ter beschikking of in onze mogelijkheden hebben natuurlijk.
Badge
@Patrick; je mag best zeggen wie over die science fiction bezig was.Ik heb namelijk ook een naam.En op die vraag die je daar stelde eerlijk gezegd wist ik niet dat dat bestond want ik heb nooit een dvd recorder gehad.

En Elsa misschien is xenne er wel met z'n vrouwtje tussen uit getrokken voor een paar weken.

En Elsa misschien is xenne er wel met z'n vrouwtje tussen uit getrokken voor een paar weken.


En dat hij groot gelijk heeft want je geraakt precies oververhit van al die posts te lezen of van te lang en te veel op het forum te zitten hé



Groetjes, Elsa
Badge
Ja, je zou het zo kunnen stellen.Het lijkt hier precies het forum van telenet wel aan het worden.Daar doen ze ook zo arrogant.Vond dit vroeger zo'n goed forum waar je met jan en alleman kon discusiëren.Maar dit lijkt in deze samenleving niet meer mogelijk.
Reputatie 1
Badge
De definitie van discussiëren is net dat je meningsverschillen toelaat, anders hoef je niet te discussiëren. Maar blijkbaar hebben jullie problemen met mensen die eens niet jullie mening zijn toegedaan.

Persoonlijk vind ik het niet toelaten van een andere mening behoorlijk arrogant. Mensen ervan verdenken iemand anders te zijn en niet willen antwoorden op vragen daaromtrent, trouwens ook...

Als je iets niet kent, zou je moeten blij zijn dat je het via dit forum leert kennen, i.p.v. dat arrogant te noemen.
Parick_V Wij hebben totaal geen last van een andere mening want voor jij hier op het forum gekomen bent waren er vele anderen die met een totaal andere mening af gekoemn zijn maar ik vind dat je wel ook zelf de mening van een ander mag in overweging nemen en ik ben altijd maar meer en meer van oordeel dat je uw eigen niet kent want al wat hier opnoemt wat wij niet doen is juist hetgeen jij zelf niet doet .

En daarom vraag ik je of we hier een punt kunt achter zetten want jij en ik en al de anderen hebben hier toch geen belang meer bij dat we elkaars fouten gaan uitpluizen of wat je ook wilt noemen.

We zullen maar verder doen zoals we nu al jaren bezig waren zeker en er zijn er die komen en die gaan en iedereen kan gemist worden en voor alle duidelijk ik ook vooaraleer er weer verkeerde conclusies getrokken worden.

En iedereen is trouwens welkom op dit forum dus daar gaat het totaal niet over.

Groetjes, en laten we samen de vredespijp roken,

Elsa
Reputatie 1
Badge
Elsa,

Ik wil de mening van een ander gerust in overweging nemen, maar dan wel op voorwaarde dat ik zelf niet juist heb vastgesteld dat het juist tegengesteld is. In dat geval ga ik echt niet plots gaan zeggen dat jou mening klopt en de mijne niet. Dat geeft nog altijd niets met arrogantie te maken... Dat heeft ook niets met fouten te maken. Je mag er uiteraard een andere mening op nahouden, maar waarom zou ik mijn mening bijsturen omdat iemand anders een andere mening heeft ? Belgacom is blijkbaar ook overtuigd dat die nieuwe menu's op een HDTV beter leesbaar zijn, anders zouden ze er toch niet zoveel reclame rond verkopen ("een nog leukere TV-ervaring") ? Voor mij heeft Belgacom zelfs eens gelijk...

Daarnaast ken ik mezelf heel goed. Maar ik ga uit van argumenten, niet van intuïtie... Raar dat ikzelf die menu's wel kan lezen, mijn zus ook, maar anderen daar zo'n problemen mee hebben...

Groeten,

Patrick V.

PS : ik heb nog nooit gerookt, en ik ga er ook niet aan beginnen om zo'n stinkstok te gebruiken, zelfs niet als het een vredespijp is... 😉. Maar als het op een andere manier kan : graag !
Patrick_V wat ga je dan zeggen aan al die mensen die zeggen dat ze met hun HDTV nu de tekst minder goed kunnen lezen dan vroeger, ga je ze dan kunnen kontent stellen met je uitleg die je hier al herhaalddelijk gedaan hebt, (zelf al klopt die theorie als een bus hé daar heb ik het niet over) wat denk je zelf hoe ze zullen reageren en trouwens ik ben zelf in dit geval en denk je nu dat ik echt de tekst beter kan lezen door gans die theorie zelf al klopt die en zelf al zegt BGC dat het beter leesbaar is. Maar dat jij en BGC bij hun standpunt willen blijven dit is wat anders.
Dat hebben ze trouwens met hun vorige software ook gedaan. Ik beweer ook totaal niet dat de mensen die de tekst moeilijker kunnen lezen in de meerderheid zijn want in heb dit alleen via het forum en via de vrienden die ik ken vernomen. Ik kan je zelf nog zeggen dat er een waarvan ik dit gehoord hebt zowel een BGC aansluiting heeft en een TN en beide de decoder en de digicoder zijn aangesloten op dezelfde HDTV's en die beweren bij hoog en bij laag dat de tekst bij TN veel beter te lezen is dan bij BGC sedert de upgrade. Ik kan hier toch maar de feiten opnoemen zoals ze die mij doorgeven en waarom zou ik dan hun uileg moeten onnozel vinden omdat er ergens een theorie bestaat die kan bewijzen dat het niet klopt. Ik heb en zal trouwens niet beweren dat jij en vele anderen die tekst ook slechter moeten kunnen lezen omdat ik en sommige anderen die tekst wel slechter kunnen lezen.

Het is ook om die reden dat ik vanaf nu aan ieder vraag die hier post dat de tekst minder leesbaar is of ze een HDTV hebben en hoe groot hun scherm is om gewoon eens de theorie in de praktijk te testen en of die theorie nu van u komt of van BGC komt dat doet niet ter zake ik wil gewoon eens zien of er ergens een verband is.

Oef ik heb hier nog niet dikwijls zo'n epistels moet afsteken en denk nu niet dat ik doe om miojn gelijk te bewijzen dat is het zeker niet ik ben zeer praktisch ingesteld en daarom wil ik ook alle beweringen aan de werkelijkheid testen en meer is dt niet en ik ben trouwens nie van BGC dus moet ik zeker niet in het voordeel van BGC theorieen opbouwen en ook niet voor mensen op het forum want ik wordt door geen één van beiden betaald hoor, dus ik onderzoek alleen een beetje of de therieen ook altijd in de praktijk kloppen.

groetjes, Elsa
sorry allemaal,

Dit onderwerp was een suggestie.

Het was nooit de bedoeling een polemiek over anderen op te starten.....

Groetjes, Eric
Jij moet je zeker niet excuseren Eric daar kan jij totaal niks aan doen hé ;-)

groetjes, Elsa

Reageer