Streaming van VTM

  • 24 May 2016
  • 2 reacties
  • 418 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Je moet je eerst registreren (mailadres en paswoord) en dan kan je de programma's bekijken. Je kan op de TV Gids klikken en het gewenste programma opvragen. Nadeel is dat de streaming van VTM binnen komt via de HDMI-ingang van de TV. De decoder van Proximus komt binnen via ons audiosysteem van Bose. We moeten dus het geluid van de VTM streaming via de afstandsbediening van de TV beheren. Die afstandsbediening was niet meer in gebruik, vermits we die van Bose gebruikten. :8 :@
Je krijgt natuurlijk reclame door je strot geduwd. Ik heb het Nieuws van 13u geprobeerd. Vooraf krijg je een aantal seconden dus reclameboodschappen. Daar kan je niet doorschuiven. Nadien, tijdens de nieuwsuitzending kan je wel makkelijk doorschuiven, mocht een onderwerp je niet interesseren.
Vooral spijtig dus dat de streaming op de TV binnen komt, anders was het een goede tool geweest.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Zoëven geprobeerd vanop de VTM-website naar mijn PC live te streamen. Goed resultaat, met heel scherp HD-beeld en goeie klank op mijn Logitech audio (met subwoofer). Maar dat kan ik vanop de Proximus webtoepassing ook.
Reputatie 7
Badge +3
Zo ver ben ik nog niet gegaan, omdat we de klank al via de TV moeten regelen, vind ik het een stap terug. Maar als ik ooit een programma wil zien dat ik vergeten heb op te nemen, dan ga ik het wel eens gebruiken. Als reserve is het dus goed, maar niet om dagelijks het Nieuw op te vragen. Dat zal ik dan maar blijven opnemen. Ben het nu toch gewend.

Reageer