Vraag

Streaming van NAS naar Samsung TV lukt niet meer

  • 4 February 2017
  • 3 reacties
  • 698 Bekeken

Reputatie 1
Sinds ik mijn Apple router ( Airport Extreme ) verwijderd heb achter de BBox3, lukt het streamen naar de Samsung 8500 smart TV niet meer. Het rare is dat de muziek wordt doorgelaten, maar afbeeldingen en video's niet meer. Telkens krijg ik dan de melding dat er geen bestanden gevonden zijn. Blokkeert de BBox3 DLNA data? Heb alle instellingen op de BBox3 en mijn DLNA compatibele NAS ( Synology DS213 ) nog eens bekeken, maar alles staat prima ingesteld. Met mijn mediaspeler via plug and play net hetzelfde. deze ziet de mediamappen op de NAS, muziekmap openen en afspelen, geen probleem, maar met de foto en videomap laat hij geen bestanden zien. Vroeger nooit problemen mee gehad. Hoe kan ik dit oplossen? - Toch maar de Apple router terug plaatsen?

3 reacties

Ik lees bv. HIER
het volgende:
in de GUI van bbox3 (192.168.1.1) wel Samba (SMB) en DLNA op 'ON' zetten.
- My Modem / Sharing
DLNA:ON en File Sharing (Samba):ON

Wat lager vind ik ook:
BBOX3/T-n Software Version 10.A.0.I.FS. (16/03/16 uitrol tot eind april)
Hardwareversie E
Datapomp-versie A2pv6F039f3.d24n
- voorbereidende stap op de uitrol van de NTE software naar de V4 decoders
- oplossen bugs ivm DLNA en VOIP.

Dus veronderstel ik dat deze bug opgelost is?

verder vind je daar ook : Voorbeeld van een synology NAS aangesloten op je BBOX3
Reputatie 1
Mijn BBox3/T is een AC versie. V2 dus.
Softwareversie: 10.A.0.I.BU
Hardwareversie: O
Datapomp-versie: A2pv6F039f3.d24n

Heb DLNA en Samba ingeschakeld, maar geen resultaat !!
Als je een externe USB schijf aansluit, dan moet je deze opties wel inschakelen ( delen van media/data ) op het netwerk.
Voor mij is dit NIET van toepassing! - werk al jaren met een Synology NAS. Al mijn netwerk apparaten zien deze NAS staan.
Desktop / Laptop / Tablet zien alle mediabestanden staan op de NAS.
De TV ziet de NAS wel staan, maar het openen van de FOTO en VIDEO mappen lukt niet meer ( foutmelding: geen bestanden gevonden )
Op de mediaspeler staan SMB shares naar de mediamappen van de NAS, deze verbindingen werken nog.
Maar met zijn netwerkbrowser via PnP lukt het ook niet meer ( lege mappen )
Reputatie 6
Badge +3
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=61784
is je NAS up to date? misschien zit daar het probleem?

Kun je wel eraan vanop een pc of tablet? (Via een app die DLNA ondersteund)

Wat gebeurt er als je de Apple router terug installeert?

Heb je de BBox3 terug naar de standaardinstellingen gezet na het verwijderen van de Apple Router? Het is mogelijk dat je een aantal functies hebt uitgezet toen je de Aplle Router installeerde (2 routers in 1 netwerk werkt niet, dus ofwel heb je dingen uitgeschakeld op de bbox ofwel op de apple), dus een reset van je bbox kan dit ongedaan maken.

Reageer