Vraag

Streaming radio via internet hapert

  • 1 June 2017
  • 9 reacties
  • 2952 Bekeken

Wanneer ik internetradio luister, dan hapert na enkele minuten al de streaming. Soms wordt die onderbroken ofwel doet hij het helemaal niet meer.
Heb dit probleem zowel als ik luister via website of via Tunein.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Hoe is de radio verbonden met de modem? WiFi, kabel(ethernet) of PLC?

Wat is de snelheid die je zou moeten hebben volgens http://www.proximus.be/internetsnelheid ?
Wat is de snelheid die je meet (http://www.speedtest.net) op een computer verbonden via ethernet op je modem ?

Indien je via WiFi werkt: hoe ver staat de radio van de modem? Op welk netwerk is de radio verbonden? de 2.4GHz of de 5GHz?
Heb je het probleem ook als je de radio dichter bij de modem plaatst?
Heb je gelijkaardige problemen bij "normaal" surfen?


edit: Ik moet blijkbaar beter lezen. Zie pas na het hele stuk te schrijven dat je zegt dat via website gaat, dus ik vermoed dat je het niet hebt over een apart toestel die enkel dient als internetradio, maar over een tablet of laptop.
Gebruik laptop. - 2 jaar oud. Intel Core i5-4210U .
Heb test gedaan en kom op 7mbps download en 4 mbps upload. Ik vermoed dat download wat laag is ??
zoveel heb je ook niet nodig hoor, dat is ruim voldoende voor internetradio, maar hangt er ook van af welke taken nog op je laptop gebeuren en ook wat andere toestellen ondertussen doen die ook aan 't internet verbonden zijn , en je decoder bv ook opstaat ondertussen, als je TV hebt bij proximus.
Als je laptop verbonden is met wifi kan het ook zijn dat het gebruikte wifi kanaal gestoord wordt en kan je proberen van het wifi kanaal van je bbox eens te veranderen of anders als je laptop wifi-5.0 GHz ondertsteunt, dan kan je deze even proberen die je bbox3 uitstuurt.
zet je 2.4 wifikanaal ook best vast op kanaal 1 of 6 of 11
wifi-kanaal-te-wijzigen
Reputatie 7
Badge +4
En ben je dan verbonden met kabel of via wifi? Merk je ook problemen als je gewoon aan het surfen bent? Indien wifi kan je al eens naar onze tips kijken om je netwerk te verbeteren: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/p...

Kim
Ik ben verbonden met wifi, denk dat daar ook het probleem misschien wel ligt. Want bij youtube blijft het ook hangen.

Ik ga dit weekend eens de tips bekijken.

Ik heb enkel internet, geen tv. HEb nog bbox 2 , kan het daaraan liggen?
als je de 2.4 wifi band enkel kunt gebruiken zal dit niet veel uitmaken of je een bbox2 of 3 hebt
de bbox2 kan via wifi-g 2.4GHz- ongeveer max 23 Mbps halen en met de bbox3 kan je wel hogere snelheden halen die ondersteunt wifi-n 2.4 GHz. maar aangezien de max snelheid die je maar haalt volgens de test (als je die gedaan hebt verbonden met utp kabel aan de bbox) zal dit zeker niet veel uitmaken.
wat kreeg je als resultaat op de htpps://proximus.be/internetsnelheid test ?
met een ander wifi kanaal denk (hoop) k dat het probleem opgelost is geraakt.
@ Proximus medewerkers,
Kan je even doorgeven aan bevoegde dienst dat de link proximus.be/internetsnelheid niet meer werkt.
dank u,
Martin
Reputatie 6
Badge +3
Ok bedankt voor de melding.

Reageer