Storingen telkens ik teletekst uitzet

  • 7 October 2011
  • 8 reacties
  • 1278 Bekeken

Deze avond is er blijkbaar een storing opgetreden. Telekns als ik teletekst aanzet,w erkt alles normaal. Maar als ik teletekst uitschakel en zap naar een andere zender begint het beeld te stotteren, pixels-effect te tonen, dan wordt het zwart gedurende paar seconden alsof er een blanco teletekst pagina gelaad wordt, keert het beeld terug voor een vijftal seconden, en begint de hele stoorcyclus opnieuw. De Remote kan dan nog wel zappen, maar op alle zenders is deze storing dan ...

Een volledige reset van de modem heeft geen effect. Telkens als ik teletekst uitschakel en zap, wordt eender welke zender verstoord door stotteringen, zwarte beeldodnerbrekingen, .... Het enige wat helpt om die storingen te doen ophouden is de recorder kort uit- en inschakelen. Maar zodra ik telekest gebruik, is het er weer terug ...

8 reacties

Er zijn blijkbaar nog mensen op het forum die na het opvragen en terug keren van teletekst pagina last hebben met beeld en ook niet meer kunnen zappen enz.... Ik heb het vroeger ook een paar keer voor gehad maar de laatste tijd niet meer het enige wat ik moest doen was de decoder even afzetten en terug op laten starten en dan was het fenomeen weg. Gelukkig ben ik er nu van af maar wat de reden is, dat is een andere vraag, waarschijnlijk nog een bug, ik weet het niet !!

PS: Ik vraag mij af of die storing meer voorvalt met dec V3 dan met een V4 ?
Deze nacht is de V3 blijkbaar gereset voor een software update, maar blijven steken. De decoder stond aan en op het scherm stond een geblokkeerd bericht dat Belgacom TV aan het opstarten was. Bedienen kon ik de decoder niet, dus elektriciteit uitgeschakeld en aan/uit gezet.

Alles liep schijnbaar normaal, maar amper 1 minuut na de melding dat alle Belgacom TV functies terug actief waren, viel het geluid volledig weg. Eerst dacht ik aan een defect aan de televisie, maar omdat ik op mijn toestel nog analoge televisie heb, switchte ik daarnaar ... op de kabel werkt alles dus perfect qua audio en geluid, ook mijn draadloze hoofdtelefoon.

Switch ik naar mijn digitale televisie met de Belgacom decoder, krijg ik wel beeld, maar niets geluid. Een reset van de modem, HDMI-kabels in- en uittrekken haalt niets uit ... ik krijg geen enkel geluid meer via Belgacom TV. Al de andere toestellen op mijn televisie, blu-ray, Xbox360, ps3, normaal en eprfect geluid ... :s
misschien kan je nog eens een factory reset van de decoder proberen,

voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los

als dat niet helpt bellen naar 0800 22 700

mvg
Hey Mexxodus,

Ik heb hierover eens een nieuw onderwerp gestart. Lees deze post maar eens : http://nl.community.belgacom.be/posts/731a54f5f9

Mijn probleem was toen opgelost na een interventie door Eva van Belgacom.

Dit is wat Eva toen schreef in een privé bericht :

Ik zie niet direct een probleem op uw lijn of configuratie. Ik ga een aanpassing uitvoeren waardoor u een melding krijgt op uw TV. Zodat u uw taal moet kiezen, lijnnummer moet invoeren en de pincode. U negeert deze boodschap en herstart uw decoder. De boodschap komt na de herstart weer dan vult u deze correct in.

Dit wil gewoon zeggen dat de decoder uit de bgc registratie procedure werd gehaald en terug ingevoerd den ik.
correct ricy

mvg
@ ricy ... juist gedacht ! 10/10 Knipogen

Het is inderdaad net alsof je een 'nieuwe' decoder voor de eerste keer aansluit op de lijn.
'k zal al direct een pluim op mijne hoed bijsteken, maar 'k zal moeten opletten dat ik ze ook niet direct kwijt speel want er is nogal veel wind buiten Lachen

Reageer