Beantwoord

Storingen

  • 11 January 2016
  • 9 reacties
  • 1872 Bekeken

Zijn er hier nog mensen die zoveel storingen ondervinden de laatste tijd?
Dit is allesbehalve leuk, er gaat bijna geen dag meer voorbij dat alles hier uitvalt.
Internet gaat uit, tv kijken lukt dan niet en storingen moet ik ook al niet bellen aangezien de vaste lijn ook wegvalt:@
Serieus aan het overwegen om andere provider te zoeken pffff:@
icon

Beste antwoord door ThomasP 12 January 2016, 11:38

Bekijk origineel

9 reacties

Dat wijst eerder op een fout op je lijn of een slecht functioneren van de bbox
Dan zou ik toch voorstellen in dit geval om te bellen naar de technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
waar ze zo'n problemen van bbox of op je lijn kunnen vasstellen.
wat je eventueel zou kunnen zelf proberen is de bbox eens een factory reset te laten doen, maar dat gaan ze ook wel voorstellen op de helpdesk
zie hiervoor => facR bbox3
hier staan die linken ook
Dit heb ik nu al een aantal keer gedaan...
Het begint nu echt wel lichtjes te irriteren eerlijk gezegd!!!
Reputatie 7
Badge +3
Als je telefoon ook uitvalt, dan zit het probleem op je netlijn. Dat kan op de straat zijn, maar ook bij je thuis (de zogenaamde binnenbekabeling). Bel eens naar de technische dienst (zie info bij Elsa haa antwoord) en selecteer storing TV. Zij kunnen je telefoonlijn in zijn geheel meten. Mochten ze geen probleem vaststellen, dan zou je eens je binnenbekabeling moeten nakijken. Ik heb destijds ook zulke problemen gehad bij de start van TV en toen bleek de binnenbekabeling niet goed te zijn. Andere binnenkabel en het was opgelost. Kabel kan ook in de kelder in het water liggen; Niet goed. Kabel moet "droog" liggen en minstens 50 cm van de invoer van je electriciteitstoevoer (anders krijg je interferentie).
Ik hoop dat je snel an je problemen verlost bent.
je schreef: Dit heb ik nu al een aantal keer gedaan...
Het begint nu echt wel lichtjes te irriteren eerlijk gezegd!!!

Dan bel je best zoals ik al voorgesteld heb naar de technische dienst want de binnen bekabeling begint vanaf de intro van Prox, de eerste aansluitdoos (zal normaal gezien een ntp2007/tf2007) zijn en als je bbox op deze daar direct op aangesloten is, is de kans klein dat het aan je binnenhuisbekabeling ligt, de technische dienst kan je lijn ook minitoren en indien nodig doorgeven aan de escalatie dienst zodat dit kan opgevolgd worden en het nodig kan gedaan worden om je probleem te lokaliseren en op te lossen.
Reputatie 7
Badge +6
Kan je me je telefoonnummer of klantennummer doorsturen zodat ik het nodige kan nakijken?
Je mag deze gegevens doorsturen naar Het Proximus Team.
een wegfilteren van storingen kan door de AB telefoondraadjes aan het wandstopcontact in elkaar te vlechten en eventjes , voor de aansluiting op de aansluitbusjes enkele windingen als een spoeltje te wikkelen over een kleine schroevendraaier.

:8
Ik weet wel wat je bedoelt zie je ook in feite aan usb en voedings kabeltjes van je pc bijvoorbeeld, maar je moet dan wel goed weten wat je doet want de spoel die je maakt op die manier zou ook wel eens kunnen werken als antenne voor bepaalde stoorsignalen i.p.v. te filteren.
Ik weet wel wat je bedoelt zie je ook in feite aan usb en voedings kabeltjes van je pc bijvoorbeeld, maar je moet dan wel goed weten wat je doet want de spoel die je maakt op die manier zou ook wel eens kunnen werken als antenne voor bepaalde stoorsignalen i.p.v. te filteren.

Dat is IMHO niet van toepassing voor de frequenties waarop gewerkt wordt ...
Heeft ook niks met dit probleem van TS te maken 😉

Reageer