Storing bij programma's opgenomen op de Server

  • 28 March 2013
  • 6 reacties
  • 472 Bekeken


Programma's opgenomen op de server (dus niet op de box) vertonen storingen bij het bekijken.


Mij lijkt het dat de server overbelast is omdat de storingen (haperingen in beeld en/of geluid) zich vooral voordoen tussen 20h en 23h.


Ik heb er Belgacom support voor gecontacteerd en de persoon in kwestie heeft met veel enthousiasme mij proberen te helpen maar het is ondertussen terug zeer stil geworden.


Alles geprobeerd: decoder terug opgestart, stopcontactblokken gereset, etc. Ook gehuurde films 'haperen', dus moet het wel de server zijn....


Ben ik de enige of zijn er nog kijkers (omgeving Westmalle) met hetzelfde probleem?


Mvg


Gilbert

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Er zijn inderdaad al 2 weken serverproblemen bij het afspelen van nPVR-opnames (ik heb het al op 12/3 gemeld aan Eva). Bij mij lichte storingen, af en toe blokjesvorming, wat ik bij live HD kijken en tegelijk PVR-opnemen in HD van een andere zender nooit heb. Het kan dus niet aan mijn Devolo's liggen. Eva heeft inderdaad al meer dan een week geleden toegeven dat er een serverprobleem is. Ook het probleem van nPVR-opnames die maar in de lijst van opgenomen programma's komen nà een herstart van de decoder, is een serverprobleem en geen Charlesbug. Gisteren was het echter zogoed als niet meer. Ik volg het echter op en geef tussenmeldingen aan Eva.

Reputatie 7
Badge +1


'Dat van die nPVR opnames op afstand dat die pas in de lijst voorkomen na dat de opname gebeurd is toch bekend als charles bug en daarom vraagde ik de charles versie want bij mij komt die niet in de lijst wel als ik nPVR via decoder doe.'



In deze zaak kreeg ik van Eva volgende feedback:


Op 12/03/13:


De laatste dagen komen er geregeld klachten binnen van nPVR-opnames die niet kunnen worden afgespeeld worden, voornamelijk sinds dit weekend. We hebben dit ge-escaleerd bij de verantwoordelijke diensten, die schijnbaar al op de hoogte waren van problemen.

Men heeft me niet verduidelijkt wat het probleem precies was, maar kon me verzekeren dat de opnames die problemen gaven terug toegankelijk zouden moeten zijn. Het is alleszins geen bug in Charles2, maar zal sws eerder op serverniveau zitten.

Hier en daar komen druppelsgewijs dezelfde klachten binnen met opnames van gisteren, maar blijkbaar heb jij het kunnen oplossen op een andere manier.

Onze mensen houden het in het oog, en ik vraag nogmaals een statusupdate.



Met vriendelijke groeten,



Eva


Dat de vanop afstand geprogrammeerde nPVR-opnames,betreft zit deze bug al van in het begin in Charles en is dus bekend als een van de belangrijkste en hardnekkigste Charlesbugs. De op afstand geprogrammeerde nPVR-opnames komen nl. eerst in de decoderlijst van geprogr. opname nà een FacR van de decoder.



Een nieuw probleem was dat de vanop de decoder geprogrammeerde nPVR-opnames, die wel ALTIJD in de decoderlijst van geprogrammeerde opnames komen, soms NIET verhuizen naar de lijst van opgenomen programma's tijdens en nà de opname. Dit laatste kon ik echter verhelpen met een GEWONE herstart van de decoder. Dit laatste zou geen Charlesbug zijn, maar een falen van de servers net als de blokjesvorming bij afspelen van nPVR-opnames. De mislukte migratie van geprogrammeerde lijst naar de lijst opgenomen programma's bij nPVR-opnames heb ik echter sedert ik het op 14/03/13 gemeld had aan Eva, niet meer voorgehad. Wél de blokjesvorming. Gisteravond had ik het weer, maar binnen zekere perken. Eeen nPVR-opname van Zone Stad, die ik deze voormiddag afspeelde, vertoonde echter zogoed als geen storingen (slechts 2 maal zéér beperkt op 52 minuten opname). Dat zou erop kunnen wijzen, dat het in 'primetime' erger is, wat dan duidelijk op een te beperkte servercapaciteit zou kunnen wijzen.























Roland het zal mss niet helpen maar ik zou toch eens een facroryreset doen, als je het al gedaan hebt dan zal het wel aan de server liggen.


Bij een v4 duurt de factoryreset niet lang en soms kan je toch hiermee iets terug in orde krijgen







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


FacR van een V4 duurt ca. 9 minuten incl. een automatische herstart.

















Ik denk dat Belgacom met heel veel bezig is,

maar waarom het zolang duurt ja die vraag en je voorstellen zou je eigenlijk eens moeten doorsturen

in een privébericht aan Eva van Belgacom.

Maar wat dat mens daar moet op antwoorden weet ik toch ook niet, ze kan niet veel meer zeggen dan dat ze de fouten aan het wegwerken zijn en dat ze het nog eens zal doorgeven aan de bevoegde dienst.


Het Forum zelf hebben ze al wat aangepakt, maar alle fouten zijn er zeker nog niet uit.


Ook met e-services zijn ze vanalles van zin zodat je zelf meer interactief kunt ingrijpen en je bv zelf kunt diagnoses stellen bij problemen en minder de helpdesk nodig hebt enz.... enz.....

zoals ik al zei, met van alles en nog zijn ze bezig, dan worden er nog firma's van buitenhuis hiervoor aangesproken, zoals het geval met software Charles op de V4 decoders , blijkbaar kennen ze er toch niet veel meer van en dat is nu een privé firma, dus zo simpel is het blijkbaar allemaal niet. Het is altijd veel gmakkelijk om volledig opnieuw te starten dan aan een bestaand concept te moet sleutelen.

Maar nu moet ik opletten want ik ben hier stilletjes aan het bewijzen dat ik belgacom hun problemen aan het verdedigen ben en dat is ook de bedoeling niet, ik ben wel breed denkend en ik weet dat het voor een buitenstaander (waar ik ook tot behoor) altijd veel gemakkelijker lijkt dan dat je zelf tussen de miserie zit en je er zelf voor staat en ze tegen u zeggen lost het maar op manneke !


Maar desalnietemin vind ik toch ook dat sommige zaken veel te lang aanslepen en

zeker ook omdat je in het ongewisse gelaten wordt en er geen uitleg over krijgt hoe de stand van zaken is en wat je ongeveer moogt verwachten.







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter









Reputatie 7
Badge +1


Amaai Elsa, wat een 'ontboezemingen'! Maar ik kan me er alleen maar bij aansluiten...dus: wachten, eten voor de duiven voorzien....(da's al héél oud).wink



Externe firma's of 'onderaannemers': hoe worden die gekozen ? Op basis van een aanbesteding? of moest het zéker een franse firma zijn? of werd er wat onder tafel geschoven? De goedkoopste is dan niet altijd de beste hé.cool

Reageer