Speedtouch modem voor vaste computer Windows XP - zoek laptop aan te schaffen met Windows 7

  • 5 April 2011
  • 4 reacties
  • 653 Bekeken

Deze laptop zal voor het grootste gedeelte dienen om op cursus nota's te nemen en PDF-ebooks te lezen. Om het vrij grote deel van gratis software te installeren (downloaden) heb ik een internetverbinding nodig. Gaat heel af en toe ook dienen om te internetten (wanneer vaste computer ingenomen door rest van huisgenoten). Dien ik me een aparte modem voor Windows7 aan te schaffen ?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dan zul je nog een ADSL lijn hebben denk ik. Als je naar een snellere verbinding gaat zoals ADSL2+ of nog beter VDSL2 (maar dat hangt af van de lokale capaciteit en de aanwezigheid van glasvezelcabines in je buurt) heb je veel meer mogelijkheden. Best eens contact opnemen met de technische dienst 0800 22700 (tot 22.00 uur) om te vragen wat op je lijn mogelijk is. Ze stellen dan een gratis modem b-box (ADSL2+) of b-box2 (VDSL2) ter beschikking, en die hebben 2 ethernetpoorten voor 2 PC's of laptops, + de mogelijk om nog eens een 4-tal apparaten (laptops of printers) draadloos via Wifi te verbinden (met het internet en als router in een lokaal netwerk met mekaar). Ook geven die modems de mogelijkheid om Belgacom digitale TV aan te sluiten. Je kunt ook gewoon een router op je modem aansluiten met Wifi mogelijkheid. Anderen hier op het forum kunnen daar meer over zeggen.
Beste Maxima,

Wat belangrijk is, is welke speedtouch modem u gebruikt.
Voor ik u informatie kan geven zou ik moeten weten welke type u gebruikt.
Is dit onze oudste speedtouch alcatel met USB aansluiting , Thomson speedtouch 330 of Alcatel Speedtouch 510.

Mvg,

Eva van belgacom
Hallo Eva van Belgacom

Het is een Thomson Speedtouch

mvg

maxima
Beste Maxima,

Er zijn uiteraard verschillende types Thomson modems, maar al deze zijn ethernet modems.
Draadloos zal je dus niet kunnen connecten met deze.

Deze ethernet modems zijn compatible met het windows 7 operating system. (Omdat er geen drivers nodig zijn)

Dit wil zeggen dat je met de kabel op het internet zal kunnen surfen, maar voor draadloos internet zal deze vervangen moeten worden.

Mvg,

Eva van Belgacom

Reageer