spanning harde schijf

  • 27 August 2011
  • 4 reacties
  • 1260 Bekeken

Onlangs viel mij harde schijf van de decoder uit. Deze stond de hele tijd te tikken. Eerst dacht ik dat de schijf gecrashed was. Gezien de decoder niet meer in garantie is heb ik deze geopend en de schijf getest.

Bleek na wat zoeken dat de spanning die de decoder uitstuurt te laag is waardoor de schijf niet meer draait. Indien de schijf met een oude PC voeding gevoed wordt draait deze en kan ik perfect programma's op de schijf bekijken.


Mijn vraag is of er een mogelijkheid is om bv. via potentiometer de voedingsspanning naar de schijf aan te passen of ik de decoder volledig moet vervangen? Los van het schijfprobleem werkt de decoder nog perfect.

4 reacties

Ik heb deze nog niet gezien van binnen maar een hdd heeft normaal aansluiting voor +5v en +12V als decoder voor de rest werkt iets met een spanning

Eventueel extra voeding aan hdd aansluiten.
Ja en aan een elektrisch schema of repair manual geraken zal niet evident zijn denk ik.
Waar is de tijd dat er bij een toestel nog een elektrisch schema bij zat !!!
geen garantie meer, dus ik vrees dat je zelf beetje zal moeten foefelen, maar zonder schema lijkt me dit niet simpel....

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Je kan altijd eens proberen bij CISCO Belgiê om het elektrisch schema en volledige gebruiks aanwijzing te bekomen

je kan hen bellen op 080094242

je verwijst dan naar deze decoder op de foto in de bijlage deze is de V 3 van Belgacom



mvg,

Patrick

Reageer