Skip to main content
Hoe kan ik in mijn mailbox spam weren?

Edit Wim: verplaatst naar subforum Internet
een spamfilter installeren .. alhoewel men nooit ALLE spam kan tegen houden kan met het meeste toch minstens afleiden naar een spambox voor verder nazicht en eventiele verwijdering.
Zoals Regulus al zei: een (gratis) spamfilter installeren zal al veel helpen, maar het blijft uitkijken.

Op deze supportpagina van Proximus legt men uit hoe je je mailbox kan beveiligen met een gratis antivirus/antispam:

www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_virus_mailset/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/uw-mailbox-beveiligen-met-een-gratis-antivirus-of-antispam.html

Op het internet vind je daarnaast nog een aantal gratis of betalende spamfilters, indien je dat zou willen.
als je googelt op 'gratis spamfilter' zal je er wel vinden, zoals spamfighter bv.
persoonlijk gebruik ik die spamfilter/antispam applicaties niet meer en bereik beter resultaat door in mijn mail client met filters te werken, een lijst waar je zelf de verdachte en:of de toegelaten mailadressen invoert, vraagt wat meer werk in het begin maar eens die ingevoerd staan ben je er van af, want anders met die antispam applicaties werkt het toch niet 100% zoals het moet.

persoonlijk gebruik ik die spamfilter/antispam applicaties niet meer en bereik beter resultaat door in mijn mail client met filters te werken, een lijst waar je zelf de verdachte en:of de toegelaten mailadressen invoert, vraagt wat meer werk in het begin maar eens die ingevoerd staan ben je er van af, want anders met die antispam applicaties werkt het toch niet 100% zoals het moet.

Dat is bijzonder riskant omdat het veronderstelt dat je al de mail domeinen kent van de mensen die je willen kontakteren. Als je bvb "aol(dot)com" uitsluit omdat daar veel adressen gebruikt worden om spam te versturen en één van je contacten verandert van provider en gaat naar AOL dan ben je al de sigaar, die persoon kan je niet kontakteren en als je geen vangnet hebt zul je het ook nooit zien. Ik heb/had een correspondent die op AOL zit en die om dezelfde reden "skynet" ongewild blokkeerde. Ik kan die persoon dus nog onmogelijk bereiken want al mijn mails verdwijnen in een "zwart gat" ...
Nog nooit voorgevallen of problemen mee gehad ik bekijk ook regelmatig vluchtig eens wat in de spam terecht komt en tot nu toe werkt dit nog altijd goed, maar goed als het voorvalt zal ik het wel opmerken.

Reageer