SONY Bravia Sync werkt niet meer met laatste generatie decoder

  • 31 March 2014
  • 4 reacties
  • 968 Bekeken


Ik ben recent overgestapt van Scarlet (ook Belgacom TV) naar Belgacom.


Hierbij heb ik mijn vorige decoder (oude versie met de fel blauw kleurende kanaalnummeraanduiding) moeten terugsturen en heb ik een nieuwe, de laatste versie, in gebruik moeten nemen.


Dat zou alleen maar voordelen moeten hebben, en heeft dat ook op allerlei gebieden, maar er is één heel groot nadeel. Mijn SONY apparatuur communiceert niet meer met elkaar van zodra de decoder via HDMI aangesloten is. Op een of andere manier verstoort die het Bravia Sync systeem (hetgeen ook over HDMI communiceert) waarmee bv. volumewijziging vanzelf doorgelinkt wordt naar audio-systeem. Ook aan- en uitzetten van heel de apparatuur gebeurt nu niet meer vanzelf dmv één knop. Het TV-toestel vindt de andere SONY-apparaten gewoon niet meer. Het volstaat om de HDMI-stekker van de decoder uit te trekken en alles normaliseert terug. Het ligt dus duidelijk aan dit nieuwe toestel.


De oude decoder had dat probleem niet. Ook andere niet-SONY apparaten die via HDMI aangesloten zijn verstoren die communicatie niet. Enkel deze nieuwe decoder doet dat. Vreemd en erg vervelend.....

4 reacties

Hallo, wij hebben dit probleem ook.


Gisteren de nieuwe decoder V5 swap versie (zonder display) gekregen, geïnstalleerd en sindsdien alleen maar problemen met onze Sony Bravia.


Bij Proximus Support kennen ze dit probleem niet. Ik weet niet of dit probleem opgelost is in de originele V5 decoder (met display).


Onze oude decoder terug installeren kon zelfs niet meer!!!


Gebruik ondertussen de SCART-kabel die wel werkt. Het is inderdaad zo dat de nieuwe decoder via HDMI de communicatie en synchronisatie verstoort van de Bravia. Graag een oplossing Proximus!!!



Ik weet niet of dit probleem opgelost is in de originele V5 decoder (met display).



Volgens mij zeker niet want is dezelfde software en hardware alleen zit er in de v5 een harddisk en in de V5-compact niet.


TIP: Je kan ook veel mensen vinden met ervaring op het bevriend ▶ http://userbase.be/forum" target="_blank ◀ waar je eventueel ook je vraag kunt stellen


soms kome ze hier ook piepen maar beter direct op hun forum de vraag stellen.
Reputatie 4
Badge +2
Heb ook een Sony Bravia met decoder V5 (laatste soft) en stel sindsdien vast dat de HDMI-CEC werkt:


- TV komt uit standby als de decoder wordt aangezet.


- TV schakelt automatisch naar de decoder ingang wanneer hij bv. op antenne (DVB-t of DVB-s) staat.


Ik vind dit eigenlijk een verbetering, het werkt nu zoals het reeds werkte met mijn Sharp Blu-ray speler.
Reputatie 4
Badge +2
Misschien is dit nuttig:


https://pdf.crse.com/manuals/14HJ111111/NL/brsyncset_europe_co.html" target="_blank


Reageer