Soms zwart beeld en enkel geluid

  • 6 October 2011
  • 6 reacties
  • 2645 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3
Dag


Sporadisch hoor ik enkel maar geluid en zie ik een zwart scherm, in plaats van het beeld van de zender. Meestal helpt even op de pauze toets drukken en even wachten. Ik denk eerder aan de software probleem van de decoder en niet aan de decoder zelf. Is dit euvel bij nog andere mensen bekend?


Met vriendelijke groeten

familievandesype

6 reacties

ik heb het in ieder geval nog niet gehad, en het komt me ook niet bekend voor van hier op 't forum....

ik mag veronderstellen dat je de gebruikelijke resets van decoder/modem etc wel al geprobeerd zal hebben?

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb het wel al eens (zéér uitzonderlijk) gehad dat ik een zwart scherm kreeg met error 300-code op maar wel klank. Ik kon dat echter steeds oplossen door extra op de dig.TV-toets te duwen. Dus een echt verbindingsprobleem was er niet. Misschien een lichte overbelasting van het netwerk in "primetime"....want er liep dan meestal wél tegelijk ook een PVR-opname in HD, en in mijn ervaring wordt steeds de voorkeur gegeven aan de opname boven de livestream. Waarschijnlijk gaat men ervan uit dat tijdens een PVR-opname niet steeds live gekeken wordt naar deze zender of een andere, maar dat de decoder gewoon opstaan tijdens de opname zonder dat de TV opstaat (al kan dat ook met de decoder in standby).Een herstart of factory reset was zeker niet nodig bij mij.
Ik ervaar de laatste week exact hetzelfde! Krijg ook geregeld haperend beeld, ook bij SD-zenders...
Beste Familie van de Sype,

Dit is geen gekend probleem. We zouden dus wat meer info nodig hebben om de oorzaak te achterhalen. Kan je eventueel de helpdesk eens bellen op de moment het probleem zich voordoet? Dan kijken we eens op welk niveau het misgaat.

Helpdesk TV kan je bereiken op 0800.22.700 (van 8u tot 22u).

MVG,

Eva van Belgacom
Reputatie 7
Badge +3
Beste ,

Dit fenomeen kan optreden als de HDMI kabel niet goed is aangesloten aan de decoder deze even uit trekken en opnieuw insteken.

Heb het ook al voorgehad door een simpele kleine verplaatsing van de decoder vb. afstoffen en enz...

Kan ook gebeuren met een verbinding via scart.

mvg,
Reputatie 6
Badge +3
Dag xenne

Het probleem lost zich binnen een paar seconden vanzelf op. Of door de pauze knop in te drukken en even te wachten. Of pauze knop indrukken en daarna terugspoelen.


Met vriendelijke groeten

familievandesype


Dag sinjoor 71

Bedankt, voor je reactie.

Ik krijg geen foutboodschap. Enkel een zwart beeld met geluid.


Met vriendelijke groeten

familievandesype


Dag Eva van Belgacom

Bedankt, voor je reactie.

Ik denk dat het probleem ligt aan de pauze functie. Wanneer de decoder de beelden buffert zodat je kan pauzeren. Meestal doet het probleem zich voor bij Eurosport of een. Want als ik even de pauze toets indruk en een paar seconden wacht, dan krijg ik weer beeld. Of even terugspoelen helpt ook. Het type decoder is v3b (HD).

Een lijn probleem denk ik niet, want wanneer ik dit probleem voorheb, zijn er geen problemen op de andere tv. Maar ik zal eens bellen wanneer ik nog voorheb. Het vreemde is dat het heel lang duurt alvorens het euvel zich weer voordoet.

1 tv maakt gebruik van ruckus

De andere tv, waar ik het probleem mee heb maakt gebruik van plc.


Met vriendelijke groeten

familievandesype


Dag patrick

Bedankt, voor de tip. Als een kabel los zit denk ik eerder dat het beeld wegvalt en terugkomt. Dat is bij mij niet het geval.

Maar ik ga je tip wel eens proberen.


Met vriendelijke groeten

familievandesype



Reageer