Sommige sites niet bereikbaar (time-out)
(user fb574502)
Sinds enkele weken kan ik sommige 'grote' websites niet meer bereiken. Het gaat bv. om bnpparibasfortis.com / hotmail.com / microsoft.com
Er kan wel connectie gemaakt worden met de pagina's (dat zie ik omdat de titels van de sites in de browser weergegeven worden), maar daarna wordt er niets geladen (Firefox) of komt er een time-out melding (Google Chrome).
Ik maak gebruik van Belgacom ADSL en een US Robotics modem.
Ik heb al geprobeerd om de Firewall uit te schakelen, maar dat hielp niet.
Ik heb ook pings en tracerts uitgevoerd via de opdrachtprompt. Dit zijn de resultaten:
Naar hotmail kan ik wel pingen
C:\Documents and Settings\Lieve>ping hotmail.com
Pingen naar hotmail.com [65.55.72.183] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 65.55.72.183: bytes=32 tijd=129 ms TTL=245
Antwoord van 65.55.72.183: bytes=32 tijd=128 ms TTL=245
Antwoord van 65.55.72.183: bytes=32 tijd=129 ms TTL=245
Antwoord van 65.55.72.183: bytes=32 tijd=129 ms TTL=245
Ping-statistieken voor 65.55.72.183:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 128ms, Maximum = 129ms, Gemiddelde = 128ms
Maar een tracert levert een time out op:
C:\Documents and Settings\Lieve>tracert hotmail.com
Bezig met het traceren van de route naar hotmail.com [65.55.72.183]
via maximaal 30 hops:
1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 8 ms 8 ms 9 ms 1.192-134-109.adsl-dyn.isp.belgacom.be [109.134.
192.1]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * 18 ms lag-12-1000.ibrmar1.isp.belgacom.be [91.183.246.
143]
5 * * 31 ms 80.84.23.32
6 9 ms 8 ms 9 ms 94.102.162.77
7 9 ms 8 ms 8 ms 94.102.162.198
8 * 13 ms 12 ms ams-ix-1.microsoft.com [195.69.145.20]
9 101 ms 101 ms 101 ms 207.46.45.223
10 113 ms 111 ms 112 ms 207.46.33.230
11 131 ms 130 ms 130 ms 207.46.34.199
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 130 ms 131 ms 130 ms origin.sn134w.snt134.mail.live.com [65.55.72.183
]
De trace is voltooid.
Naar bnpparibasfortis.com kan ik niet pingen:
C:\Documents and Settings\Lieve>ping bnpparibasfortis.com
Pingen naar bnpparibasfortis.com [159.50.179.184] met 32 byte gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Ping-statistieken voor 159.50.179.184:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).
En de tracert ziet er zo uit:
C:\Documents and Settings\Lieve>tracert bnpparibasfortis.com
Bezig met het traceren van de route naar bnpparibasfortis.com [159.50.179.184]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 9 ms 8 ms 8 ms 1.192-134-109.adsl-dyn.isp.belgacom.be [109.134.
192.1]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 12 ms 9 ms 9 ms lag-22-1000.ibrmar2.isp.belgacom.be [91.183.246.
145]
5 14 ms 14 ms 14 ms 81.20.71.29
6 17 ms 17 ms 17 ms ae-10.r02.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.4.
209]
7 12 ms 11 ms 12 ms xe-4-2-0.edge3.london1.level3.net [4.68.62.245]
8 19 ms 12 ms 12 ms ae-52-52.csw2.Amsterdam1.Level3.net [4.69.139.18
5]
9 13 ms 12 ms 12 ms ae-58-223.ebr2.Amsterdam1.Level3.net [4.69.153.2
09]
10 18 ms 16 ms 17 ms ae-48-48.ebr2.London1.Level3.net [4.69.143.82]
11 43 ms 70 ms 70 ms vlan102.ebr1.London1.Level3.net [4.69.143.89]
12 64 ms 68 ms 96 ms ae-47-47.ebr1.Paris1.Level3.net [4.69.143.110]
13 30 ms 24 ms 24 ms ae-56-111.csw1.Paris1.Level3.net [4.69.161.38]
14 24 ms 23 ms 23 ms ae-11-51.car1.Paris1.Level3.net [4.69.139.194]
15 25 ms 24 ms 24 ms BNP-PARIBAS.car1.Paris1.Level3.net [212.73.207.1
02]
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.
De trace is voltooid.
Weet iemand wat ik nog zou kunnen testen of ondernemen om het probleem op te lossen?
Bedankt,
Tineke
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.