Software Update:Charles 2-2.14.0.100


Badge
Zojuist nieuwe update ontvangen.Was niet eenvoudig.Het opstarten van Proximus TV bleef vermeld op scherm.


Opnieuw opstarten was de oplossing.


Daddy.

27 reacties

Werd hier op het forum gisteren ook door iemand gemeld


dit is ook gebeurd voor de V5


zie hiervoor op ▬► decoder software versies
@Sinjoor


Toch raar dat ze teruggekeerd zijn van de Leon software naar de Charles versie, hopelijk niet met dezelfde miserie besluiteloos


@Allen,


Kan iemand eens testen of Netflix nu ook werkt op de V4 met deze nieuwe charles software versie.
Badge
@Elsa,


Netflix is bij mijn V4 decoder nergens te bespeuren in het menu.


Anderzijds deel ik maar even mede dat de blokjes bij het doorspoelen van een opgenomen programma in HD nog steeds aanwezig zijn;


Daddy.
Het probleem is altijd het zelfde bij Proximus software updates

dat er nooit medegedeeld wordt

-wat de update opgelost heeft

- wat de update toegevoegd of veranderd heeft aan de decoder functies.
Dat is net het zelfde als bij telenet.Je moet zelf maar kijken wat verandert is.Nergens vind je informatie.




Elsa ik heb die optie terug gevonden bij mij hoor.
Dat is dan blijkbaar weer de echte Charles miserie die terug is, als ik het goed begrijp ?

Of bedoel je dat je dit allemaal gekregen hebt na een fr, zonder dat charles erop gekomen is?
Ok Ken,


dan is het voor zo ver nog orde.


Ze laten blijkbaar niet in hun kaarten kijken, niet bij TN en ook niet bij PX, ze komen achter de schermen beter overeen dan op het podium ;-)
Reputatie 7
Badge +1
De online-programmatie stroomt nu correct door naar de decoder, maar nu is er weer iets mis met de seriepnames. Je kan ze soms nietr ingeven, en als het lukt verdwijnen ze na een tijdje toch weer uit de lijst van geprogrammeerde opnames...Voorlopig programmeer ik weer alles online. Doorspoelen van nPVR-opnames verloopt springerig tot ineens een half uur of zo....dan maar weer trerugspoelen hé. Een correct werkende interface dat staat nog steeds niet in hun woordenboek !duivel


Ik zal nog eens een FacR doen....je weet nooit...
bij de v5 schijnt het, na de eerste reacties te horen, beter en soepeler te gaan met doorspoelen , geen blokvorming en geen haperend beeld
Reputatie 7
Badge +1
Blokjesvorming bij doorspoelen had ik enkel bij PVR-opnames voorheen. Vermits ik voorlopig geen PVR gebruik, zal ik het later eens uittesten. Ik heb voor de test nog eens een paar PVR-series ingegeven....


Na die FacR stond alle nPVR-planning weer dubbel in de decoder planninglijst...Alles wissen op de decoder en terug opbouwen online is de enige remedie! Wél een hele procedure....
misschien ook deze procedures eens proberen zoals aangegeven in deze▬► http://forum.proximus.be/posts/38195835f2" target="_blank
Badge
@sinjoor 75@Elsa,


Het blokjes vorming bij doorspoelen blijft bestaan bij PVR opnames spijts de 'topic start ' voorstel;


't is inderdaad straf, het vooruitspoelen ging bij mij beter met de oude software,

nu met de nieuwe software heb ik potverdikke blokvorming a volanté (64x)huilend


(ik heb de nieuwe software 15.2.2.2 want ik heb een v5)
Badge
@Elsa,


Alleen Proximus kan ons daar er een antwoord op geven;Hoop dat zij dit lezen.En ons zo uit de problemen helpen.V4 decoder;
De vraag is inderdaad of die software update wel een bugfix bevat voor het doorspoel probleem

(volgens mijn testen die ik nu gedaan heb, heel zeker niet) , zoals je zegt alleen Prox weet dat, en zal inderdaad ook uiteindelijk de oplossing moeten bieden, we wachten gewoon verder af
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb tot hiertoe (V4) wél geen nPVR-opnames meer gehad die niet meer willen starten...Eén gewiste nPVR-opname blijft wél hardnekkig teugkomen (zowel na een herstart als na de normale nachtelijke update van de TV-gids)....nog 15 dagen te gaan. Van de recentere nPVR-opnames komen ze tot nu toe nog niet terug. Het starten van nPVR-opnames gaat nu wél veel sneller, en het doorspoelen ook; bij 64x zelfs veel te snel, zelfs 30 minuten in een paar seconden, dus ik zou zeggen een beetje 'des guten zuviel'...


Ik heb voor vandaag nog eens een PVR-serie gepland, het zal me benieuwen wat er gebeurt...ik hou TVR achter de hand als 't mislukt.

het doorspoelen ook; bij 64x zelfs veel te snel, zelfs 30 minuten in een paar seconden



Dat varieert bij mij, de ene dag veel vlugger en te vlug zelf zoals je zegt en dan soms andere dagen wat trager en ook beter onder controle te houden, ik doe nochtans de test op de zelfde nPVR opname om te kunnen vergelijken, daar zie je ook aan dat de server (en wie weet welke parameter nog) ook meespeelt en niet alleen de software.
Reputatie 7
Badge +1
Wat wél meestal (tot nu toe slechts één keer) niet meer werkt is het serieopnamesysteem. Je kunt het proberen in te geven, maar er komen geen cirkeltjes in de TV-gids en geen melding in de lijst van geprogrammeerde opnames. Ook in de TV-gids blijft de optie 'opnemen' staan i.p.v. 'opname wissen'. En dit zowel voor dagelijkse als voor wekelijkse programma's...Ik los dit nu op met online programmeren, via PC. Als je daar in de TV-gids op het programma klikt, komt er een popup met alle afleveringen van de eerstvolgende week. Bij wekelijkse programma's wél enkel maar voor een aflevering omdat de TV-gids maar één week vooruit gegeven wordt. Een niewue FacR doe ik niet omdat alle nPVR-planning dan weer dubbel komt te staan en dat een heel werk is om dat terug in orde te krijgen. Niet startende nPVR-opnames heb ik dan wél niet meer gehad...'t een is 't een t' ander is 't ander hé. Maar allemaal in orde schijnt nog steeds geen doelstelling te zijn...duivel
Reputatie 7
Badge +1
Dat had ik gisteren al geprobeerd, maar toen zat zogezegd die storing op mijn lijn, die achteraf een fout van hun systeem bleek te zijn. Ik kan het vandaag nog eens proberen...
Reputatie 7
Badge +1
En vandaag krijg ik wéér een melding dat er werken op mijn lijn gepland zijn, en dat ik contact moet opnemen met de helpdesk...wat ik gisteren al gedaan heb, maar met als resultaat dat dit fout is....pffffff


Nog eens de procedure gestart, met al resultaat dat mijn probleem niet online kan opgelost worden en dat ik contact met de helpdesk moet opnemen...ik kan dus geen deocoder selecteren...
Reputatie 7
Badge +1
Ik zal her eerste deel van de procedure nog eens uitvoeren...(zonder via My Proximus te gaan) Maar ook dat helpt niet...


Het probleem van de serieopnames lijkt echter wél opgelost. Nà het wissen van de nPVR-planning voor dit programma in de decoderlijst, duurt het bijn een half uur vooraleere die ook in de onlinelijst (op de server) gewist zijn. Als je dus té snel terug PVR in serie programmeert, staan die nog niet gewist op de server en werkt het niet. Ze moeten eerst ook weg zijn in de online lplanninglijst...Je moet het maar weten hé? Normaal loopt dat zo niet natuurlijk. Nu heb ik het maar als test gedaan uiteraard. Normaal doe je zoiets niet d.w.z. eerst onine plannen, dan wissen op de decoder, en daarna direct PVR in serie plannen....
Normaal als er werken zijn in verband met de vervanging van de kaarten in de ROPvoor de Vectoring uitbreiding

(waar je op aangesloten bent) krijg je zelf een brief met de datum wanneer er een onderbreking zal zijn, deze onderbreking kan 10 tot 15 minuten duren.


Maar of dit daar al iets mee te maken heeft , dat je die melding van werken krijgt, ter voorbereiding op de vervanging van die kaarten, dat weet ik ook niet.
Reputatie 7
Badge +6
Jongens, jongens (en meisjes), Sinjoor, als het zo ingewikkeld wordt, moet ik dringend terug naar de unief (of een technische hogeschool) !frons


Marleen,


een goed gedacht, proximus kan gratis cursussen geven duivel

Reageer