snellere lijn?

  • 11 April 2015
  • 8 reacties
  • 219 Bekeken

Ik vroeg me af of ik kon weten wanneer proximus een snellere lijn zou plaatsen. Ik heb nu een snelheid van 3,9Mbps en dit is zowel de realistische als de theoretische snelheid die ze geven. Persoonlijk vind ik dit redelijk traag tegenwoordig en ook omdat ik aan een grote staart woon. Kan ik proximus vragen om een nieuwe lijn te leggen of is dit al gepland?

Alvast bedankt

8 reacties

Je zit waarschijnlijk dan nog op een ADSL profiel en vraag je zich af wanneer ze VDSL2 zullen voorzien bij u.


je kan dit ook altijd vragen of er binnenkort iets voorzien is, via een privé bericht aan

'Onze medewerkers' ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


Je kan ook zelf eens nagaan of er iets gemeld wordt ,

zoals beschreven ➽ http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn" rel="nofollow" target="_blank en daar klikken op de link ' My Self Repair '

Daar zie je de 'Huidige status van ons netwerk'

en dan klik je op 'Start de analyse'

voor verder onderzoek en eventuele melding.


Als het je interesseert staan hier ook enkele linken voor testen die je zelf kunt doen ▬► haalbare snelheid
Reputatie 4
Badge +1
Op de adressen waar er nog géén ADSL TV beschikbaar is geeft Proximus (BUG opgelost) ook terug een planningsdatum voor VDSL2 (HD) beschikbaarheid. Is wel planningsdatum met 'korrel zout' omdat de ervaring leert dat er soms verdaagd wordt t.g. obstakels (vergunningen etc.).
Daarom dat ik ook altijd vermeldt dat je best een http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" target="_blankzodat ze kunnen navragen bij de bevoegde specialisten of er op korte termijn vooruitzichten zijn dat er VDSL2 zal mogelijk zijn.
Ik heb ondertussen een bericht gestuurd maar het is ook weekend voor die mensen 🙂 ik zal nog een reactie plaatsen als ik meer weet
krijg je dan geen resultaat als je de testen doet:



Je kan ook zelf eens nagaan of er iets gemeld wordt ,

zoals beschreven ➽ http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn" rel="nofollow" target="_blank en daar klikken op de link ' My Self Repair '

Daar zie je de 'Huidige status van ons netwerk'

en dan klik je op 'Start de analyse'

voor verder onderzoek en eventuele melding.




voor testen die je zelf kunt doen ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid" rel="nofollow

daar staan verschillende linken die je kan proberen,

namelijk onder de titel 'Samenvatting mogelijke testen: '

Hallo Lucas,


Heb 2 jaar lang hetzelfde probleem gehad. Enkel ADSL, en dit in combinatie met Digitale TV en internet, met 2 kids!


Op bepaalde tijdstippen dacht ik dat ik terug in het dail-up tijdperk was beland.


Al de testen die ze je laten uitvoeren heb ik ook uitgevoerd, maar op het einde van de dag moet er VDSL bij jou liggen, anders komt het er gewoon niet van.


Groetjes en succes.


PS: er is bij mij nog altijd geen VDSL (na 3 jaar), maar ik heb het anders opgelost.
Als TN er passeert kan Lucas natuurlijk nog altijd overstappen, waarom niet trouwens.

Reageer