Snelheidsverhoging op komst ???

  • 28 March 2013
  • 18 reacties
  • 1881 Bekeken


Beste mensen,


En plots stond het daar gisteren voor mijn neus op het scherm ' Scarlet en Belgacom verhogen internetsnelheid naar 50Mbit/s' op de tweakers.net site.Weet hier soms iemand iets van of is het te dicht in de buurt van de eerste april?


Groetjes

18 reacties













Neen geen april grap maar Belgacom ging dit pas op 2 april officieel bekend maken


bij is de verhoging al van toepassing ik kan surfen aan 47 Mbps / 2,8 Mbps (comfort abo)


als de decoders in standby staan en geen PVR opname bezig is wel te verstaan !







Groetjes, Elsa



















zie ook de aangepaste versie van ricy's post verwarring tussen modem sync en internet snelheid


http://community.belgacom.be/comment/87066
















Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Ik haal met mijn 50/6 profiel nu ook 47/2,8Mbps op speedtest (met LAN-kabel) . Blijkbaar hebben ze de voorheen voor TV-gereserveerde 20Mbps nu ook voor internet vrijgegeven. Voor mij niet gelaten, sneller is sneller hé, en je TV/decoder staat ook niet altijd op.

Reputatie 7
Badge +1


Overschakelen naar VDSL2 vergt een uitrol van een glasvezelnetwerk, en dat kan nogal voeten in de aarde hebben.













Ik zou niet direct durven zeggen dat dit tenkoste is van ADSL upgrade naar VDSL2 het zijn apparte bugetten en ze moeten tenslotte ook kunnen opbotsen tegen de concurentie en niet alleen de ADSL klanten verliezen en dan mss ook nog de VDSL klanten op lange termijn ook nog als ze niet blijven volgen met de vooruitgang, maar ze moet wel compensern voor ADSL klanten vind ik zoals ik hierboven uitgelegd heb.


wij kunnen hier natuurlijk veel sugereren maar BGC moet het wel willen uitvoeren !!!
















Groetjes, Elsa
















40/6 kan nog en 50/6 zou nog net kunnen maar als de DLM na zijn reeks metingen vast stelt dat er bv te veel fouten zijn op 50/6 of 40/6 inderdaad dan kan je het vergeten.

Je kan inderdaad alleen maar afwachten en duimen ;-))


Je kan altijd zelf naar TN overstappen en zo anderen gelukkig maken :-))


Het zal mss allemaal beter worden als ze de volgende stap zetten en de DSM zijn werk laten doen, maar wanneer is dat hé !













Groetjes, Elsa



















zie ook wat vroeger gepost werd omtrent dit onderwerp http://community.belgacom.be/posts/a2a949e7dd" target="_blank






Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter















surf eens naar : http://192.168.1.1/" rel="nofollow en voer indien gevraagd je bbox Paswoord in zie op sticker van je bbox SN:



of als dit niet lukt dan

http://192.168.1.1/index.cgi?user_name=user&password=LK12345DP123456

( waar je alleen LK12345DP123456 moet vervangen door

het serienummer dat je op een sticker onderaan de bbox vindt.)




en lees daar het volgende af:



Downstream Line Rate: ??? kbps

Upstream Line Rate: ??? kbps

Downstream Training Marge: ??,? dB







Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Ik zit ook al een tijd op 50/6, en haal sedert begin april op speedtest.net gemiddeld 47,02Mbps met de TV-decoder uit (standby). Voordien haalde ik meestal 28.2Mbps omdat er toen 20Mbps vast voor TV werd gereserveerd. je kon toen aan de speedtest niet zien of je decoder(s) opstonden, zelfs niet met 3 HD-streams, nu merk je het direct: met één HD-stream (6.5Mbps) op daalt de snelheid naar 40.79Mbps. Dus dat klopt wel ongeveer.



Maar hoe dat geregeld/bepaald wordt om bij alle 50/6 profielen de volledige bandbreedte voor internet vrij te geven, weet ik niet.

















Beste Victor,


Dit ziet er inderdaad goed uit en zou je wel een verhoging kunnen krijgen van 16,2 / 2 Mbps naar : 25 / 2 Mbps


Dit wordt wel eerst gevalueert door het automatisch meetsysyteem 'DLM' en dit kan ten vroegste na ongeveer 14 dagen en kan tot 90 dagen duren al naargelang de resultaten die de DLM binnen krijgt van uw lijntetsten als ook de invloed op naburige lijnen op de totale loop waar je op afgetakt wordt.


Dus afwachten is de boodschap.







Groetjes, Elsa


PS: zie ook de uitleg op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#dare



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Het is wél zo dat een overschakeling van ADSL naar VDSL2 enkel maar kan als het glasvezelnetwerk in je buurt al uitgerold is. Maar de uitbreiding van dat netwerk is van veel factoren afhankelijk; o.a. vergunningen en toelatingen van de gemeenten om de straat op te breken (al is dat meestal maar de stoep of de gelijkgrondse berm). Het VDSL-profiel is dan afhankelijk van de lengte van je lijn tussen jouw aansluitpunt en de ROP (remote optical platform of glasvezelkabine). En dat is dus niet de afstand in vogelvlucht, maar de lengte van het traject dat de kabel aflegt onder de grond, dus soms veel langer dan je denkt. Voor bestaande VDSL2-profielen zal dus de nieuwe DSM-technologie belangrijk zijn, want ik denk niet dat ze direct het ROP-netwerk zullen verdichten (punten bijzetten om de afstanden te verkorten). Het is dus een tweesporenbeleid: enerzijds het glasvezelnetwerk uitbreiden om het aantal resterende ADSL-gebruikers te helpen/weg te werken, anderzijds de VDSL2-profielen te upgraden/optimalizeren, waarbij dat laatste met technologie kan/zal gebeuren.













Voor de mensen die nu op een afstand van ongeveer 800 m en verder zitten,


dus deze die het meest nood hebben aan snelheidsverhoging


zullen door de DSM niet veel gelukiger worden !!







Groetjes, Elsa
















Voor wie al lang genoeg wacht en denkt dat de DLM zijn werk niet doet kan altijd bellen naar 0800 22 424


waardoor je op je origineel provisioning profiel gezet wordt en ook de DLM in gang gezet wordt.


Je kan dan al mss na 14 dagen op een hogere snelheid komen , ja mag natturlijk ook niet te vlug bellen naar dit nummer want anders wordt je iedere keer op je provisionong gezet en moet de DLM zijn procedure volledig opnieuw doen en zal je zo nooit een verhoging krijgen !







Groetjes, Elsa






afstanden dan een 1200 m (toch niet aan 50/6...)






Daarom zeg ik ook juist dat die mensen er niet veel moeten van verwachten van die DSM


En aan 1000 m op 50/6 dat zullen we nog moeten afwachten denk ik want de meningen bij de specialisten van BGC lopen nog uit één


dus we zullen het pas zeker zijn als het zo ver is en hopelijk wordt het mogelijk voor die mensen .


Je kan met de DLM toch niet anders doen dan afwachten zelf bgc kan niet manueel ingrijpen alleen triggeren kunnen ze maar dat is ook alles net zoals je dit zelf kunt door te bellen naar dit bovenvermeld nummer.


Geduld en nog eens geduld en met een beetje geluk komt het wel ;-)



Reputatie 7
Badge +1


Ik sta al ca. 9 maanden op een 50/6 profiel, in praktijk voor internet op 30/6, maar niet gestoord door TV-streams. Nu sedert 1.04.13 ook op 50/6 voor internet. Het verschil is duidelijk merkbaar, want zelfs met 13Mbps voor een dubbele HD-stream (wat bij ons zelden of nooit voorkomt), hou ik dan nog zeker 35Mbps over voor internet, wat nog erg comfortabel is. 70/6 hoef ik momenteel niet echt, maar ik zal het niet weigeren, als het niet betalend wordt.

















@Jan,


Wat bedoel je met snelheidsverhoging


- je lijnsnelheid (bbox-sync snelheid) die alleen kan verhogen indien de DLM kan beslissen om je lijnsnelheid te verhogen zonder risico's van onderbrekingen en nadelige invloed op anderen op dezelfde lus .


of


- je abonnementsnelheid die verhoogt is naar 50Mbps (de cap die onlangs verhoogt is naar 50 Mbps)?

waar je alleen iets aan hebt als je lijn (modem syncsnelheid) ook 50 Mbps aankan







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















Trouwens als je daar aan twijfelt Bert ,

vraag dan gewoon eens via een prive bericht aan Eva van Belgacom wat je voorziene provisioning profiel is


Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door

http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank

en zoveel mogelijk klantgegevens door te spelen.

(b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., contractnr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.)







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















Bert of nog simpelder doe eens de test zelf :


Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?

klik ⇒
http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank

Best ook eens de test doen als nieuwe klant (via ingave van je adres ipv

je telefoonnummer), dit kan soms beter resultaat geven.


daaruit kan je uw provisdioning profiel afleiden


zie op ricy's blog :► http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reageer