Snelheidsverhoging nog niet OK

  • 4 January 2011
  • 13 reacties
  • 1130 Bekeken

Beste,

Mij is beloofd dat vanaf 03/01 mijn snelheid van m'n favourite eindelijk naar 20mBps ging gaan, mits betaling 50€.

De Bbox is geînstalleerd en werkt, maar deze middag nog steeds:










fa265884@SKYNET

ADSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 4640 kbps
Upstream line rate 512 kbps

Gaat hier iets mis?
Kan u aub nazien wanneer de snelheidsverhoging dan wel zou doorgaan.

13 reacties

Geachte, heeft U wel degelijk een BBox2 modem? Volgens deze data lijkt het mij of U nog op een gewoon ADSL profile staat en niet op een VDSL2 profile (waarvoor dus een BBox2 nodig is). Kijk dit even na of neem even contact op met de technische dienst of uw dichtsbijzijnde (officiele) BGC verkooppunt voor meer informatie hierover.

Deze zijn te bereiken op 080022700 van 7u tem 22u
Of eens de modem opnieuw opstarten.
Ik heb wel degelijk Bbox2 en eind vorig jaar aangevraagd om naar VDSL2 over te gaan.
Er was mij beloofd door dame in de Belgacom-winkel dat dit op 03/01 in orde ging zijn.

Modem wordt minstens 1x per dag herstart...

Ook vandaag nog de lage snelheid, ben aan het bellen naar helpdesk, maar ja, "nog xxxx wachtenden voor u"...
Start jij je modem elke dag opnieuw op? Mag ik (uit pure curiositeit) weten waarom? Tong uitsteken
Goe bezig bij Belgacom!

--> Eerste keer gebeld voor info op 29/12. Daar zei de man aan de telefoon "binnen de 48 uur". 'k Was er al niet goed van want Belgacom z'n bijnaam was wat mij betrof altijd "5 werkdagen, meneer"

-->Op 30/12 naar Belgacom winkel, daar alles laten activeren. De dame daar zei, "da's actief tegen 03/01". Ik dacht, amaai die gaan dat hier echt menen.

--> Vandaag zegt de lieve dame van de helpdesk aan de lijn: "dat staat gepland voor 11/01, dat kan nooit op 2 dagen want daarvoor moet een technieker gestuurd worden..."

Jongens toch, zeg dan meteen dat het zo lang gaat duren hé, zou het daarvoor niet gelaten hebben hoor! Zo is er dus onnodig wrevel hé, door iets te beloven en niet te doen.

(diepe zucht, en hoofd schuddend)
Ik leg de modem elke keer uit als de pc uit gaat, omdat ik het nut er niet van in zie om deze te laten aan staan terwijl ik hem niet nodig heb. Ik heb geen zijn om Nuon nog meer te sponseren dan nu al het geval is...

Akkoord dat het lang duurt eer hij na opstart er weer volledig klaar voor is, maar dat neem ik er bij.
Ok, je heb enkel Belgacom Internet. In dat geval kan ik dit nog begrijpen.

Indien je Belgacom TV of i-Talk had ging ik dit niet aangeraden hebben om elke dag opnieuw op te starten.

Onthoud wel dat opstarten ook een hele boel elektriciteit verbruikt!
Ja akkoord, veel mensen houden er vaak geen rekening mee dat veel elektroapparaten juist MEER stroom verbruiken door het opstarten elke keer, ga niet dieper in detail treden is een lang verhaal maar goed. Trouwens ook niet echt goed voor de durabiliteit van de modem (en transfo).

Maar goed, ik ga alleszins wel ermee akkoord dat als ze je iet's beloven ze het ook moeten doen en het van in het begin al zulke dingen aangeven, maar je mag de meeste dingen wel met een grove korrel zout nemen als het op datums aankomt. Alhoewel dat ik zelf nog nooit echt problemen heb gehad met stiptheid of kwaliteit van de service (buiten dan die standaard helpdesk vraag 'heeft U de modem al eens aan/uit gezet?' :P).

Gewoon even afwachten en komt allemaal wel goed!
Hang natuurlijk allemaal af van je persoonlijke situatie hé.

Ik zit minimum 1 uur en maximaal 6 uur per dag op het net. Dat wil dus zeggen dat de modem tsn de 18 a 23 uur per dag zou aanliggen terwijl het niet nodig is. Zou me verwonderen dat opstarten meer energie kost dan 23 uur aan laten staan. Nogmaals, ik kan mis zijn...

En mocht ik TV er bij hebben, dan liet ik de modem waarschijnlijk wel aan staan.

Allee, terug on topic: wachten tot 11/01 en hopen dat het dan wel OK is.

Iedereen die gereageerd heeft bedankt voor z'n bijdrage!
11/01, 16u22, zonet modem aangezet,pc opgestart en ik download nu aan de waanzinnige snelheid van....4640 kbps ... Huilen

Ik weet wel, de dag telt nog ruim 7,5 uren, maar ik vermoed dat de technische diensten van Belgacom die zich met dit soort dingen bezig houden stoppen om 17u00. De dag telt in dat geval dus nog 37 minuten .

We zullen nog wel zien, maar ik begin te vrezen dat ik morgen alweer een telefoontje zal mogen doen.
Reputatie 2
Badge +1
De wijzigingen gebeuren meestal na 18u als ik dat hier zo beetje juist heb gelezen op het forum
DIT VIND IK SCHANDALIG!

Deze ochtend gebeld naar helpdesk met m' uitleg: "U staat er op voor de 17de"

Niks aan te doen, gene parlé, geen verklaring waarom het nu weer verlaat is, ... de 17de is het en niet anders.

Zij:"Maar wel zeker de 17de hoor"
Ik:"dat zeiden ze van de 11ste ook"
Zij:"Ik kan wel kijken of het niet vroeger kan, maar dat zal toch niet gaan" (wat is dan het nut van te kijken?)
Ik: "blijkbaar kan het voor sommige anderen wel sneller want ik schuif steed op"
Zij: "da tweet ik niet"

IK:"heeft u een klachtendienst?"
Zij:"ja, dat is schriftelijk"
Ik:"Mail of bedoelt u de klassieke brief"
Zij:"enkel via de klassieke brief"
IK: ... :O

Nu eens zien wat de waarde van dit forum echt is:

Beste EVA,
Graag een officiële uitleg van wat hier mis gaat en wat men denkt er aan te doen.
Mijn login is fa265884 en heb omzetting aangevraagd op30/12/2010.

Alvast mijn dank.

Ik ben benieuwd.

SCHANDALIG, 2 werkdagen...right!
Dankzij een gunstige wind is mijn klacht op de bureau terecht gekomen van iemand die er wat wou en kon aan doen.

Deze middag is mijn lijn omgezet naarr VDSL2 en haal 18 mbps download...lekker!

Jammer dat de helpdesk een dergelijk probleem niet deftig kan oplossen, het enkel vasthouden aan alweer een nieuw datum zorgt alleen maar voor meer frustratie bij de klant.

Maar goed, 't is gelukt.

Reageer