Vraag

Snelheid verbeteren desktop?

  • 14 September 2016
  • 7 reacties
  • 228 Bekeken

Mijn opstelling :

* Laptop : Wifi met Ruckus : gemiddelde speedtest :18Mbps Download, 7.5 Mbps Upload, 10 ms Latency
*Desktop : Powerline adapter : gemiddelde speedtest :10Mbps Download, 7 Mbps Upload, 10 ms Latency

De toestellen staan naast elkaar en mijn abonnement is Internet Maxi (volgens de website zou ik hier tussen 90 en 45 Mb/s download kunnen bereiken) en gebruik een bbox3

Vragen :
*Is deze snelheid niet aan de lage kant?
*Wat is de beste manier om mijn desktop internetsnelheid te verbeteren
-Betere Powerline adapter aanschaffen?
-Wifi kaart aankopen voor de desktop?
-Misschien software matig het één en het ander laten nakijken (zo ja : welke wizzkid voelt zich geroepen?)


Tx

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Het beste eens testen bekabeld dus zonder Ruckus en zonder powerline adapter, rechtstreeks op de bbox.

Ook de laptop eens op powerline adapter testen en de computer over wifi testen.
Het beste is uiteraard om altijd om niet draadloos te werken maar met utp netwerkkabel.
Op welke lijnsnelheid synchroniseert je bbox modem want daar ligt uiteraard ook je maximum snelheid aan vast.
Als dit 45 Mbps is zou je normaal met ruckus meer kunnen halen tenzij je afstand nogal groot is of dat er veel dempend materiaal tussen zit.
NB: je bedoelt waarschijnlijk wifi-bridge of is het nog met die oude ruckussen dat je werkt.
Als je de speedtest doet moet je natuurlijk ook zien dat je decoders in standby staan en er geen opnames op harde schijf zijn want die snoepen ook wat af van je lijnsnelheid van Mbps
- De nieuwste homeplug powerline adaptes halen ook hogere snelheden zeker als je met de aarding werkt
Bedankt voor de snelle reacties !
Mijn desktop is verbonden met een utp-kabel die naar de powerline loopt, geen wifi-netwerkkaart in desktop dus wifi testen op desktop gaat niet.
Op mijn laptop kan ik de utp-kabel blijkbaar niet aansluiten, dus testen op de powerline adapter gaat niet.

"welke lijnsnelheid synchroniseert je bbox modem "? Waar kan ik dit vinden?
Reputatie 7
Badge +6
Op mijn laptop kan ik de utp-kabel blijkbaar niet aansluiten, dus testen op de powerline adapter gaat niet.
Dat verwondert mij wel. Een laptop heeft toch een ingang voor een utp netwerk-kabel?

"welke lijnsnelheid synchroniseert je bbox modem "? Waar kan ik dit vinden?

Welke bbox3 heb je is dit ene van het merk Sagemcom (kan je ook zien achteraan als de 4 ethernet poorten per2 naast één staan en niet alle 4 naasteen)
Als het zo één is kan je dit tool downloaden hier:
https://www.belgacomcloud.be/?shareObject=586542e0-c447-1133-8c51-fd1c217ba9e4
als je virusscanner dit tool verdacht vindt moet je u daar niks van aantrekken want dan is het een als positive
Om een utp kabel op mijn acer aspire aan te sluiten heb je blijkbaar een "LAN/VGA Combo Port Cable" nodig. (Zal eens moeten zijn in mijn doos met kabels :))

De 4 ethernet poorten staan alle 4 naasteen.
dan kan je uw lijnsnelheid met dit tool niet uitlezen.
je kan het bij benadering weten als je een pc/laptop aansluit rechtstreeks met utp kabel aan bbox en een speedtest.net doet .
maar wel als decoders in standby staan en geen opname op harde schijf zijn op deze decoders

Reageer