Snelheid VDSL2 - Internet Comfort

  • 8 November 2011
  • 8 reacties
  • 2492 Bekeken

Hallo iedereen,

gisteren werd bij mij Internet comfort geactiveerd. Onmiddellijk na de installatie werd er via de statuspagina van de modem snelheden getoond van 14.9 down en 2 Mb up. Deze cijfers werd bevestigd via speedtest.net. Dat was dus exact wat er beloofd werd.

Als ik vandaag de status pagina bekijk zie ik de volgende waarden, net wat minder...


































VDSL line status SHOWTIME Wireless Enabled Serial Num LK11055DP140657
Downstream line rate 9064 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Upstream line rate 552 kbps
Downstream Training Margin 27.7 dB

Hoe kan het dat deze waardes van dag tot dag verschillen?

Mijn gebruikersnaam: fd131075

Off-topic: blijkbaar werd de aansluiting van mijn telefoon vergeten maar dat zou morgenochtend geregeld moeten worden... dus wel internet maar geen telefoon voor het moment.

Alvast bedankt voor jullie reply!

Grtz,

Scotty

8 reacties

Je zit op een repair profiel 9/0,5 ipv 20/2 Mbps

Anders een 0800 22 700 bellen waar een lijnmeting gebeurt.

of nog:

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:
Indien uw lijn op een repair profiel staat.
Dan kan je het via dit nummer terug op je normaal profiel laten zetten,
mits je lijn het aan kan.
Indien dit niet lukt dan toch best de helpdesk opbellen: 0800 22 700
PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie.
u staat momenteel op repair profiel

gelieve uw binneninstallatie te checken, en ook te kijken of alles conform de handleiding is aangesloten

indien alles oké is kan u bellen naar de 0800 22 424 om van de repair vanaf te geraken

mvg
Kan dat iets te maken hebben met het feit dat een technieker morgen de gewone telefoonlijn terug moet aankoppelen? Blijkbaar was dat vergeten.

Ik heb die normale snelheden (15 mb down en 2 mb up) wel gemeten hé. Dus alles moet wel gewerkt hebben, ook mijn binnenaansluiting. Ik begin zo te denken dat ik op die repair terecht gekomen ben na mijn telefonisch contactname met de helpdesk ivm het feit dat ik niet kon telefoneren.

Morgenochtend zou er een technieker langskomen om in de verdeelkast de klassieke telefoonlijn terug aan te sluiten. Ga ik dan morgenochtend automatisch terug op 'volle snelheid' kunnen surfen of moet ik dan toch nog een helpdesk contacteren?

Bedankt voor jullie reply.
Reputatie 2
Badge +1
Normaal kom je automatisch terug op je gewone profiel.
je kan altijd dit proberen:

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:
Indien uw lijn op een repair profiel staat.
Dan kan je het via dit nummer terug op je normaal profiel laten zetten,
mits je lijn het aan kan.
Indien dit niet lukt dan toch best de helpdesk opbellen: 0800 22 700
PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie.
je wordt op repair gezet als er problemen zijn met jouw lijn...

als je 0800 22 424 belt wordt de lijn automatisch getest en zal je wellicht wel op gewone profiel terecht komen, maar de reden van het op repair staat kan ik nu niet meteen zeggen. een niet aangekoppelde telefoonlijn lijkt me niet meteen een reden, verkeerd aangesloten telefonie wél

enfin, je zal morgen wellicht meer weten


mvg
Alles werkt terug prima!

Met dank aan Belgacomtechnieker die deze morgen langs geweest is, een vriendelijke en zeer behulpzame technieker. Verder heb ik nog gesproken met de Jos uit Kortrijk, die was hier in de straat de Belgacomkabels terug aan het lassen. De Jos heeft mij nog heel wat technische informatie bezorgd over afstand tov de centrale en nog andere nuttige info. Doe zo verder Jos!

Via de helpdesk kon ik dan terug op volle snelheid surfen, ook deze man kwam zijn belofte na en contacteerde mij later terug.

Voila, als het goed is, dan mogen jullie het ook weten!

Grtz,

Scotty
bedankt voor het goeie nieuws, Scotty

mvg

Reageer