Beantwoord

Snelheid van mijn lijn

  • 14 January 2016
  • 7 reacties
  • 1075 Bekeken

Beste, ik heb internet overal maxi en Proximus tv zonder vaste lijn met id nr. 016221768. Bij het uitvoeren van een snelheidstest via volgende link op jullie forum
http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html , stelde ik vast dat ik maar een internet
Overal start heb met de bijhorende legere snelheden. Kan u dat even nakijken en aanpassen indien nodig? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door ThomasP 25 February 2016, 17:13

Bekijk origineel

7 reacties

Stel uw pack samen of pack aanpassen => http://www.belgacom.be/nl/id_acb_packcomposer/particulieren/producten-en-diensten/packs/kies-uw-belgacom-pack.html
Al Belgacom- of Proximus-klant? Als u een nieuw Pack bestelt,
(Kies gewoon de producten die je wenst in je Pack)
worden uw bestaande abonnementen automatisch aangepast. (Je huidige abonnementen zullen worden omgezet op basis van deze configuratie.)
Selecteer links de Pack-componenten en ook de abonnementen die u al heeft.

Wanneer je vervolgens verder gaat in de bestelflow (nadat je op de knop "bestellen" hebt geklikt),
zou je een pagina moeten zien die een samenvatting geeft van je nieuwe pack (incl TV) en ook je installatieadres.
Klopt er iets niet aan die pagina?
Klik dan op de "chat" knop, dan kan een medewerker je direct helpen met je bestelling.
Reputatie 4
Badge +1
Mark,
als ik met uw meegestuurde link de test doe als "Product: Internet Overal Maxi" bekom ik voor uw Internet en TV hetvolgende:
- Maximaal aantal tv's: 3
- Maximaal aantal tv's in hd: 3

- Max Download 66.36 Mbps (getest via http://www.lijntest.be/ omdat de Proximus check tijdelijk offline was)
- Max Upload 8.62 Mbps

Op de Proximus productsite spreken ze over: max 70Mbs down en 6 Mbs up.
M.i. voldoet dit (op enkele Mbps na) aan Internet Maxi

Kan u nog eens hertesten
Mark,
Je moet wel er mee rekening houden dat de pack snelheid die je kan zien op Proximus lijnsnelheid
en je werkelijke snelheid waarop je modem synchroniseert verschillend zijn
bvb in mijn geval ik kies in de "Proximus lijntest" het start pack, omdat ik bv een start pack heb
dan krijg ik als resultaat:
Max.: 57,4 Mbps download - 3,8 Mbps upload (komt neer op 60 Mbps - 4 Mbps)
Min.: 48,3 Mbps download - 3,8 Mbps upload.

Mijn bbox zijn lijnsnelheid is echter 100 Mbps - 20 Mbps

dus zal ik maar aan een max snelheid kunnen surfen van 60 - 4 en niet wat mijn modem aankan 100 - 20

Dan zou ik een pack comfort of maxi moeten nemen om meer te kunnen halen
doe ik de Proximus snelheidstest met optie comfortpack dan krijg ik :
Max.: 92,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload (100 - 6 Mbps)
Min.: 61,8 Mbps download - 4,7 Mbps upload

Dus aangezien ik met mijn modem 100 - 20 Mbps haal is dit de best keuze voor mij, daarom dat ik ook het comfort pack heb.

kies in in de Proximus snelheidstest de optie maxi dan geeft dit :
Max.: 91,7 Mbps download - 7,5 Mbps upload (100 -8 Mbps )
Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload

Dus het enigste voordeel dat ik zou hebben met maxi te kiezen (ook duurder) is dat mijn upload 8Mbps zou zijn ipv 6 Mbps maar aangezien dit voor mij niet van belang is (heb bvb geen server draaien met of ander toepassing) blijft voor mij comfort de beste keuze.
Bedank voor de info maar ik betaal reeds lang voor het pack maxi
Dat brengt inderdaad veel verwarring bij de mensen omdat ze dan denken dat ze ook een hogere down-/upload snelheid zullen krijgen zoals het pack aangeeft maar dat ia alleen maar het geval als je bbox op die snelheid of hoger kan synchroniseren.
Eigenlijk is het altijd de laagste waardes tussen de twee "packsnelheid" en "bbox lijnsnelheid" die mogelijk is voor u.
Reputatie 7
Badge +6
Dag Mark,

Ik zag dat je vraag nog open stond.
De snelheid van je lijn is afhankelijk van enkele parameters waaronder de afstand tot de verdeelkast in straat/ centrale en de beschikbare technologie.
Hierdoor kom je op een snelheid van 30Mbps welke dynamisch verhoogd wordt tot 60Mbps. Dit is helaas momenteel het maximum wat we uit de lijncapaciteit kunnen halen.

Proximus investeert nog steeds in het uitbreiden en vernieuwen van zijn infrastructuur. Zodra de nieuwe technologie beschikbaar is zal ook jou lijn automatisch verhoogd worden tot 70-100Mbps en kan je mee van deze snelheden genieten.

Reageer