Snelheid internet verhogen

  • 15 December 2014
  • 11 reacties
  • 595 Bekeken

Zou mijn snelheid kunnen verhoogt worden van mijn internet, heb VDSL via speedtest heb ik maar 13 download. Ik weet dat ik ooit op 25 gezeten.


Grz




Jerry

11 reacties

je zal een hoger snelheid gehad hebben dankzij de werking van de DLM en dit is dynamisch , wat wil zeggen dat hij je lijnsnelheid probeert te verhogen maar als de stabiliteit van je lijn slechter wordt dan doet hij uw snelheid terug dalen.


wat voor resultaat heb je als je surft naar ► http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank als de test lukt want er waren problemen mee !


Nu het goede nieuws is dat Proximus van zin is om de DLM snelheden op te trekken, maar laat ons nog niet vooruit lopen !-)
Ter info: DLM
Hey Elsa bedankt voor je antwoord. Test werkt niet maar wat ik wel zie via speedtest is dat ik 5 Mbps heb voor upload, niet dat ik dat veel gebruik maar is dat niet veel in vergelijking van mijn 13 download?
Hey Elsa baedankt voor je antwoord, de test lukt niet maar wat ik wel raar vind is dat ik via speedtest 5 upload heb, is dat niet veel in vergelijking met 13 download?




Kan je eens posten wat het resultaat was van die test,

want inderdaad dan zou je een 30/6 profiel moeten hebben waar dan via een comfort pack de upload beperkt wordt tot 5
Als je een bbox2 hebt kan je ook je lijn capaciteit aflezen:


Surf eens naar je web interface van je modem http://192.168.1.1

vul er je paswoord in, dat je vindt naast het SN: op de sticker van je bbox2 modem.



en lees daar het volgende af:

Downstream Line Rate: ??? kbps

Upstream Line Rate: ??? kbps

Downstream Training Marge: ??,? dB








Downstream line rate 69992 kbps









Upstream line rate 10048 kbps









Downstream Training Margin 10.3 dB


Reputatie 7
Badge +1
Met een DTM van 10,3dB en een downstream van 70Mbps zit je aan je maximum. Dat is dan wél met UTP of Wifi n (b-box3). Upstream is dan weer abnormaal hoog.
@Jerry,


Dat zijn dus heel goede resultaten je hebt dus een Provisioning profiel van 30/6 Mbps


En je het een verhoging gekregen van de DLM naar 70/10 Mbps (wat een normaal DLM profiel is)


Aaan die 10 Mbps upload heb je niet veel aangezien je abonnement die toch capt op bv 5 Mbps voor een Comfort Pack


Nu als je speedtest doet, moet je die altijd doen met een utp kabel verbonden aan je bbox,want over wifi kan je slechtere resultaten hebben zelf al zou je Wifi-n hebben.


Voor de bbox2 is dit Wifi-g en zal je max 22 Mbps halen als je dicht staat van je bbox2 en deze snelheid neemt snel af naar mate je verder van de bbox af staat.
Reputatie 1
Badge
Proximus heeft een aantal (Pro) abonnementen met hogere upload (dus tot die 10 Mb/s), vandaar dat er nu dus ook 70/10 profielen bestaan.


Nu : met vectoring moet een 100/10 profiel ook wel haalbaar zijn.


Hier is het nog altijd 70/6 zonder vectoring, met een DTM die nu redelijk stabiel op 9.7 dB zit (en na een kort debâcle een aantal maanden geleden zorgt voor een 100% stabiele verbinding).
Dat heeft niks met Pro te maken ze hebben gewoon een provisioning profiel bij gemaakt 30/10


Dat 100/10 ging haalbaar zijn hadden ze vroeger al gesuggereerd en heb ik hier al herhaaldelijk aangehaald


iedereen staat wel nog niet op 10 voor upload gebeurd in stappen zoals altijd en je moet er geen bbox3 voor hebben

Reageer