Snelheid internet omhoog

  • 8 December 2010
  • 7 reacties
  • 578 Bekeken

Momenteel ben ik bij Scarlet voor internet, maar daar deze gebruik maken van dezelfde lijnen en ik van plan ben weer over te schakelen naar Belgacom (een pack van internet + tv + telefoon). Ik erger mij echter aan de snelheid die ik nu maar krijg. Ik zit op een 6Mbit lijn terwijl ik betaal voor 12Mbit en ik krijg nooit die 6Mbit binnen, hooguit 3Mbit, op goede momenten zelfs 4Mbit. Het is voor mij dus niet mogelijk om een tv aan te sluiten daar ik dan geen internet meer kan gebruiken. Wanneer krijgt onze lijn eindelijk een hogere snelheid? Snel genoeg om 2 tv's en verschillende computers van internet te voorzien?

Mijn adres is Luitentuitstraat 34, 9112 SINAAI. De nieuwe lijnen liggen er al een tijdje, maar zijn niet aangesloten. Telefoon heb ik wel op deze lijn. Dus graag snel een lijntest, want het is niet meer doenbaar.

7 reacties

Eerlijk gezegd had overschakeling naar Belgacom niks uitmaken want Scarlet = Belgacom.. dus je krijgt dezelfde lijn.
Misschien kan je eens vragen als je kan overgeschakeld worden naar VDSL2.
Dat weet ik, en dat is ook mijn vraag eigenlijk. Dat is voor mij gewoon het verschil tussen overstappen naar een Belgacom pack of een Telenet pack. Telenet kan de snelheid wel bieden en ik vraag geen 100Mbit lijn, 25 is goed
Beste Mathias,

Vdsl2 (aan 30 Mbps) zou mogelijk worden op uw adres rond 01/01/2011.

Vriendelijke groet,

Eva
Op mijn adres staat nu nog steeds dat belgacomtv beschikbaar is maar niet met HD, is dit de traagheid van het systeem (wat ik kan begrijpen met die feestdagen enzo, wel raar dat het manueel geupdate zou moeten worden), of hebt u zich vergist van datum?
Badge
beste Mathias

Vdsl2 (aan 30 Mbps) zou mogelijk worden op uw adres rond 01/01/2011, dwz in een van de komende dagen/weken. Planning is steeds aan vele factoren onderhevig. In de praktijk is dit meestal 70% op deze datum en 30% in de komende weken.

groeten-muisje
Ok geen probleem. Nog eventjes geduld dan. Tis een strenge winter dus ik kan een lichte vertraging nog begrijpen. Ik kijk er gewoon erg naar uit gezien de erbarmelijke situatie nu.
Inmiddels bijna een maand verder, geen verbetering. Er is een tijdje geleden in het Wijnveld een hogere snelheid doorgevoerd en in het verlengde van mijn straat (vortekoestraat, waasmunster gedeelte van luitentuit). Hier in de Luitentuit daarentegen, niks, in de Hulstbaan (de straat tussenin wel, daar kan plots met 2 tv's gekekeken worden, sinds dezelfde moment als de Wijnveldupgrade). Wat is de naar voor geschoven datum voor de verbetering van snelheid en stabiliteit, want het begint echt dik men voeten uit te hangen! Of was dat al de beloofde verbetering, 2kilometer verder upgraden in de hoop dat het tot hier te voelen is? :/

Reageer