Beantwoord

Snelheid internet

  • 2 November 2016
  • 37 reacties
  • 1202 Bekeken

Beste, mag ik vragen waarom proximus haar klanten misleidt met de melding dat ze bij een maxipack 100 mb/s krijgen terwijl hun policy maar 50 mb/s toelaat?
IK ben al een jaar klant en betaal dus al een jaar veel te veel voor wat ik krijg. Ik ben aan het overwegen om dit aan te klagen. Zijn er mensen bij die hier hetzelfde over denken in gorep kunnen wij dit aanklagen want dit is pure bedrog. Aan de telefoon maken zij de mensen wijs dat er van de 100 iets van een 75 overblijft en daar zou ik mee kunnen leven maar 50 maximum is pure diefstal. Dit krijgt nog een staartje.
icon

Beste antwoord door RedsFan 2 November 2016, 17:39

Bekijk origineel

37 reacties

Badge +4
Op de volgende link kan je zien wat haalbaar is op uw adres

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input

Het staat trouwens in de voetnoten dat niet iedereen die 100 Mbps kan halen indien men te ver van een ROP of centrale zit wegens een te hoge afstand.
Staartjes komen hier nergens aan te pas en daar kan je niks tegen beginnen.

Voetnoot Voorwaarden.
Speed van het vaste internet: De maximale vermelde speed is een theoretische waarde. Deze wordt in de praktijk niet voor alle klanten behaald. De downloadspeed bij u thuis hangt vooral af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de beschikbaarheid van uw VDSL, uw computerinstallatie en de interne bekabeling. Deze factoren moeten optimaal zijn om op de maximale speed te kunnen surfen. Om de surfspeed bij u thuis te kennen, gaat u naar www.proximus.be/internetspeed.

http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer_familus/particulieren/producten/familus.html#/conditions
Dat het theoretische snelheden klopt. Maar de garantie die ze aan de telefoon geven als je hebt gebeld kloppen niet. Namelijk aan de telefoon zeggen ze duidelijk dat er gegarandeerd voor mijn adres een snelheid is van 75 Mbps. De gesprekken zijn opgenomen en blijven bewaart als bewijs zowel bij proximus als bij mij.
Dat terzijde Proximus is niet eerlijk en ik zal eind dit jaar met plezier veranderen naar Telenet waar ik 15 jaar klant was. Veel betere dienstverlening. de techniekers zijn toffe mensen en doen hun werk goed maar, de klantendienst trekt op niks bij proximus. En wees gerust ik weet meer over de policy van proximus dan u denkt. Rop of geen rop al staat de kast in mijn huis bij wijze van spreken. Proximus geeft niet meer dan 50 Mbps. bedriegers noem ik dat en dat zal aangeklaagd worden.
Reputatie 6
Badge +4
voetnoot op het internet abonnement..

http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer_tuttimus/particulieren/producten/tuttimus.html#/conditions

Snelheid van het vaste internet: de maximale vermelde snelheid is een theoretische waarde. Deze wordt in de praktijk niet voor alle klanten behaald. De downloadsnelheid thuis hangt vooral af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de beschikbaarheid van VDSL, de computerinstallatie en de interne bekabeling. Deze factoren moeten optimaal zijn om op de maximale snelheid te kunnen surfen. Om de surfsnelheid bij jou thuis te kennen: proximus.be/internetspeed

Dit kan dus 100Mb of minder

in uw geval is dit maximum haalbaar op je lijn 50Mb

mvg SB
ik had vroeger bijna 92mb en nu maar 60mb hoe verklaar je dat?
...En wees gerust ik weet meer over de policy van proximus dan u denkt. Rop of geen rop al staat de kast in mijn huis bij wijze van spreken. Proximus geeft niet meer dan 50 Mbps. bedriegers noem ik dat en dat zal aangeklaagd worden.

Waarom toch kletsen mensen oeverloos uit de nek ? Ik heb in zone 2 een 85/15 profiel en "speedtest" klokt, zonder TV signaal af op 78 Mbps .... vrijwel altijd .. so what ?
ik had vroeger bijna 92mb en nu maar 60mb hoe verklaar je dat?

Je zat eerst bij telenet ? grijns .. of DLM heeft je lijn aangepast wegens stoorsignalen ? eens iets lezen in dit forum over hoe Proximus technologie werkt zou het aantal nutteloze posts drastisch verlagen ...
Als het bij mij thuis maar max 50 haalt waarom rekent proximus mij dan de maximale 100 aan? En rugulus de info die ik neertyp komt van eigenechte collega's van proximus. Dus voor zover de professionaliteit en kwaliteit van de werknemers van proximus. Een dikke fluim voor jullie dan en de telkens tetugkerende info van reacties door copy paste daar helpen jullie de klant niet mee. Speedtest is heel onbetrouwbaar. Geeft geen juiste waarden aan. En hoor ik u al komen. Maar het is theoretisch. Wat heb ik aan een test die mij hetzelfde vertelt als de onprofessionele collega proximus? Inderdaad niks dus ga ik ervan uit dat proximus haar klanten besteeld. Simpel.
Reputatie 7
Badge +1
Als het bij mij thuis maar max 50 haalt waarom rekent proximus mij dan de maximale 100 aan? En rugulus de info die ik neertyp komt van eigenechte collega's van proximus. Dus voor zover de professionaliteit en kwaliteit van de werknemers van proximus. Een dikke fluim voor jullie dan en de telkens tetugkerende info van reacties door copy paste daar helpen jullie de klant niet mee. Speedtest is heel onbetrouwbaar. Geeft geen juiste waarden aan. En hoor ik u al komen. Maar het is theoretisch. Wat heb ik aan een test die mij hetzelfde vertelt als de onprofessionele collega proximus? Inderdaad niks dus ga ik ervan uit dat proximus haar klanten besteeld. Simpel.

Volgens mij heeft Testaankoop hier ook aandacht aan besteed en heeft contact met PX en TN hierover opgenomen. Weet niet wat hieruit gekomen is. Misschien eens contact opnemen met Testaankoop. Je kan ook een klacht neer leggen bij Ombudsman Telecom.
Als het bij mij thuis maar max 50 haalt waarom rekent proximus mij dan de maximale 100 aan? En rugulus de info die ik neertyp komt van eigenechte collega's van proximus. Dus voor zover de professionaliteit en kwaliteit van de werknemers van proximus. Een dikke fluim voor jullie dan en de telkens tetugkerende info van reacties door copy paste daar helpen jullie de klant niet mee. Speedtest is heel onbetrouwbaar. Geeft geen juiste waarden aan. En hoor ik u al komen. Maar het is theoretisch. Wat heb ik aan een test die mij hetzelfde vertelt als de onprofessionele collega proximus? Inderdaad niks dus ga ik ervan uit dat proximus haar klanten besteeld. Simpel.

Werkelijk ? sommigen zouden toch maar eens beter hun contract moeten lezen vooraleer onzin neer te schrijven ...
Ik zal de laatste zijn om niet te betreuren dat Proximus een loopje neemt met de beschrijving van de snelheid die de klant uiteindelijk echt zal ervaren .. maar klanten, van hun kant, verkopen daarbij ook een ongelofelijke hoop onzin. U vermeld nu al 3 verschillende snelheden in 2 boodschappen, niet weten van toeten of blazen ? Zoals gezegd zouden u eerst beter eens de technische kant bekijken van hoe PX de max haalbare lijn snelheid "instelt" (vectoring, DLM ..). Dan kan u zich beklagen dat u een en ander "niet krijgt" en de reden zien te achterhalen waarom ..
Dat "speedtest" niet betrouwbaar zou zijn heeft zijn voor en tegenstanders maar als DRIE verschillende lijnmeetprogrammas, onafhankelijk van Proximus nota bene, mij dezelfde cijfers opleveren dan heb ik weinig reden, zeg maar GEEN!, om aan die cijfers te twijfelen, en ik sta daarmee niet alleen. .. en voor u helemaal over kop gaat, u moet mij helemaal niet horen/zien komen .. dat zijn GEEN theoretische waarden maar daadwerkelijk gemeten waarden over de lijn en die waarden hebben geen "fluim" te zien met wat PX vertelt.
... en met de bbox-tool die men kan vinden op "userbase" kan men de lijnparameters van de lijn uitlezen via de bbox-2/3 ... en dat zijn geen zogezegde fantasiewaarden die Proximus "uitvindt" ..
Als het bij mij thuis maar max 50 haalt waarom rekent proximus mij dan de maximale 100 aan? En rugulus de info die ik neertyp komt van eigenechte collega's van proximus. Dus voor zover de professionaliteit en kwaliteit van de werknemers van proximus. Een dikke fluim voor jullie dan en de telkens tetugkerende info van reacties door copy paste daar helpen jullie de klant niet mee. Speedtest is heel onbetrouwbaar. Geeft geen juiste waarden aan. En hoor ik u al komen. Maar het is theoretisch. Wat heb ik aan een test die mij hetzelfde vertelt als de onprofessionele collega proximus? Inderdaad niks dus ga ik ervan uit dat proximus haar klanten besteeld. Simpel.

Volgens mij heeft Testaankoop hier ook aandacht aan besteed en heeft contact met PX en TN hierover opgenomen. Weet niet wat hieruit gekomen is. Misschien eens contact opnemen met Testaankoop. Je kan ook een klacht neer leggen bij Ombudsman Telecom.


Ik heb daar nooit nog iets over gehoord .. men zou hier en daar "klacht" indienen tegen 'k weet niet wie of wat of bij wie, maar 't is even goed mogelijk dat de ganse zaak een stille dood gestorven is ?
Reputatie 6
Badge +3
Uiteraard is deze zaak van testaankoop een stille dood ingegaan...
Het is niet omdat je halve max snelheid krijgt dat je kostprijs ook automatisch de helft wordt zoals TA vraagt.
De kostprijs bestaat uit méér dan snelheid alleen.

Testaankoop moet ook het verschil leren tussen een resultaatsverbintenis en een inspanningsverbintenis.
@ regulus. Het zijn dingen die proximus medewerkers mij vertellen. Is noet uit mijn duim gezogen hoor. En Dat de snelheden naar omhoog en omlaag gehaald worden via DLM (onafhankelijk) weet ik ook wel. Daar heb ik u echt niet voor nodig ik heb trouwens 2 maanden lang en ja verschiet maar. 3 Mbps gehad. Toen ik naar proximus technische dienst had gebeld viel de dame bijna achterover en ze gaf toe dat het aan proximus lag. Na een zeer la'g gesprek methaar overste hebben ze de snelheid opgekrikt naar 50. Dus weet waar je over praat aub en begin niet over technische zaken waar je zelf niks van kent. U gaat tegenspreken wat proximus zelf beaamt. U bentde baas van proximus zeker?
Boykasa .. mijn vermoeden is dat u weeral een van die flurken bent die hier op regelmatige basis het forum onveilig maken en een hoop van de pot gerukte onzin neerpoten ..

U weet absoluut niets van mij en zeker al niets van wat ik weet of niet_weet maar wees er gerust in, ik ben in mijn leven al méér dingen vergeten dan wat u ooit nog zult weten. Vel dus geen oordeel over mensen hun kennis als dat enkel maar demonstreert hoe onwetend u eigenlijk zelf bent en dat u er eigenlijk zelf de ballen van begrijpt. .. en technisch gezien kan ik u nog wel met een paar dingen meer om de kop slaan zodat uw oren er van gaan fluiten .. arrogantie is de de stap net na ultieme domheid !

Als u toch zo "constructief "bent inclusief het "groot bakkes" dat u zich aanmeet .. post hier dan uw lijnparameters, uitgelezen via de bboxtool, zodat men kan oordelen of u een punt heeft of er enkel op uit bent om een hoop flauwe kul te verkopen. In het eerste geval zou men u eventueel nog iets kunnen suggereren om u te helpen ...

Sorry, maar als ik te lang geconfronteerd wordt met volgehouden domheid dan wordt ik hopeloos sarcastisch :@

PS: FYI .. De "baas van Proximus" zal het kouwe eenheidsworst wezen wat uw internetsnelheid is ... dat interesseert hem geen fluit (of "fluim" zoals iemand anders schreef LOVL!)
Beste, mag ik vragen waarom proximus haar klanten misleidt met de melding dat ze bij een maxipack 100 mb/s krijgen terwijl hun policy maar 50 mb/s toelaat?
IK ben al een jaar klant en betaal dus al een jaar veel te veel voor wat ik krijg. Ik ben aan het overwegen om dit aan te klagen. Zijn er mensen bij die hier hetzelfde over denken in gorep kunnen wij dit aanklagen want dit is pure bedrog. Aan de telefoon maken zij de mensen wijs dat er van de 100 iets van een 75 overblijft en daar zou ik mee kunnen leven maar 50 maximum is pure diefstal. Dit krijgt nog een staartje.

Heb over mijn internet snelheid al verschillend keren klacht neergelegd bij PRXMS, ik haal momenteel 30Mbps download via DLM woon op 250 meter van de ROP vijf huizen verder in de straat haalt men snelheden van 95 Mbps staan aangesloten op een andere ROP heb geprobeerd via de ombudsman om hier iets aan gedaan te krijgen maar helaas, krijg van PRXMS als tegemoetkoming 7€ korting per maand voor een gans jaar.Men begrijpt bij PRXMS mijn frustratie maar er kan niets aan mijn lijn gedaan worden.
@cogwil ..

Kun je even zeggen wat de ombudsdienst voor telecommunicatie als oordeel heeft gegeven op uw klacht ? Ik ben daar benieuwd naar omdat ikzelf ook eens een klacht heb geformuleerd tegen Telenet en alhoewel de klacht direct ontvankelijk werd verklaard was de "oplossing", na 5 maanden!, eigenlijk een maat voor niets ...
ombudsdienst vond mijn klacht gegrond en aanvaardbaar zijn tussengekomen bij PRMS met als resultaat minnelijke schikking van 7€ korting per maand voor een gans jaar, kreeg dat vroeger ook ieder jaar bij het verlopen van mijn kontrakt werd ik daarvoor opgebeld.
maar er werd dus niets gedaan om uw lokale situatie ivm internet snelheid te "bekijken" laat staan er echt wat aan te doen ? .. want 7€ korting gedurende 1 jaar is een beetje een doekje voor het bloeden ? ok, 't is beter dan niets ...
er werd of er word niets aan mijn situatie gedaan, in de mail die ik van PRXMS heb ontvangen staat letterlijk
"Zij hebben de technische situatie van bovengenoemde telefoonlijn bekeken en hieruit blijkt dat er momenteel
niets kan gewijzigd worden aan de internetsnelheid. De telefoonlijn van de klant is aangesloten op een VDSL
lijn maar inderdaad met de nodige beperkingen. Voor de nabije toekomst zijn er geen werken voorzien aan
de betreffende ROP. " m.a.w. wij veranderen niets.
heb zonet een test gedaan om te weten hoeveel tv 's ik kan aansluiten in HD en verschiet van het resultaat " 2" maar verder uitleg vond ik niet
Klopt want op de testen die je onder "vectoring" gepost hebt zit je op een afstand groter dan 700 meter.
vectoring gaat je daarbij voorlopig nog niet meer HD mogelijkheden bieden, of Proximus moet dit in de toekomst veranderen.
die afstand van 700 meter klopt niet, Rop staat op 250 meter van mijn huis is door technieker van PRXMS gemeten
zie ook nog dat ik op een VDSL-lijn ben aangesloten en niet op een VDSL2 lijn kan mischien ook een invloed hebben op de snelheid
Oppassen met de idee van "de rop staat hier op nn meter van mijn deur" ! Ik zit met hetzelfde probleem ... er staat een nieuwe(?) "PX kast" op 50 m van mijn deur .. maar mijn telefoonlijn is aangelegd lang voor die kast er stond en dus gaat mijn kabel naar een kompleet andere rop die ruwweg op 550 m van mijn deur staat en niet naar de dichtstbij zijnde .. gelukkig heb ik een heel goede lijn met weing storing dus zone 2 met 85/15 en stabiel.

PS ik denk dat VDSL en VDSL2 hetzelfde zijn .. ik kan mij niet herinneren dat Belgacom indertijd VDSL alsdusdanig heeft gehad .. nu ja, ik ben van ADSL direct naar VDSL2 gegaan .. de bbox-2 heeft trouwens nog 2 weken in ADSL gewerkt want men was vergeten om mij over te schakelen in de centrale ...

BTW als ik mij goed herinner kost een HD signaal u 9 Mbps bandbreedte dus met 2 TV's in HD en 30 Mbps totaal heb je nog 12 Mbps over voor "al de rest" ...
zie ook nog dat ik op een VDSL-lijn ben aangesloten en niet op een VDSL2 lijn kan mischien ook een invloed hebben op de snelheid
Dit is VDSL2.
Bitrates zijn rond de :
6,5 Mb/s voor HD en 3 Mb/s voor SD
de ROP waar ik op ben aangesloten heb ik daar al altijd weten staan is waarschijnlijk nog heel oude kabel met alle gevolgen vandien( betje veel verlies) en de andere ROP staat er een goeie twintig jaar betere kabel en hogere snelheid

Reageer