Snelheid favorite (te) laag

  • 12 February 2011
  • 16 reacties
  • 1710 Bekeken

http://www.speedtest.net/result/1154177917.png 100x100

16 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Kijk eens via de beschikbaarheidstest op www.belgacomtv.be of HD voor jou mogelijk is. Indien ja, is VDSL2 mogelijk en kan je overschakelen op deze technologie. Enkel op VDSL2 zijn snelheden boven 16.5Mbit mogelijk.
Ik heb de test gedaan en ik denk dat het negatief uitkomt. In de bijlage zit de uitslag.

Betaal ik dan teveel voor mijn internet ?

Resultaat:























Product Belgacom TV
Lijnnummer 09*******
Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 1
Reputatie 2
Badge +1
Staat er geen datum bij wanneer HD actief zou worden?

Eventueel schakel je om op 'comfort' met optie 'onbeperkt' (indien nodig). Dan betaal je eigenlijk voor wat je krijgt.
Neen, geen datum.


Nooit heb ik een melding gekregen van Belgacom dat ik te veel betaalde en elke maand hebben ze graag het geld van mijn rekening gehaald.

Beetje bedrogen voel ik mij...

Aangezien er geen datum te vinden is, zal er waarschijnlijk in de toekomst ook niet veel meer gebeuren. Bedankt axs voor de hulp en bedankt Belgacom voor de valse reclames :)
Dazzer, op dit moment hebben ze bij belgacom liever een teveel betalende klant dan een tevreden klant.

En er worden nooit snelheden beloofd, maar alleen theoretische snelheden gecommuniceerd.

In uw contract staat namelijk vermeld dat de werkeleijke snelheid verschilt van verschillende factoren.

Ik zou doen zoal axs voorsteld en uw abo laten downgraden.

(enne eventueel https:///posts/bed1d1a43c een thumbsup geven, misschien dat ze er ooit rekening mee gaan houden)
Bedankt Monocle.

Als ik voor een internetabonnement kies dan ga ik voor de snelheid. Bij dit abonnement stond er dat ik een film in een minuut zou kunnen downloaden. Ok dat de werkelijke snelheid verschilt, maar als ik bij het downloaden slechts 1/50 van mijn beloofde snelheid krijg dan mocht dat toch wel even vermeld worden.

Ik heb het topic dat je aanhaalde een thumbsup gegeven en we zullen zien. Ik zal een thuis even bespreken om een downgrade toe te passen.

Bedankt forumleden.
Graag had ik nog een keer de mening van Eva van Belgacom hierover gehad.

Wat vind u wat ik het best kan doen ?

Bestaat er een mogelijkheid om VDSL2 aan te vragen bijvoorbeeld ?

Alvast bedankt.
Wel heren,

mijn internet favorite is ook niet van de rapste, bleek dat ik al een tijdje teruggevallen was op 10 mbps. Zaterdag naar een Belgacom winkel geweest, een telefoontje van die mensen bracht mijn snelheid terug naar 20 mbps (volgens Belgacom Brussel). Thuisgekomen bleek mijn snelheid het volgende te zijn :

Last Result:
Download Speed: 15263 kbps (1907.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1715 kbps (214.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 29 ms

Toch niet direkt wat ze adverteren. Ik ga nog eens een bezoekje brengen, als die snelheid blijft tegenvallen, misschien eens aan hun verstand brengen dat ze op het punt staan van 2 proximus, een belgacom tv en een internet "favorite" abonnement te verliezen.
Reputatie 2
Badge +1
De snelheid hangt af van verschillende factoren, waarvan afstand tot de centrale toch wel de belangrijkste is.

MAAR: in jouw geval zit je met een probleem met de lijn. 15Mbit is een repairprofiel.

Bel nog eens met de 0800 22 700 en vraag om een lijntest. Het kan zijn dat je bekabeling thuis of buiten niet goed is. Mijn vermoeden gaat naar jouw binnenbekabeling aangezien BGC zelf het al wou terugzetten op 20Mbit. Sluit in ieder geval je modem eens aan op het eerste aansluitpunt en test dan opnieuw.
Mijn snelheid is vandaag teruggevallen tot het volgende :

Download Speed: 10172 kbps (1271.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1632 kbps (204 KB/sec transfer rate)
Latency: 35 ms

Dus is het probleem waarschijnlijk niet de binnenbekabeling. Ik probeer nu al een halfuur binnen te geraken bij Belgacom, nog altijd in de wachtrij.

Moeten wij nu echt iedere keer naar een Belgacom winkel gaan als er problemen zijn ? Roepen
Ik weet niet rond welk uur je gebeld hebt, maar als je 's avonds belt rond 21 uur (ze zijn bereikbaar tot 22 uur) zal je niet lang moeten wachten.

Ik ben telkens binnengeraakt na een tweetal minuutjes.
Vergeet het maar, er zijn heel veel mensen die niet aan de beloofde snelheden komen.. Lees eens de voorwaarden en je zal zien dat je de beloofde snelheden enkel krijgt als het 'technisch mogelijk' is. Dus wettelijk gezien zijn ze volledig in orde .Waarschijnlijk lig je dus te ver van een centrale, zoals ze hier na veel vijven en zessen ons gezegd hebben.

Het beste lijkt me overschakelen op vdsl, heb je die nog niet in je buurt, heb je pech... Ook het verschil in het te veel betaalde krijg je niet terug..
Beste,

Zit je op ADSL of op VDSL???

Indien je effectief 15Mbit haalt op speedtest zit je op VDSL, en is 15Mbit GEEN repair profiel zoals beweert wordt...

Best kan je effe in de modem kijken om te kijken op welk profiel die synched...

Als dit 16,5 of 20 of 30Mbit is, is alles OK.

De snelheid hangt van zoveel af, zelf haal ik op 1 PC 8Mbit en op een andere 25Mbit...

Dit hangt af van wifi of lan, chipset van de wifi kaart, hoeveel PC's aangesloten, is de TV aan het updaten of staat deze aan...

Er zijn zoveel factoren die van belang zijn.

Persoonlijk denk ik dat je ADSL hebt aangezien je maar 1 TV kan aansluiten.

IVM je abonement en de prijs die je betaalt, het is gewoon een theoretische max snelheid die je kan halen, niks is gegarandeerd.

Mvg

Kristof
Reputatie 2
Badge +1
Kristof, je hebt gelijk... 15Mbit is geen repairprofiel... 14.5 is het repairprofiel. Mijn excuses!

Nu ja, topicstarter belt best met 0800 22 700 voor uitsluitsel.
Vandaag heb ik bezoek gehad van een Belgacom technieker.

Het eerste wat die kerel deed was mijn Belgacom decoder uitzetten. Op de vraag waarom hij dat deed zei hij het volgende :

" test nu eens uw snelheid ", bij de test kwam ik uit op 20 Mbps

" nu opnieuw decoder aan op gewoon digitaal kanaal " , bij de test een goeie 17 Mbps

" nu decoder op een hd digitaal kanaal " , bij de test kwam ik op 9-10 Mbps

Moraal van het verhaal, snelheid hangt in hoge mate af van uw Belgacom decoder, of uw tv nu aanstaat of niet speelt geen rol. Tweede belangrijke zaak, als uw tv uitstaat, zet uw decoder op een gewoon digitaal kanaal, GEEN HD KANAAL. Gewoon tv kanaal neemt 3 Mbps van uw snelheid af, HD tv kanaal neemt 9 Mbps af

Schamen. Onnodig te zeggen dat ik me tamelijk dwaas voelde. Zijn opmerking dat er niet veel mensen op de hoogte zijn van daarvan verrast me toch.

Misschien kan mijn ervaring enkele mensen helpen om hun snelheid weer op een deftig niveau te brengen.

Dus Belgacom technieker, bedankt voor uw professionele hulp.
De meeste mensen op het forum hier, mezelf incluis, vinden het zo normaal dat de decoder moet uitstaan om testen te doen dat we er eigenlijk niet meer bij stilstaan dat er veel mensen zijn die dat niet weten.

Pekker, u zegt "als uw tv uitstaat, zet uw decoder op een gewoon digitaal kanaal". Waarom zou je uw decoder überhaupt laten aan staan als uw tv uit staat. Zet uw decoder gewoon af, dan heb je helemaal geen probleem meer. Ook uw elektriciteitsrekening zal er wel bij varen.

Reageer