Snelheid Belgacom tov Telenet

  • 6 December 2010
  • 6 reacties
  • 4997 Bekeken

Hallo,

Vroeger had ik internet via Skynet. Omdat ik niet tevreden was over de snelheid, ben ik een aantal jaren geleden overgeschakeld naar Telenet waar de snelheid merkelijk hoger was.

Nu kreeg ik vandaag een aanbieding van een verkoper (die telenet en belgacom aanbiedt) om terug over te stappen naar Belgacom tegen gunstige voorwaarden. Ik zou een dergelijk pack (telefoon, internet, tv) wel terug willen nemen (al was het maar enkel voor voetbal), toch heb ik schrik van de lagere internetsnelheden.

Volgens de verkoper woon ik in een een vdsl2-zone waardoor ik een betere en snellere verbinding zou hebben dan met Telenet.

Zijn er mensen die recent overgeschakeld zijn van Telenet naar Belgacom (expressnet > favorite) die hun ervaringen willen delen ? Volgens verkoper zou ik ook gratis kunnen overschakelen na 1 maand maar hier heb ik nu ook al gelezen dat er mensen toch schadevergoeding moeten betalen ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

mvg

Laurent



6 reacties

Reputatie 6
Badge +3
mijn speedtest resultaat

http://www.speedtest.net/result/1060014342.png
Als je aansluitbaar bent op VDSL2 zou ik niet twijfelen. Dan behaal je snelheden van 16/20/25/30 Mbps, afhankelijk van de technische capaciteit van uw lijn en het door u gekozen abonnement.

Als VDSL2 niet beschikbaar is, beschik je niet over HD en haal je in het beste geval 12 Mbps. Dan blijf je beter bij Telenet.

Bel naar 0800 22 313 om dit na te kijken.
Wel even opmerken dat bij Belgacom je surfsnelheid een beetje zakt wanneer je tegelijkertijd naar TV kijkt.
het is niet bij iedereen dat de surfsnelheid zakt indien je naar TV kijkt. Hant af van je sync snelheid, je internet abo en de streams die je bekijkt/opneemt.

Bedankt voor de antwoorden : ik heb ondertussen naar Belgacom gebeld en heb inderdaad vdsl2 (30 Mbps volgens medewerkster), dus dat zit al goed denk ik..

Dan heb ik nog enkele praktische vraagjes :

- Als kabeldistributie weg valt, hoe zit het dan met radio signalen ? Waarschijnlijk kan men wel radio beluisteren via tv. Maar kan men naar elke radio een kabel trekken vanuit die modem om betere radio kwaliteit te verkrijgen of moet men met een aparte antenne werken ?

- Kan men, aangezien analoge signalen wegvallen, ook teletekst krijgen ?

- Normaal gezien zal die b-box denk ik op dezelfde plaats moeten geplaatst worden als waar nu die telenet toestellen staan (in de kelder). Nu werd er een kabel getrokken van kelder naar eerste verdieping om vast internet van telenet te verkrijgen op computer. Kan diezelfde kabel ook gebruikt worden voor belgacom internet of moeten er nieuwe kabels getrokken worden ?


mvg

Reputatie 2
Badge +1
1) Radio werkt via de digitale kanalen. Je dient dus een kanaal te selecteren. Verder verdelen kan enkel via de audio-uitgangen

2) Ja, teletekst werkt gewoon op de digitale kanalen

3) Is geen probleem

Reageer