Snelheden Internet Favorite

  • 15 December 2010
  • 13 reacties
  • 1218 Bekeken

/files/224cc47c4f/Speedtest.JPG 299x140

13 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dit kan van minuut tot minuut schelen.Had ik zoëven met één TV-HD-stream open en 3 sites in Firefox. Download 19.86 Upload 2.83 Ping 36
Dat had ik ook al gedacht en daarom heb ik mijn connectie al regelmatig getest en kom steeds uit op een maximum download van 16 mb/sec hoeveel connecties ik ook heb. Ook heb ik al is gekeken naar de downstream line rate (in de bbox2 status) die bedraagt 16536 kbps. Blijft nog steeds een groot verschil tegen over de 20 mb/sec.

black_121_eagle
Reputatie 2
Badge +1
Als je technische situatie het toelaat wordt je geplaatst op maximaal 30Mbps. Indien niet, krijg je een profiel van 20 of 16.5Mbit.

Vermoedelijk heb jij dus door je technische situatie (afstand, verzwakking en enkele andere technische specs) een 16.5Mbit profiel.
Reputatie 7
Badge +1
Even gecheckt op de site en mijn B-box 2 heeft een downstream line rate can 30064 kbps e een upstream van 6048 kbps. Haal regelmatig pieken van méér dan 25 Mbps, soms ook dalen van minder dan 10 Mbps, maar gemiddeld toch boven de 15 Mbps. Neem aan dat dat redelijk is.
mijn download snelheid ligt verontrustend laag: 3.97mb/s en een upload snelheid van 0.43mb/s... iemand een verklaring?
Reputatie 2
Badge +1
Vermoedelijk geen VDSL2 aansluiting?

Kijk eens op 192.168.1.1 wat je downstream en upstream waardes zijn.
we hebben hier thuis een eigen dlink router zou het daaraan kunnen liggen?
Badge
beste

uw snelheid is afhankelijk van de gebruikte technologie, kwaliteit van de lijn, uw binneninstallatie en uw PC, alsook van welk type internet, zo zal een Comfort max tot 12 Mbps , een Favorit tot max 25 Mbps en een Intense tot 30Mbps gaan. M.a.w. de max te bekomen snelheid is voor velen anders

voor VDSL2 is de max. snelheid in optimale omstandigheden 30Mbps. Bij mindere kwaliteit v/d lijn kan dit 20 of 16,5 Mbps zijn. Voortdurend zijn er technische aanpassingen om aan een maximaal aantal klanten de maximaal mogelijke snelheid te geven.

bij ADSL is dit max. 4,4 Mbps en bij ADSL2+ is dit max. 9 Mbps

muisje
Reputatie 2
Badge +1
Als u een Dlink router heeft zit u al zeker niet op VDSL2, aangezien de BBOX2 noodzakelijk is.

U zit dus op een ADSL of ADSL2+ verbinding.

Post eens je login zodat de BGC medewerkers hier actief kunnen nagaan of je kan aangesloten worden op VDSL2.
Reputatie 7
Badge +1
Wat muisje zegt klopt natuurlijk. Had vroeger ook een eigen linksys router voor ADSL. Voor VDSL2 was de b-box2 nodig, die je trouwens gratis ter beschikking krijgt. Hoogstens 50 € activatiekosten. Alles is dan ook al gereed voor Belgacom TV uiteraard.Met 2 HD-streams op TV in prime-time haal ik nu 11.03 Down en 3.10 Mbps Up op speedtest. Om 02:00 uur 's nachts met decoder af (wél in stand-by) momenteel 23.96/3,13 Mbps (down/up)
Inderdaad dit hangt af van moment tot moment en ook van afstand tot de server.
Op een kabel is er altijd verlies en hoe verder je zit hoe meer verlies. Ik zelf heb ook maar 1.8 Mbps maar wat kan helpen is andere computers afzetten en vooral ook geen tv kijken ondertussen. Ikzelf vind het ook spijtig dat er nooit de beloofde snelheid wordt behaald maar het gaat al beter de laatste tijd.
Reputatie 7
Badge +1
Maar de bedieningssnelheid van de TV-decoder is de laatste tijd sterk verbeterd. Misschien beïnvloedt dat ook de downstream rate. Nu 15:30 uur haal ik 21.19/3.25 Mbps met de TV-decoder nog in standby
De zapsnelheid van de decoder heeft niets te maken met uw downloadsnelheid.

Wel het feit dat de decoder in standby staat als u de test doet.

Reageer