SMS bericht verzenden via e-Services mogelijk?

  • 20 August 2012
  • 7 reacties
  • 523 Bekeken

Geachte,

Bestaat er een mogelijkheid om SMS berichten te versturen via mijn e-Services?

Opgelet: ik ben enkel klant bij Belgacom, dus niet via Proximus!!!


Alvast bedankt voor hulp.

7 reacties

Reputatie 1
Badge
Je hebt een GSM-nr. nodig om SMS-en te versturen. Dus als je geen GSM-nr gelinkt hebt aan je e-services, zal dat vrees ik moeilijk gaan...
Ik dacht nochtans ooit eens gelezen te hebben dat er sites waren waar je een sms kon versturen zonder dat je een gsm nummer nodig hebt maar of dat nu gratis was of niet dat weet ik totaal niet meer, een mens leest op den duur zoveel hé.

Bruno, mss eens googelen of pingen en wie weet vind je wel iets.


groetjes,

Elsa
Beste Bruno20,

Vanuit de Proximus e-Services is deze mogelijkheid inderdaad voorzien.

Vanuit de Belgacom e-Services (nog) niet, ik geef dit door aan de bevoegde dienst!


Met vriendelijke groeten,

Eva
Voila Bruno je moet al niet meer googelen of Bingen ;-)

groetjes, Elsa
Dank je Eva om dit te melden !


@Patrick V: sorry voor de onvolledigheid in mijn vraag. Het zit dus zo in elkaar:

Ik heb alles gebundeld bij Belgacom (TV+Internet+Telefoon+GSM). M.a.w. ik heb wel een gsm-nummer die gekoppeld is aan mijn belgacom-account.
Reputatie 1
Badge
Dan is dat inderdaad een tekortkoming in de e-services. Mijn pay&go kaartje heb ik gekoppeld aan mijn Belgacom e-service account, en daar kan je dus wel SMS'jes mee versturen.

Eigenlijk kan je zelfs met een vaste belgacomlijn SMS'jes versturen en ontvangen, maar dan heb je wel een aangepast toestel nodig. Ik dacht dat aan de ontvangende kant er zelfs gebruik gemaakt wordt van text to speech. Maar ik heb dat zelf nooit gebruikt, en ik weet eigenlijk niet of dat nu nog kan (ik vermoed van wel).
Met je gsm een sms versturen naar vast toestel gaat in ieder geval.

groetjes, Elsa

Reageer