Beantwoord

Sms 8850

  • 10 October 2017
  • 7 reacties
  • 37856 Bekeken

Ik krijg de laatste tijd tot wel 2keer per dag een sms van nummer 8850. Telkens dat ik een afspraak in het hospitaal van Nivelles moet bevestigen. Ik deed wat opzoekingen en zag dat dit nummer grbruikt werd/wordt om mensen op te lichten als ze antwoorden. Kan ik dit nummer laten blokkeren en hoe ?
icon

Beste antwoord door M_016 11 October 2017, 00:24

Bekijk origineel

7 reacties

in je smartphone zou je dit nummer normaal moeten kunnen blokkeren.
Reputatie 7
Badge +4
Dit is een gratis verkort sms nr toebehorend aan CM Telecom (Breda Nederland)
https://www.proximus.be/support/en/id_sscr_3rd_party/personal/support/customer-zone/bill-and-payments/complaint-about-your-bill/who-can-you-contact-about-third-party-services.html#

In functie van de inhoud van het sms bericht** dient al dan niet te worden overwogen klacht neer te leggen bij de ethische commissie voor telecommunicatie zodat de betrokken partij eventueel én het nr kwijtspeelt én beboet wordt
http://www.telethicom.be/nl/

**
bevestigen door op een link te klikken, door naar een specifiek nr te bellen of een sms naar een specifiek nr te sturen
ethische commissie is dit ook voor 8**** nummers of gratis nummers ?

En het volgende sms'en
STOP
naar 8850 zal ook geen aarde aan de dijk brengen veronderstel ik!
Reputatie 7
Badge +4
@Martin... 8*** = gratis, correct;
de vraag is wat er in het bericht staat; indien "niet conform de regels" (= poging tot oplichting, poging tot lospeuteren van gegevens, vraag om contact op te nemen met "betalende diensten...) is het een bevoegdheid van Ethische Commissie
vandaar mijn tekst "... dient te worden overwogen..." (= het kan eventueel een menselijke fout zijn; alhoewel een Nederlands bedrijf met een franstalig ziekenhuis in België....)
ik stel die vraag louter omdat ik weet van iemand dat dit niks uitgehaald heeft bij de ethische commissie, en ik dacht dat de reden was omdat het om 8*** nummes ging of zoiets, k' zou het hem eens moeten vragen, hij had ook een STOP sms gestuurd wat ook niks opgeleverd heeft.

Mijn pa heeft ook geen goed ervaringen met deze diensten ook niet met de ombudsman, het komt er op neer zoals je zegt dat je eerst moet duidelijk kunnen aantonen dat er ergens een vorm van misbruik is ...... en dikwijls ook nog aantonen dat je actie ondernomen hebt ....... daarom is dikwijls het simpelste en de minste moeite door het nummer te blokkeren op je smartphone.
Reputatie 7
Badge +4
@ Martin
het is aan de betrokkene te beslissen wat al dan niet te doen
stop SMS heeft enkel zin voor zgn. abo diensten in een serie yxxx (te checken) en zou ik hier zeker nooit doen, om de eerder vermelde redenen (bv. = indien "bulk" sms weet de organisatie erachter dat je nummer bestaat)
bij de ombudsman kun je in principe enkel te rade gaan nadat je geprobeerd hebt tot een oplossing te komen met je operator m.b.t. "zijn dienstverlening" (en krijg je niet noodzakelijk altijd gelijk en je operator kan nog altijd het standpunt van de ombudsman naast zich neerleggen)
de ethische commissie zal bij een eventueel misbruik optreden, maar je moet uiteraard de nodige elementen voorleggen (en hoe meer "klachten" hoe "harder" de reactie)

P.S.
dit is mijn laatste post over dit onderwerp
Ja dat wil natuurlijk niet zeggen dat als mijn pa slechte ervaring opgedaan heeft met dergelijke diensten dat iedereen dan alleen maar slechte ervaring gaat opdoen, dat zou al heel erg zijn.

PS: je (niemand) bent (is) inderdaad niet verplicht om ieder keer te antwoorden op mijn mening of ervaring enz... die ik op het forum post, er zijn uiteraard nog anderen die hun mening mogen geven op want ik hier post, want hetgeen ik post is eigenlijk voor gans het meelezend forum, iedereen heeft zijn mening en ervaring, en die kan al dan niet voor iemand interessant zijn 😉

Reageer