Smartphone en bbox2

  • 15 September 2015
  • 11 reacties
  • 553 Bekeken

Heb enkele dagen geleden een smartphone (Samsung Galaxy S4 mini) aangeschaft.


Zit natuurlijk niet zonder problemen...


Meestal gebruik ik dit toestel enkel voor bellen en sms.


Mijn vraag: kan of hoe kan ik net als met mijn tablet, mijn smartphone met mijn bbox2 verbinden, net zoals dat met mijn tablet gebeurt als ik thuis ben ?


Ik dacht dat dit eenvoudig zou gaan...


Moet ik dat instellen op mijn smartphone onder: +wi-fi netwerk toevoegen ?


Probeerde dat vele keren: ssid-beveiliging-paswoord (= aan mijn beveiligingssleutel, zo denk ik)...telkens lijkt het ok...maar krijg altijd: verificatiefout...


Doe dus wel 'iets' verkeerd???


Help !!



11 reacties

Toch altijd op de zelfdde manier je bbox wifi signaal kiezen (uit de lijst met wifi netweken) en je wifi passphrase invullen staat op sticker van je bbox2
Bij klikken op de wifi instellingen op de smartphone zie ik ondereen het volgende:


Proximusfon - Proximus_auto_fon - wifi netwerken toevoegen.


Ik veronderstel dat ik voor wifi netwerken toevoegen moet kiezen.


In het volgende scherm moet ik invullen:


- Netwerk SSID (is toch gelijk aan de naam gebruikt in mijn SSID van mijn bbox ?)


- Beveliging: kan hier kiezen tussen: WPA/WPA2/FTSK en 802,1 x EAP


- Passphrase


En dan verbinden.


Heb dit al 100 keren peprobeerd.


Zie steeds eerst: Opgeslagen, beveiligd en daarna.....verificatiefout opgetreden.


De fout ligt waarschijnlijk bij mij...




zie je dan alleen maar in je wifi lijst


- Proximusfon

- Proximus_auto_fon


en het SSID van je bbox niet dan?


mss nog eens laten scannen.


normaal moet je bbox wifi SSD daar ook instaan tenzij je de SSID in de bbox uitgezet hebt !


Als je bvb in de wifi lijst op je laptop of pc kijkt zie je daar dan je BBOX wifi SSD staan.


Je kan ook het stappenplan volgen ▬► http://support.nl.proximus.be/app/staticpages/devices/nl/#/samsung/i9195-galaxy-s-iv-mini-lte/wifi/usecase/handmatig-instellen" target="_blank


Als he niet lukt probeer dan eens de Wifi WPS functie te gebruiken op je samsung samen met de bbox


zie demo fimpje ▬►https://www.youtube.com/watch?v=ewzkusVCxh8" target="_blank
Reputatie 7
Badge +6
Is het niet : Apps > Instellingen > Wifi > aan/on > dan verschijnen normaal de beschikbare netwerken en verder zoals Elsa beschrijft? Zou dat niet op de site van Proximus staan, bij de te volgen procedure om je toestel in te stellen? Zoals Elsa al zei komen de beschikbare Wifi netwerken automatisch op het scherm als Wifi aanstaat. Het zal wel hetzelfde zijn als op je pc/tablet toch?



Ik zie enkel wat ik beschreven heb, dus ook geen ssid.


Heb de wps knop op mijn bbox2 ingedrukt: maar krijg na een tijdje: WPS is mislukt probeer binnen enkele minuten nogmaals.


De laatste maal keer zag ik in een wip iets van een postcode xxxxxxxxx (niet kunnen noteren) die zou moeten ingevuld worden in de router...maar waar in de bbox2.


Daarna nog enkele keren...telkens 'mislukt'


Het lijkt ook dat mijn 'signaal' niet heel sterk is...
sta je naast je bbox2 als je probeert.


Ben je zeker dat de wifi SSID die je ziet


zoals bv: - Proximusfon en Proximus_auto_fon


van uw bbox komen, kontroleer dit even als je de bbox afzet of die dan ook wegvallen uit je wifi lijst op je samsung.


Hoe zit het dan op je laptop is het signaal dan daar wel in orde en groot genoeg,

als dat wel in orde is en niet op je samsung, zou je als uiterste test dan eens kunnen overwegen om je samsung een fabrieksinstelling te laten doen, mss helpt dit dan nog!!


Herstel fabrieksinstellingen


Als de telefoon traag reageert of niet normaal werkt, kan het soms helpen om de fabrieksinstellingen te herstellen.

Hierdoor worden de instellingen die je zelf in de telefoon hebt gemaakt, verwijderd.



Ga naar 'Standaardgegevens herstellen'

Veeg met je vinger omlaag over het scherm vanaf de bovenkant van de telefoon.

Druk op het icoontje voor instellingen.

Druk op het tabblad Accounts.

Druk op Back-up maken en terugzetten.

Druk op Standaardgegevens herstellen.


Herstel fabrieksinstellingen

Druk op Apparaat resetten.

Druk op Alles verwijderen.

Wacht even terwijl de telefoon de fabrieksinstellingen herstelt.

Volg de aanwijzingen op het scherm om de telefoon in te stellen en gebruiksklaar te maken.




Het signaal op mijn laptop lijkt perfect: 5 lijntjes.


Als ik mijn bbox2 uitschakel verdwijnt Proximus auto fon en proximusfon wordt niet bereikbaar


Fabrieksinstellingen he ik gisteren maar pas uitgevoerd, mij toestel is nog maar 6 dagen oud...


Het signaal op mijn laptop lijkt perfect: 5 lijntjes.

Het Bbox wifi SSID signaal of bedoel je de fon SSID's


Fabrieksinstellingen he ik gisteren maar pas uitgevoerd, mij toestel is nog maar 6 dagen oud...

Wat nog altijd niet 100% uitsluit dat er iets kan aan mankeren.


Ook je vraag eens stellen op http://userbase.be/forum" target="_blankdaar zitten veem mensen met ervaring en ook eens googelen en eventueel samsung forum.


Probleem lijkt opgelost...


In mijn (zelfgemaakte) passphrase zitten letters en cijfers: ontdekt dat ik sinds het begin steeds dezelfde fout maakte, ik gebruikte kleine in de plaats van de vereiste hoofdletters...


Belachelijk, mijn sorry daarvoor dat ik dit niet eerder opmerkte.


Na correct invoeren wordt mijn Bbox2 nu wel gevonden
Maar wat nog altijd niet verklaart waarom je het wifi SSID van je bbox2 niet zag staan in de lijst met wifi netwerken, en enkel het Fon gedeelte te zien was !!!


Maar het voornaamste is dat het werkt natuurlijk.

Reageer