Beantwoord

Smart TV twee afstandsbedieningen?

  • 16 February 2016
  • 7 reacties
  • 796 Bekeken

Hoi iedereen,

Ik heb gisteren een nieuwe smart TV gekocht (philips). Toen ik deze wilde installeren, werd er gevraagd om de zenders te installeren.
Echter worden er geen zenders gevonden. Ik heb via 'bronnen' HDMI geselecteerd en heb beeld zoals ik het zou moeten hebben. Ik heb alle zenders die ik van tevoren ook had. Nu heb ik wel het probleem dat ik het geluid en de TV aan/uit kan zetten enkel met de afstandsbediening van de TV gaat terwijl als ik een andere zender wil selecteren, dat ik de afstandsbediening van de decoder nodig heb. In de huidige technologische tijd lijkt mij dit toch niet meer normaal. Dus hoe kan ik overgaan naar één afstandsbediening of wat doe ik precies fout?
icon

Beste antwoord door Elsa 16 February 2016, 11:01

Bekijk origineel

7 reacties

De zendervolgorde kan je in de Prox decoder instellen
surf hiervoor naar ->
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_order_manual/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/handleidingen-en-demo-s/de-volgorde-van-de-tv-zenders-veranderen.html

Je remote control kan je universeel maken.
surf daarvoor naar ->
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html
Eens kijken
Link om de zendervolgorde in je decoder aan te passen heb ik hierboven bijgeplaatst
Ik heb een afstandbediening V4. Als ik de automatisch methode wil doen, schakelt de TV zichzelf uit en maar wordt nergens een zoekopdracht gestart?
Voor de zekerheid: Onderstaande afbeelding is toch de TV on/off knop?
Van zodra de TV zich uitschakelt wil het zeggen dat de juiste code gevonden werd voor je TV en deze remote nu kan dienen om je TV aan/uit te zetten , volume veranderen enz.
Als je er niet aan uitgeraakt bel best de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) eens op die zullen je kunnen verder helpen
Oh, haha, inderdaad. Bedankt voor de hulp! Probleem opgelost! Prima service hier!

Reageer