Smart-tv aansluiten

  • 23 December 2014
  • 23 reacties
  • 4048 Bekeken

  • Practitioner
  • 40 reacties
Hoe sluit ik nu best mijn tv aan de decoder aan (vind daar niet zo direct hier iets van terug).


Nu werk ik met PLC's van de BBOX naar de decoder. Maar ik kan geen netwerkkabel van de tv naar de decoder steken, aangezien er maar 1 netwerkkabel in de decoder kan?


Kan ik dit oplossen met zo'n router van Philips (die ik nog heb liggen) daar tussen te steken?


Of moet ik mij echt zo'n Dongle van Samsung aanschaffen?


Alvast bedankt voor de tips.



23 reacties

Beste je moet met uw hdmi kabel van de decoder naar je smart-tv gaan zoals je nu doet, want nu kom je met je netwerkkabel in je decoder toe via je plc-adapters en daarna met je hdmi kabel naar de smart-tv.
Beste


Zo is die momenteel ook al aangesloten. Gewoon tv kijken kan ik al wel, alleen heb ik geen netwerk.


Als je geen wifi ontvanger aan je smart tv hebt , moet je inderdaad via een utp netwerkkabel werken die je normaal in de bbox zou moet inpluggen.


Nu werk je met plc's ipv met utp kabel en die plc heeft waarschijnlijk maar één utp uitgang.


Nu kan je een switch gebruiken die je in de plc uitgang plugt met utp kabel en dan sluit je op je switch je decoder terug aan en ook je utp kabel die dan naar je smart tv loopt om hem van internet te voorzien.
Je router van philips zou je kunnen gebruiken als je hem switch kunt instellen.
hier staat ook een voorbeeld hoe je een bbox2/modem/router als switch kan gebruiken surf naar ►wifi bereik uitbreiden ,zodat je een idee krijgt
Die PLC hangt toch aan de TV (decoder) poort van de BBox, niet? Zo ja, dan kan het splitsen van dit signaal toch niet, want je krijgt dan geen lokaal IP adres op je TV. Je zult met een netwerkkabel vanuit een normale (niet TV) poort van je BBox naar je TV moeten (eventueel een tweede PLC netwerk).
beide signalen zijn aanwezig 'full routed mode' , want anders ga je ook de netflix app niet kunnen gebruiken als dit niet het geval is.


dus speelt het geen rol welke poort je gebruikt op je bbox.
@nosy,


Welke bbox heb je de bbox2 of de bbox3
Als hij de 3 heeft en zijn Smart ondersteunt wifi dan zou het toch geen probleem mogen zijn ,dan kan hij desnoods nog de wifi-bridge gebruiken zoals ik heb gedaan.
@elsa ik heb een b-box 2




@Ken in deze samsung tv is wifi niet ingebouwd. Je kan er wel zo'n samsung dongle voor kopen (€50), maar ik dacht als het misschien op een andere manier ook lukt ...
Nee,ik heb het hier zelf ook laten installeren,en zelf ben ik niet zo handig in die zaken.Normaal had ik die bridge niet nodig,als telenet hier niet zo aan het knoeien had geweest vroeger en dan had ik ook nog bekabeld gezeten.
Met de bbox2 zal het geen probleem zijn als je al met de netflix app op je decoder kunt werken want dan staat die al full routed en kan je werken zoals ik in de verschillende posts hierboven (juist boven LUUK zijn post), allemaal uitgelegd heb.


Als je echter nog de netflix app niet op je decoder hebt en er nog niet mee gewerkt hebt zal je zelf de bbox in full routed moeten zetten om de switch na je 2de plc te kunnen gebruiken zowel voor TV signaal (decoder) als voor Internet signaal.


surf hiervoor naar ► bbox2 full routed


Louter te verder info: spijtig dat je tweede plc (waar nu je decoder op hangt) geen twee utp uitgangen heeft dan had je zelf geen switch nodig en kon je op de ene utp je decoder aansluiten en op de andere de utp kabel voor je smart TV internet signaal.
@Elsa: de netflix app is nog niet te zien op mijn decoder, ik zal die update nog niet hebben gehad ... daarom wou ik het nu via mijn tv proberen ...

Ja, spijtig dat ik al oudere plc's heb, bij die nieuwe zijn er 3 ethernetpoorten, maar ze kosten wel €70 verdrietig


Maar ik zie als ik de bbox2 full routed wil zetten dat je dan problemen kan hebben om PVR opnames te bekijken? Dan doe ik dat maar best niet dan, of wordt mijn bbox 2 binnenkort toch automatisch full routed gezet?
als je netflix op de decoder wilt gebruiken wel, dan wordt de bbox2 in full routed mode gezet, volgens sommigen die mij al geantwoord hebben zou dit geen probleem geven voor nPVR maar is het probleem van nPVR in de software van de decoder te zoeken !!!
Reputatie 7
Badge +1
Een Wifi-dongle van Hercules bv. kost minder dan 25€ denk ik. Die moet toch gewoon en een USB-ingang van de TV niet?
Een wifi dongle heb ik niet en daarmee wou ik het via die philips router proberen zodat ik meer ethernet ingangen heb dan ...




@elsa ik zit nu wel met die philips modem in het netwerk, maar geraak met de tv niet op het internet (controleer DNS zegt hij) ...
je bent toch zeker dat die philips modem die je als switch gebruikt niet meer als router werkt, want die instellingen van die philips modem ken ik niet.


Kijk eens of het wel werkt zonder die philips modem als switch en je sluit effen de smart tv utp aan op je PLC, dus ipv de decoder.
Als ik de tv rechtstreeks in de PLC steek, dan werkt het niet. Dan krijg ik zelfs geen netwerk... (het is toch niet zo dat ik met de tv erbij, met teveel toestellen op het internet zit ofzo?)


Nee, het aantal toestellen wordt niet beperkt, maar heb je de bbox2 al in full routed mode gezet.


Kan je van je smart tv zien hoe de netwerk instellingen zijn.


Als je wil zeker zijn dat het aan je netwerkinstellingen ligt zou je bvb je laptop kunnen nu eens verbinden met een utp aan de tweede devolo (dus ipv de TV waar je nu juist de test mee gedaan hebt), om te zien of je dan kunt surfen op je laptop.
De bbox2 staat nog niet in 'full routed'


Bij mij staat onder de tab 'routing' geen TV mode om dan 'full routed mode' te kiezen


Enkel: Port TV selection (bridged mode only) (en daaronder kan je port 1, 2,3, 4 aanvinken


Ik kan de instellingen zien op de smart tv ja (kan ze ook manueel instellen).


Dat met die laptop zal ik morgen eens proberen.




Bedankt alvast en nog een prettige Kerst!


Nee dan moet je eigenlijk de test niet doen als je niet op full routed mode staat, ga je geen internet signaal hebben.


Dit moet je eerst doen als volgt:


surf naar ► http://192.168.1.1/?admin" target="_blank


dan krijg je twee invoervakken :













User Name .................
Password .................


In het vak naast User Name voer je admin in


In het vak naast Password voer je het nummer in dat naast het S/N: staat op de sticker van je bbox2 in


Klik in de linkse kolom op advanced settings dan op Route


dan bovenaan in de horizontale balk op Routing


scroll naar helemaal onderaan en daar zie je het vak waar Bridged mode staat en rechts daarvan klik je op het pijltje naar beneden


en klik je op full routed mode en vervolgens op de knop apply


en dan sta je in full routed mode


en kan je opnieuw proberen of het nu lukt.


verder nog een prettige kerstavond


Heb ondertussen de bbox 2 op 'full routed' staan maar nog steeds geen internetverbinding ... (@sinjoor75 inderdaad ik was de vorige keer vergeten in te loggen als administrator 😉 )

Zal mij toch zo'n wifi dongle moeten aanschaffen denk ik ...
Maar als je dan je laptop aansluit ipv de decoder aan je devolo kan je dan surfen.

Reageer