Vraag

Smart Tv


Beste,
Mijn probleem is het volgende ;
Ik probeer een internet verbinding te maken op mijn Smart Tv. Dit lukt helaas niet omdat mijn Tv een DNS nummer nodig heeeft.
Ik verneem volgens jullie service diensten dat deze DNS nummer niet geactiveerd zou zij en dat verklaart de reden dat ik niet op internet kan met mijn Tv.
Zoals mij gevraagd werd zou ik via het Proximus Forum en dus bij deze, betreffende DNS kunnen laten activeren teneinde mijn Tv verder in te kunnen instellen en op internet te kunnen komen.
Ik weet weliswaar niet waar ik deze DNS nummer terug kan vinden als jullie dit geactiveerd hebben.
Daarom graag hiervoor een duidelijke verwijs

12 reacties

Als je op je smart tv als DNS 192.168.1.1 instelt werkt het dan niet.
Neen ... deze nummer heb ik wel op mijn tv maar zoals ik verneem,zou deze DNS helemaal niet geactiveerd zijn en moet men dat eerst aanvragen.
en als je als dns 8.8.8.8 invoert probeer dit eens

NB: Proximus laat niet toe om je eigen DNS server(s) in te stellen op je B-box 3.
Je enige optie is dan ook om manueel, per toestel, zelf je DNS servers te definiëren
Ik heb net geprobeerd met 8.8.8.8
Maar lukt niet hiermee.

Mag ik vragen of ik nu met een Proximus medewerker aan chatten ben
of dat ik op een open forum ben waar iedereen op kan reageren ?
Reputatie 6
Badge +3
Je zit op een open forum, de antwoorden tot nog toe zijn gegeven door medeklanten. Er zijn hier ook Proximus medewerkers van de helpdesk aanwezig. Bij hun naam staat dan "Support Medewerker".

On-topic: als de 8.8.8.8 dns server van Google niet werkt, dan wil het waarschijnlijk zeggen dat er helemaal geen verbinding is met het netwerk. Over welke TV gaat het hier, is de TV via kabel of wifi verbonden? Heb je foto's van de schermen die je krijgt? welke foutmeldingen krijg je? ...
je zegt: Er zijn hier ook Proximus medewerkers van de helpdesk aanwezig. Bij hun naam staat dan "Support Medewerker

maar wel heel uitzonderlijk dat die op een zondag hier reageren.
Reputatie 7
Badge +1
Als de Wifi op je router werkt, kan je dan niet gewoon die SSID aanklikken op je Smart TV bij de internetinstellingen en dan het paswoord ingeven zoals je ook voor je andere Wifi-apparaten (smartphone, tablet, laptop) doet? Best de IP-stellingen dan op "automatisch ophalen" zetten.
Kan je niet zoals ik een kabeltje rechtstreeks van de modem inpluggen op je tv?
Heb ik ook gedaan en het werkte onmiddellijk bij mij.
De modem en de TV staan soms ver uiteen en een utp kabel is niet altijd voorhanden ook, dat is dikwijls het probleem.
Reputatie 7
Badge +1
Met Wifi werkt dat bij mij prima hoor, zowel met screen mirroring (Samsung) als met de Chrome- of GoogleCast om te casten, maar er staan ook een hoop apps op de TV zelf die je dan kunt gebruiken; je kunt YouTube dus ook vanop de TV starten. Heb daar nog nooit problemen mee gehad. Maar zoals Patrick zegt, kan je ook met een UTP-kabel werken, ook desnoods met PLC's al de afstand te groot is.
Reputatie 4
Badge +2
Als je PX-decoder en je TV dicht bij elkaar staan, zoals meestal het geval is, kan je als je signaal van de router full routed staat, met een switch werken, zodat je ethernet kabel zowel voor je decoder als voor je TV kan dienen.
Hoe minder bakjes hoe beter is mijn slogan :-))
Als je via wifi geen problemen hebt is het ook niet nodig om daar nog bijkomende toestel(len) bij te plaatsen, maar het is inderdaad ook een oplossing zoals een ander en zoals altijd leiden veel wegen naar Rome 😉

Reageer