Skip to main content
nu heb ik onlangs opgemerkt dat wij niet de snelheid krijgen die belgacom ons beloofd, normaal zou het 25mb/s moeten zijn maar als ik een speedtest doe dan komt die niet in de buurt van de 25. nu zou ik graag willen weten wat hier aan kan gedaan worden want we betalen eigenlijk voor een internet snelheid van 25mb/s maar die krijgen we niet zo is het eigenlijk niet nodig om dit abbo te nemen want we krijgen de snelheid niet.

mvg een ontevreden klant.

Sintrah,

Geen enkele provider kan garanties bieden rond snelheid, daarom ook dat er steevast geadverteerd wordt TOT 25Mb.

De downloadsnelheid die u heeft wordt beïnvloed door een hoop faktoren, waar de belangrijkste zijn:

- afstand tot de centrale/ROP

- kwaliteit van het koperpaar

- kwaliteit van de interne bekabeling

Je moet altijd even kijken naar de snelheid die je kan halen. Een lijntest is snel aangevraagd. Op basis van wat je KAN halen moet je dan beslissen hoeveel je ervoor wil betalen.

Telenet kan sneller zijn in jou regio, maar met het principe waar Telent mee werkt moet je ook een behoorlijke dosis geluk hebben. Heel veel hangt van het downloadgedrag van de medemensen die op jou node zitten. Bovendien gaan die nu trafficshaping toepassen, wat ook weer niet direkt jou een oplossing bieden.

Als het de goedkoopste breedband provider moet zijn, maar toch met de beste kwaliteit van netwerk, dan kies je Scarlet. Hier geniet je van de laagste prijs voor de best mogelijke kwaliteit.

Hier een antwoord van een andere ontevreden klant. Ik heb ook een Favorite-abonnement. Eigenlijk had ik eerst het Go-abonnement. Maar plots beloofde Skynet me een sneller internet voor een beperkte meerkost. Als niet-deskundige heb ik me er niet tegen verzet. Ik geloofde Skynet. Maar recent had ik ernstige problemen met het internetten en telefoneren (I-talk). Toen ben ik op onderzoek gegaan en heb ik de speedtest gedaan. De resultaten zijn triest. Downloaden steeds onder de 4 Mbps, upload steeds onder de 0,45 Mbps. Al een tijdje volg ik nu dit forum en regelmatig blijkt dat ik geen alleenstaand geval ben. Steeds wordt er gesuggereerd dat je de keuze hebt tussen 'een lager abonnement' dat goedkoper is of aansluiten op VDSL wat 50 euro extra kost.

Mijns inziens is dit de omgekeerde wereld, nl mislijdende verkoop. Ze doen alsof je nu snel kan surfen, maar dat is niet waar. Ondertussen betaal je een duurder abonnement. Pas als je zelf, vaak per toeval, je snelheid toch eens meet merk je dat je er dik onder zit. Dan volgt het antwoord: tja, je zit te ver van een bepaald punt. Raar eigenlijk: Skynet verkoopt je een internetabonnement waar je niks mee bent. Ze beloven je bij de overgang naar internet Favorite datgene waarvan ze (kunnen) weten dat jij er niks mee bent. En ja, ik weet dat die '25 Mbps' het maximum is, maar 4 Mbps is echt wel TE LAAG.

Wanneer je deze bemerking maakt aan 'Eva van Belgacom' antwoordt ze niet meer. Ik volg het hier nog effe maar mijn geduld op een antwoord raakt op.

aan dt.1776, hallo, sintrah en anderen

hoe was de persmededeling destijds? . Belgacom wijzigt haar internetaanbod vanaf 01/03/10 en biedt de klant meer volume en een hogere snelheid* . De klant kan nu surfen en downloaden naar eigen goeddunken. Naar aanleiding van de aanpassingen krijgen de verschillende formules ook een nieuwe naam, nl Internet Budget wordt Internet Start, enz Internet-Go nu Favorite en Internet Plus nu Intense en die niet op het VDSL2 netwerk zijn aangesloten kunnen tot eind april gratis migreren naar VDSL2. De migratiekosten €50 (administratie- technische- en noodzakelijke modem) komen hierbij te vervallen. Om te weten of VDSL2 netwerk voor u beschikbaar is kan u navragen bij klantendienst 0800/22800 of in een Belgacom verkooppunt.

*Uw up- en downloadsnelheid is afhankelijk van de afstand tussen uw aansluitingspunt en de centrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling.

verder ik lees nergens een gegarandeerde snelheid, zie bv bij Internet-favorite: tot 20Mbps (later tot 25Mbps) . zie ook mededeling Dr Loco. Zie ook de algemene voorwaarden hieromtrent.

muisje

Momenteel is mijn downloadsnelheid 1,8mbps (dit is 230kByte/sec), na een klacht heb ik een mail gekregen waarin letterlijk staat. "Rond 1/7 is er de nieuwe vdsl2 technologie beschikbaar bij jullie (max. 25 Mbps downloadsnelheid)." (deze mail heb ik ontvangen op 8/06/11) Blijkt nu dat de vdsl2 technologie pas beschikbaar is rond 1/1/12. Iemand een idee wat ik nu het best kan doen want nu betaal ik voor Internet favorite en heb ik het gevoel dat ik serieus in het zak wordt gezet.

@ hallo

De kans is zeer reeel dat ik het BIPT zal contacteren. Tenzij ik er een duidelijke uitleg voor krijg.

En niet de klassieke argumenten zoals afstand en bijbetalen voor VDSL.

Stel je voor, je wisselt je trage auto in voor een snelle. Je krijgt de belofte dat je hiermee sneller kan rijden. Blijkbaar lukt het je niet. Dan komen ze af dat je moet bijbetalen voor die optie? Te gek voor woorden...

Hallo allemaal,

Zoals hier reeds herhaaldelijk aangehaald werd, blijft de snelheid afhankelijk van een aantal factoren zoals de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, van de computerinstallatie, van de binnenbekabeling en van de technologie beschikbaar bij uw thuis.

De snelheid is ook niet de enigste factor die de prijs bepaalt. De kenmerken van ieder internetabonnement zijn verschillend. Een internet favorite abonnement heeft bijvoorbeeld 100 GB volume, terwijl een internet comfort abonnement 50 Gb heeft. Ook op het vlak van mailboxen zijn er verschillen. Zie onderstaande link.

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=internet_access_withvoice

Op basis van al deze factoren kan een klant zijn keuze maken.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Eva,

dus, om samen te vatten: Het Favorite-abonnement is niet een "én-én"-aanbod, maar voor velen een "én-misschien-of"-verhaal.

M.a.w: Het volume, de mailboxen heb je sowieso, de snelheid doet er niet toe. Of anders gezegd: met de fiets graak je ook tot in Rome?

Ik blijf er toch een wrang gevoel op nahouden. Waarom doet Belgacom geen geste en biedt het klanten die te ver weg liggen van een verdeelpunt gratis een VDSL-modem? Ik begrijp dat het internet niet overal even snel kan, maar zo traag? Bepaalde sites gaan echt wel traag open of onderbreken.

MVG,

dt.

Eva, natuurlijk weet ik dat we ook bij betalen voor onze 100Gb volume etc, maar eerlijk gezegd heeft het geen nut zon volume te hebben als we een zo'n trage snelheid maar halen. nu buiten dit alles, die vdsl hoe werkt dit en wat moet er daarvoor gebeuren? en ook is er nog altijd geen aansluiting voor digitale tv, zo de reclame gratis digitale tv voor iedereen met telefoon en internet klopt ook niet echt he?

mvg.

Dan kan ik de tekst die ik bovenaan vermeldde makkelijk afkorten en een korte duidelijke boodschap geven:

Scarlet !

Voordelen: je betaald tenminste een aanvaardbare prijs voor wat je krijgt EN je hebt geen gezever meer met limieten die je mogelijks passeert en weer extra voor aangerekend krijgt!

Scarlet Internet ADSL

• PROMO: eerste 3 maanden gratis!

• Maandelijks abonnement: € 25

• Downloadsnelheid tot 12 Mbps
  • Uploadsnelheid tot 640 Kbps
  • Onbeperkt datavolume
  • Modem: eigen keuze, zelf aan te schaffen
  • Installatie: do it yourself (DIY)

• Zonder Belgacom-abonnement: € 30/maand

• 5 mailboxen met 3 aliassen per mailbox
  • 1 maand gratis Scarlet Secure PC
  • Gratis antivirus en antispam op de mailserver
  • 100 MB persoonlijke webruimte
  • Contractduur: 12 maanden

Scarlet Internet VDSL2

• PROMO: installatie & WiFi-modem gratis!

• Maandelijks abonnement: € 35

• Downloadsnelheid TOT 25 Mbps
  • Uploadsnelheid TOT 3,5 Mbps
  • Onbeperkt datavolume
  • Modem: gratis Scarlet Box (t.w.v. € 80)
  • Installatie: gratis (t.w.v. € 100)
  • Zonder Belgacom-abonnement: geen meerkost
  • 5 mailboxen met 3 aliassen per mailbox
  • 1 maand gratis Scarlet Secure PC
  • Gratis antivirus en antispam op de mailserver
  • 100 MB persoonlijke webruimte
  • Contractduur: 12 maanden

Met Scarlet zou ik wel opassen ... want die gebruiken of leasen de infrastructuur van Belgacom. Trouwens als ik goed kan volgen is Scarlet eigenlijk een dochteronderneming van Belgacom, en dus één en hetzelfde bedrijf.

De enige reden dat Scarlet goedkoper is dan Belgacom is dat bij de overname in 2009 is vastgelegd dat Belgacom gedurende drie jaar de goedkopere formules van Scarlet moest behouden, de Scarlet klanten gratis overstap naar VDSL moest garanderen (via het Belgacom-netwerk), en kosteloze overstap van Scarlet-klanten naar andere providers moest toelaten.

M.a.w. als Belgacom u niet de snelheid kan aanbieden door een te grote afstand van je aansluitpunt tot de centrale, dan kan Scarlet dat ook niet, want ze gebruiken het netwerk van Belgacom voor hun diensten aan te bieden. Scarlet zelf heeft geen eigen netwerk meer, Belgacom moest dat verkopen bij de overname van Scarlet om concurrentievervalsing in de markt tegen te gaan.

beste

dat is natuurlijk niet alleen het geval voor Scarlet, maar voor alle OLO's - uiteindelijk is er maar één vdsl2 provider en da's BELGACOM

wat kwaliteit van de verbinding betreft zit er geen verschil op, 't is maar wat service betreft dat er verschillen zijn.

uiteindelijk gaan de firma's beroep moeten doen op een technieker van Belgacom, en in zo'n geval kan je maar beter bij de bron zitten.

maar inderdaad, Scarlet is ons dochter

mvg

Reageer