Skip to main content
Sinds wij overgeschakeld zijn van Mobistar naar Proximus ( wij hebben namelijk onze gsm's ook in ons pakket gestoken) ondervinden we niet anders of problemen. Ik heb namelijk bij het overschakelen van Mobistar naar Proximus gevraagd of we en goede service hadden in onze buurt, volgens de verkoopster was dit zo. Hierna onze 2 gsm's in het pakket gestoken ( 1 gsm met abonnement aan vastgekoppeld), een iPhone en een lg. We hebben beide slecht bereik. Dus het kan niet aan de gsm liggen. Hierna al meermaals opgebeld voor dit probleem en al vanalles van antwoorden gekregen, vorige week dacht ik dat er een oplossing ging komen, er waren volgens de 2de lijn werken aan de gang aan de mast. Ik mocht deze week eens terugbellen als het probleem nog niet was opgelost, zo gezegd zo gedaan. Ik belde gisteren terug. Nu ook van de 2de lijn gehoord dat er daar totaal geen werken zijn. Dus ze spreken elkaar weer tegen. Ik moet veel bellen voor men werk ook en dit is zeer irritant als er 20 keer in een gesprek moet gevraagd worden of ik nog aan de lijn ben, omdat er slecht bereik is of dat ik totaal niet kan bellen. De oplossing zou een kleine mast binnenshuis kunnen zijn maar het probleem situeert zich ook buiten, nuja we willen dit nog wel proberen maar hiervoor moeten we betalen wat we totaal niet pikken omdat ik er bij het afsluiten van het abonnement expliciet naar gevraagd had of we wel goed bereik zouden hebben. Deze kleine mast zou moeten aangesloten worden op onze b-box, deze zou dan ook nog eens centraal in de woning moeten staan. Onze b-box zit in een hoekje aan de voorzeide van het huis, dus dit is ook niet mogelijk tenzei ik Een kabel zou leggen midden in onze living waar de mensen continue moeten passeren. Wij kunnen er toch niet aandoen dat Proximus ons geen goede service kan bieden en zeker omdat ik ee de nadruk had op gelegd. Ik vind dit totaal niet kunnen.
De antenne (kleine mast) kan ook via een powerline adapter op de bbox aangesloten worden.



Dan zijn geen nieuwe kabels nodig.



De beste plaats is ergens midden in huis maar dat kan ook ergens anders zijn bijv. aan venster om dekking in de tuin te geven. Het hangt ook af van de gebruikte bouwmaterialen, beton versus hout - groot verschil.
Sam,

Voor een beter gsm bereik
Dag Sam,



Kun je mij in een privébericht je contactgegevens (adres e.d.) bezorgen, dan laat ik het door een collega gespecialiseerd in dergelijke zaken, nakijken.



Groeten,

Wim
Frank inderdaad je kan met devolotjes werken maar dit is weer betalend. Ik wil er niks voor betalen want ik heb navraag gedaan toen ik het abonnement nam of er hier goed bereik was en dit was zo. Ben dus al maanden bezig om dit opgelost te krijgen en ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Het is mijn fout niet dat ze gelogen hebben en dat er hier dus geen goed bereik is
Heb hetzelfde meegemaakt. Bij het afsluiten zijn er geen problemen en zeggen ze dat je zeer goed bereik binnen hebt. Maar dat is niet zo. Hebben ook geklaagd en dan komen ze met iets wat bij de aanvraag van het abonnement niet verteld wordt. Heb dit aangeklaagd via ombudsman telecom. Kreeg als compensatie de mobile coverage Extender 6 maanden gratis en daarna € 5 per maand. Heb dit niet geaccepteerd. Vind als je iets afsluit en daar wordt gezegd dat het bereik zeer goed is moet dat zo zijn. Vind dat PX hier de nieuwe GSM klanten foute informatie geeft en hier een oplossing voor moet vinden. Bij Torhout Werchter had PX mobile installaties staan voor optimaal bereik waarom kan hier voor ons geen oplossing gevonden worden.
Sam,

Voor een beter gsm bereik




Hallo Oma. Dit weten we allemaal. Maar daar gaat het niet om. Als ze een product verkopen en ze zeggen dat het goed is moet het goed zijn. En achteraf niet met deze oplossing komen die weer € 5 extra per maand kost.
Ik vrees dat er maar één conclusie zal zijn en dat is weggaan van Proximus en terugkeren naar Mobistar of liever Orange.
Sam, best doen wat Wim zegt. Laat je ons nadien het resultaat weten, dan leren wij er ook weer van.
Ik heb Wim ondertussen al onze gegevens gegeven
Ben ook benieuwd. Heb hier zelfs kontact over gehad met een CEO van PX maar helaas die hield ook voet bij stuk.
Sam,

Voor een beter gsm bereik


Hallo Oma. Dit weten we allemaal. Maar daar gaat het niet om. Als ze een product verkopen en ze zeggen dat het goed is moet het goed zijn. En achteraf niet met deze oplossing komen die weer € 5 extra per maand kost.


Proximus heeft nog altijd géén klantgericht beleid, andere operatoren kunnen blijkbaar wél klantgericht denken bijv. Vodafone dat een zelfde product heeft, met 2 grote verschillen :

1) een lage aankoopprijs voor klanten 49€ zonder extra abonnement

2) voor niet-klanten een prijs van 99€. Geen verplichting dus om een vast abonnement te hebben bij Vodafone.



Dat is in Ierland:

https://www.vodafone.ie/sure-signal/



In Engeland:

http://shop.vodafone.co.uk/mShop/mobile-phone/accessories/SKU75375-white
Op userbase heb ik net het zelfde antwoord gelezen maar ondertussen woon ik wel in Belgie en ben ik wel klant bij Proximus !!
Vandaag iemand aan de lijn gehad van Proximus door mijn reactie hier op het forum. Ze gaan kijken om mij een jaar gratis die extender te geven daarna 5 euro per maand. Ik krijg ook gratis de devolotjes. Hij moet alleen nog goedkeuring krijgen maar hij is er bijna zeker van dat hij die goedkeuring zal krijgen. Er is hier namelijk een mast weggehaald in onze regio en daardoor hebben we een slecht bereik
Ik hoop het voor jou. Wij hadden ook contact hierover met een CEO. Kreeg een telefoon dat we de Extender voor altijd gratis zouden krijgen. 2 dagen daarna was dit al gewijzigd in een ander voorstel. Dit heb ik toen geweigerd. Als PX een mast weg haalt zorgen ze zelf dat de mensen een slecht bereik krijgen. Vind dan dat PX de Extender voor altijd gratis aan die klanten moeten geven die hier dan nadeel van hebben. Dus Sam wat je krijgt is een zoet houdertje. Vind dit weer heel slecht van PX.

Reageer